Suzi-Wan Jordnødde Satésauce
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 04-03-02 12:15

Hej

Jeg har købt et glas Suzi-Wan Jordnødde Satésauce, som jeg gerne vil lave på
en eller anden måde. Der står på glasset, at det er klar til brug, og kan
serveres som dip/sauce til for skellige slags kød. Er der nogen der har
nogle erfaringer elle opskrifter på lækre retter til 4, der inkluderer
denne sauce.

De bedste hilsner

Kåre

Fra : Stig1

Dato : 04-03-02 13:44

Hej Kåre.
Saté betyder noget i retning af grill.
Du kan altså anvende saucen til grillretter af alle mulige slags.
Ordet bliver anvendt i Indonesien og Malaysia.
Så du skal altså lede efter grillretter derfra.
Det kan både være kød og fisk.
mvh.
Stig1

http://www.kandu.dk/

Fra : Queenie

Dato : 04-03-02 15:51

"Kåre Weng Madsen" skrev d. 04-03-02 12:15 dette indlæg :
> [...]
har
> nogle erfaringer elle opskrifter på lækre retter til 4, der

Mariner nogle kyllingestrimler i det og sæt det på spyd, som du griller
.. Smager utrolig godt Kig efter tailandske retter også

http://www.kandu.dk/

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 04-03-02 23:40

"Queenie" skrev i en meddelelse

> Mariner nogle kyllingestrimler i det og sæt det på spyd, som du griller
> . Smager utrolig godt Kig efter tailandske retter også

Ville det gå på en almindelig stege pande, da jeg ikke har mulighed for at
grille...vejret, har ingen, bor på kollegium...

Hvad ville I servere til?

Kåre

Fra : Queenie

Dato : 05-03-02 12:58

> [...]
for at
> grille...vejret, har ingen, bor på kollegium...

Grill dem i ovnen

http://www.kandu.dk/

Fra : KA

Dato : 05-03-02 15:48

Hej Kåre !

Må jeg spørge i hvilken forretning, du har fundet lige netop denne sauce ?
Jeg har tit og ofte fået den i Holland, der er den på dåse, men har
simpelthen ikke kunne opdrive den herhjemme.

Venlig hilsen
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-03-02 16:39

KA skrev:

> Må jeg spørge i hvilken forretning, du har fundet lige netop
> denne sauce ?

Jeg så den i Netto [på Buddinge Hovedgade] for et par dage siden.

> Jeg har tit og ofte fået den i Holland, der er den på dåse,
> men har simpelthen ikke kunne opdrive den herhjemme.

Det de har i Netto, er på glas, men det gør vel ikke så meget...

Er det ikke forholdsvis let at lave en tilsvarende sauce selv? Lidt
jordnøddesmør, flåede tomater, chili, hvidløg - simre, simre, simre.

(Den smager osse godt til røgede fisk og nye kartofler.)

// Klaus

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 05-03-02 17:08

"KA" skrev i en meddelelse

> Må jeg spørge i hvilken forretning, du har fundet lige netop denne sauce ?
> Jeg har tit og ofte fået den i Holland, der er den på dåse, men har
> simpelthen ikke kunne opdrive den herhjemme.

Netto for 3-4 uger siden- De havde temauge med en masse thai mad. Glasset
kostede kun 10,- - men man kan da også købe det i thai forretninger...selv
har i Aalborg det kullinariske hul i Danmark kan man finde det...

Kåre

Fra : KA

Dato : 05-03-02 19:06

> Netto for 3-4 uger siden- De havde temauge med en masse thai mad. Glasset
> kostede kun 10,- - men man kan da også købe det i thai forretninger...selv
> har i Aalborg det kullinariske hul i Danmark kan man finde det...

"Vi" finder brillerne frem !!! Nu ved jeg da saucen findes her i landet >