tilstandsrapport
Fra : Pia

Dato : 04-03-02 11:58

Sådan en laver man jo ikke på en landbrugsejendom, men det er alligevel
smart at få nogen med ud at kigge. Skal det være den tømrer, som alligevel
skal give tilbud på udvidelse af boligen (loft over stald), eller en anden?
Min veninde siger at nogen ingeniører/arkitekter er uddannet specielt til
noget hun ikke kan huske hvad hedder...

Vi kender ikke nogen privat og kan derfor lige så godt benytte lokale folk,
da vi kommer fra en helt anden del af Sjælland. Der foreligger allerede en
liste over bemærkninger fra sælger.

:Pia

Fra : Marlene

Dato : 04-03-02 15:33

Pia <@> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c835243$0$17245$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sådan en laver man jo ikke på en landbrugsejendom, men det er alligevel
> smart at få nogen med ud at kigge.

Hvorfor ikke? Hvor gammelt er huset? Vi har et hus fra 1820, som sælges nu,
hvor der er tilstandsrapport. Ligeledes køber vi et hus fra 1746, hvor der
også er tilstandsrapport. Så I kan da godt kræve, at der skal foreligge en
tilstandsrapport, hvis I skal købe huset.

Mvh. Marlene.

Fra : Pgr

Dato : 04-03-02 15:51

"Marlene" <Ryg@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også er tilstandsrapport. Så I kan da godt kræve, at der skal foreligge en
> tilstandsrapport, hvis I skal købe huset.

Hej Marlene

Der udarbejdes ikke tilstandsrapporter på ubebyggede grunde, bygninger under
opførelse, ejerlejligheder og landbrugsejendomme. (Lov om
forbrugerbeskyttelse ved erhvervelse af fast ejendom, gælder ikke for
ovenstående, så derfor)

mvh.
Karina

Fra : Marlene

Dato : 04-03-02 16:00

Pgr <cfs1796c@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a601e0$1kb1$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> opførelse, ejerlejligheder og landbrugsejendomme. (Lov om
> forbrugerbeskyttelse ved erhvervelse af fast ejendom, gælder ikke for

Ok - tak for oplysningen. Jeg tror måske, at jeg i første omgang misforstod
ordet "landbrugsejendom"; dvs. at der er tale om et decideret landbrug -
ikke nedlagt landbrug, hvor der (også) er masser af jord til?

Mvh. Marlene.

Fra : Pgr

Dato : 04-03-02 15:49

"Pia" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
folk,
> da vi kommer fra en helt anden del af Sjælland. Der foreligger allerede en

Hej Pia

Find en bygningssagkyndig, der kan lave en gennemgang af huset for jer. Se
evt. dette link for flere oplysninger:
http://www.byggecentrum.dk/energi/bygning.htm

Mvh.
Karina

Fra : Bjarne Blichfeldt

Dato : 04-03-02 20:51

Kontakt Landboforeningerne f.eks. Nordsjællands landboforening,
og bed om en bygningssagkyndig. Sådan havde jeg glæde af for
nogle år siden og det var de bedste 1500,- jeg nogensinde har brugt.

Han vidste ALT om hvor han skulle kigge.

mvh,
Bjarne