Skærme
Fijala 3554
Specs på 21" Salora 445g (Nokia 445g) søge~
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 04-03-02 14:31

Hej Alle

Jeg har lige fået fingre i en Salora 21" 445g monitor, men kan ikke
finde specs på denne skærm nogen steder .-(
Jeg ved at det er Nokia indmad, men Nokia's hjemmeside er ikke til meget
anvendelse mht. specs på skærmen og Salora's hjemmeside er desværre
heller ikke god.

Mit problem er, at når jeg få bakset skærmen hen til computeren og
tilsluttet, "ruller" billedet horisontalt uanset hvilken opløsning /
frekvens jeg prøver.
Jeg har kun prøvet med et BNC kabel, men skal lige have fat i alm.
skærmkabel, idet der heldigvis også er alm. vga udgang.

Håber der sidder nogen herude med lignende skærm og kører Win2000, der
har en løsning på problemos

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-03-02 23:01

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> skærmkabel, idet der heldigvis også er alm. vga udgang.
>
> Håber der sidder nogen herude med lignende skærm og kører Win2000, der

Hej Lars
Jeg har en NOKIA 445X, jeg tror det kan være den samme skærm,
Jeg har også manualen til den, den kan stortset køre alle frekvenser
op til 120 Hz Vertikal og fra 30Khz til 102Khz horisontal
Der findes en model der hedder 445M den kan kun køre til 79Khz
Storset alle "almindelige" monitore skal kunne køre std. VGA, som
alle computere/skærmkort booter op på, så du har nok en fejl
ved signalkablet, hvis den kun har fire BNC bøsninger kan det
være at den kræver "sync on green", en speciel standard som kun
få skærmkort kan
MVH Henrik Pedersen

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 06-03-02 11:33

"Henrik Pedersen" <henriks@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved signalkablet, hvis den kun har fire BNC bøsninger kan det
> være at den kræver "sync on green", en speciel standard som kun

BNC kablet er jeg også kommet frem til at det måske er problemet med.
Jeg leder dog med lys og lygte efter et vga kabel med 15 bens stik
(bredere end normalt, lidt ala skærmstikket på en Mac) og et alm. vag 15
bens stik i den anden ende...

Hilsen
Lars H. Fischer