Fugt i speedometer,benzin og omd.tæller
Fra : killerboy

Dato : 04-03-02 11:56

Hvad gør en klog der har en Suzuki gsx 600 f model 2000.
Jeg har fugt/vand i speedometer, benzin og i omdr.tæller.
Jeg har fået skftet hele mit speedometer panel på garantien en gang
og nu er der fugt igen..damn
Jeg fik skiftet hele instrumen panelet lige før jeg skulle sætte den ind for
vinteren, men nu er den gal igen.
Min ven har samme model/årgang og han har samme problem men det er
hans første gang med dette problem.
Det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan vaske eller køre på sin
motorcykel
når det regner eller hvad? vand kan komme in men ikke ud hmmm...tror heller
ikke
at det er lovligt ikke at kunne se hvor hurtigt man køre....
De kloge hos suzuki siger at der er en produktions fejl på nogle af deres
instrument paneler er der andre der har samme problem? måske et andet
mærke/model..?
skal jeg bare få det skiftet igen og hvordan er det med garantien som
udløber
om 3 uger, man kan jo få samme problem igen hvis man får en til af de
defekte/utætte/tætte paneler.

Hilsen ham med øjne og speedometer panel der løber i vand...

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 04-03-02 13:25

hvis du har fået reppet spedo på garantien....får du et års garanti på den
reppet del fra rep datoen ! hvis de udskiftede hele delen er der 2 års
garanti såfremt det blev skiftet i 2002....

man kan således have en uendelig garanti, hvis delen bliver ved med at gå i
stykker.

Lasse
RSV1000

Fra : Hans

Dato : 04-03-02 17:19

Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> skrev:
> hvis du har fået reppet spedo på garantien....får du et års garanti på
> den
Det er jo helt rigtigt, men det er der mange forhandlere der
"glemmer", så husk at få en dateret kvittering på hvad, der er
repareret/skiftet uden beregning i garantiperioden!!
> man kan således have en uendelig garanti, hvis delen bliver ved med at
> gå i
> stykker.
-men det ville jo nok være rarere vis tingene virkede...

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 05-03-02 12:02

det er altid rarest hvis det bare ville virke...men sårn er det jo ikek
altid...så derfor er det rart at kunen blive ved med at få det reppet indtil
de tager sig sammen og designer noget nyt som kan holde.....

Lasse
som er spændt på hvorn priller kvali er i forhold til honda

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-03-02 22:50

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> hvis du har fået reppet spedo på garantien....får du et års garanti på den
> reppet del fra rep datoen ! hvis de udskiftede hele delen er der 2 års
> garanti såfremt det blev skiftet i 2002....

Nej, det er ikke købelovens sædvanlige reklamationsfrist (tidligere=1 år |
efter 1. jan.=2 år) som gør sig gældende for reparationer. Derimod dikterer
forældelsesloven af 1908 en reklamationsfrist (IKKE en garanti) på 5 år fra
reparationen. Vær dog opmærksom på at langt de færreste erhvervsdrivende er
klar over dette. Søg evt. mere info hos Forbrugerstyrelsen (www.fs.dk).

> man kan således have en uendelig garanti, hvis delen bliver ved med at gå
> stykker.

Enig. Således vil du gang på gang kunne komme tilbage og forlange samme fejl
udbedret indenfor den fornyede 5-års-frist, hvis de ikke er i stand til at
udbedre fejlen en gang for alle.

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 04-03-02 20:30

"killerboy"
skrev
om fugt i speedometer mv.
> De kloge hos suzuki siger at der er en produktions fejl på nogle af deres
> instrument paneler er der andre der har samme problem? måske et andet
> mærke/model..?
Jeg har ikke haft problemet (endnu) selvom jeg synes det gav en del fugt
sidste år
I år har modellen ikke været ude endnu.
Forrige år havde jeg problemet med en GSF 600 og omdr.tælleren. Problemet
fik jeg ikke løst før maskinen afgik ved døden - fik dog rådet her i NG, at
tørre den på radiator mv.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125 (vand, sne og is-tæt)