Timer problemer
Fra : Henning Madsen

Dato : 26-01-01 21:24

Jeg mangler viden om Timeren ??
På en form har jeg 4 listbokse. I den ene henter jeg data ind i fra en Ini
fil hved hjælp af en timer som ud fra linier i listboksen vidregives til de
andre ListBokse med hver deres timer som så igen skal vidregives.
Timer1 virker udmærket de 3 andre er permanent gjort False og det var så
meningen de skulle gøres True når deres tilhørende ListBoks ikke længere var
tomme.
Men når jeg starter Timer1 tæller de andre 3 timmer også, selv om de ikke på
nogen måde er gjort True. Det var ellers meningen de først skulle starte fra
0 når der var noget i deres ListBokse.
Alle Timere har selvfølgelig forskellige navne og referenser.
NB der er ingen forskeld på deres visning, selv om jeg ændre deres hastighed
så viser de det samme som Timer1.
Da jeg næsten er skaldet vel jeg være meget glad for en forklaring om Timer.
På forhånd tak
Hilsen Henning.

Fra : Thomas P

Dato : 27-01-01 09:11

Helt grundlæggende er TTimer sådan set bare et komponent der udfører 1
bestemt procedure på interval-slaget. Hvis Timer1.enabled = true, kan man
ligesom sige den er tændt (altså udfører proceduren hver gang intervallen
bliver nået), men hvis den er Timer1.enabled = false, gør den intet. Så vidt
jeg kan se, er dit problem rent kodefejl, som man ikke har en chance for at
hjælpe med UDEN koden :)

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Henning Madsen <henning.K.madsen@teliamail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Jlnc6.4720$LK6.144277@news101.telia.com...

Fra : Jan Pedersen - JPSof~

Dato : 27-01-01 23:43

Hej.

Korrekt brug af TTimer komponenten er altid at huske at
disable timeren når dens event kaldes, for derefter at enable den igen.

Eks.

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
Timer1.Enabled:= FALSE;
{ Udfør hvad der nu skal udføres }
Timer1.Enabled:= TRUE;
end;

-Jan

Fra : Peter Stricker

Dato : 28-01-01 04:13

"Jan Pedersen - JPSoft DK" <jan@_jpsoft_.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Korrekt brug af TTimer komponenten er altid at huske at
> disable timeren når dens event kaldes, for derefter at enable den igen.

Det kommer an på, hvad man vil bruge timeren til.
Hvis man f.eks. har en længerevarende operation kørende
i en separat tråd, og gerne vil give brugeren feedback
om hvor lang tid operationen varer med en tæller der tælles
op med et fast interval, så er det vigtigt at brugeren i den
sidste ende får den korrekte kørselstid. Det gør ikke så
meget om tælleren hakker på vej mod målet.

Naturligvis ville man her bruge differencen mellem sluttiden
og starttiden, men det var også bare ment som et eksempel.

- Peter