Giv mig mac-bank!
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 04-03-02 11:50

Lige nu har jeg Nordea, men efter de i en periode har røvrendt mig noget så
groft er det tid til at skifte - men hvilken kan anbefales når man også
gerne vil kunne bruge netbank? Jeg ved at Jyske Bank virker med Mac (også OS
X?), men er der andre?

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : svs

Dato : 04-03-02 12:10

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> gerne vil kunne bruge netbank? Jeg ved at Jyske Bank virker med Mac (også OS

Jyske netbank virker fint - men kun under os9/classic, og de har netop
udskudt support af osx på ubestemt tid.

Lån & sparbank /nextbank virker også fint til mac, men også kun under
os9/classic

M.v.h. Søren

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 04-03-02 12:16

On 04/03/02 12:10, in article 1f8isev.dg1hhwmunh1cN%soeren@straszek.dk,
"svs" <soeren@straszek.dk> wrote:

> Jyske netbank virker fint - men kun under os9/classic, og de har netop
> udskudt support af osx på ubestemt tid.

Jeg har lige prøvet demoen - og tilsyneladende kan den fint køre i IE 5.1.3
under Mac OS X 10.1.3... ?!?!

Jeg har læst deres FAQ, men jeg kan ikke lige gennemskue hvilke 'symptomer'
der fremkommer hvis man bruger OS X?

> Lån & sparbank /nextbank virker også fint til mac, men også kun under
> os9/classic

Ok.

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : svs

Dato : 04-03-02 17:18

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Jeg har lige prøvet demoen - og tilsyneladende kan den fint køre i IE 5.1.3
> under Mac OS X 10.1.3... ?!?!

Demoen må fungerer anderledes en den "virkelige" netbank - jeg får i
hvertfald nedenstående meddelelse

"Der er sket en fejl i forbindelse med tilslutningen til Jyske Netbank.
Det kan skyldes, at din browser ikke understøtter Java, som Jyske
Netbank bruger."

Og jeg har java slået til.

Det burde ellers kunne virke hvis man ellers skal tro Jyske banks faq:

http://www.jyskebank.dk/41256639003E1CEE/AllDocs/faq#spm1

søren

Fra : Maciek

Dato : 05-03-02 14:48

Jyske netbank bruger en Java applet til at hente koder fra brugeren (den
som kommer lige efter personnummer og kortnummer). Denne "java applet" i
demoen er bare et billede, hvor man bare skal klikke på ok og ikke
skrive noget i felterne.
Derfor virker demoen i OSX
Grunden til at jyskenetbank ikke virker i osx, ved jeg ikke helt, men
noget kunne tyde på at den sender forkerte tegn over til Jyske Netbank.
Det er som om at Java i OSX snakker engelsk og Jyske Netbank gerne vil
høre den snakke dansk eller noget i den retning.
Det er sjovt at alt andet Java virker i OSX. Ovenikøbet er Java nu
blevet hurtigere i OS9. Meget hurtigere.

En anden ting er at når jeg logger ind på Jyske Netbank fra OS9, så ser
jeg kun java applet'en i 4 sekunder.(den som jeg skal skrive min nøgle
kode i, samt mit password). Derefter forsvinder den, og jeg skal tænke
mig til hvor felterne var. Når jeg så trykker der hvor felterne var, kan
jeg godt skrive mine data ind, og jeg kan også trykke på disse
"usynlige" knapper. (dette problem har jeg haft i lang tid. Prøvet at
opdataere systemet nogle gange, uden held)

Man kan sige at Jyske Netbank har gjort meget ud af deres sikkerhed.
Prøv at se hvor mange indbrud det må hindre hvis knapperne forsvinder og
man kun kan logge ind fra en bestemt computer, med et bestemt OS osv.

Maciek

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-03-02 20:52

On 5.3.2002 14:47, in article 1f8ku4j.duwvs42gldkwN%macfreak@worldonline.dk,
"Maciek" <macfreak@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> Prøv at se hvor mange indbrud det må hindre hvis knapperne forsvinder og
> man kun kan logge ind fra en bestemt computer, med et bestemt OS osv.

Meget præcist beskrevet.

<znip>
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Maciek

Dato : 06-03-02 00:27

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Meget præcist beskrevet.
>
> <znip>
> --
> David Blangstrup,
> Allerød, Danmark
> http://david.blangstrup.dk

takker. Hvis man har et problem, er der større sandsynlighed for at det
bliver løst hurtigt, hvis man formulerer sit problem præcist.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 05-03-02 23:58

> [...]

> "usynlige" knapper. (dette problem har jeg haft i lang tid. Prøvet at
> opdataere systemet nogle gange, uden held)

Jeg har samme problem. Når jeg bevæger musen over den "usynlige" applet,
kan jeg se omridset af de "usynlige" knapper. Den lille knap er "OK", og
den store resetter appletten. Tryk på den, og det hele dukker op igen.

Lidt træls, men når man vænner sig til det, går det. Resten fungerer
perfekt.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Michael Schwarz

Dato : 06-03-02 10:37

Jeg trykker på "opdater" knappen. Og så bliver alt synligt igen.

Mvh Michael

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-03-02 17:44

jmfink@mac.com writes:
> [...]
>groft er det tid til at skifte - men hvilken kan anbefales når man også
>gerne vil kunne bruge netbank? Jeg ved at Jyske Bank virker med Mac (også

Jeg har lige talt med en for få øjeblikke siden, som sagde at Next bank
var ren fornøjelse og kunne på det varmeste anbefales. Ligeledes talte jeg
med en forleden dag, som faktisk sagde det samme.
Hilsen Hanne

Fra : Thorfinn

Dato : 05-03-02 11:14

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote in message > jmfink@mac.com writes:

> [...]
> var ren fornøjelse og kunne på det varmeste anbefales. Ligeledes talte jeg
> med en forleden dag, som faktisk sagde det samme.

Uden at jeg vil lave reklame - Jeg var flittig bruger af Lån & Spars
Netbank. Nu skiftede jeg til Nextbank. Nextbank er Lån & Spars
Internetbank - ingen personlig rådgivning i en filial, men lidt
billigere.
Lån & Spar bank har udviklet et selvstændig programm til Mac for at
afvikle transaktionerne. Det bruger ikke nogen tung browser, en
intuitiv GUI og.... det virker bare - inklusive en direkte krypteret
epost. IMHO den bedste løsning.

hilsen
Sebastian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-03-02 12:52

Thorfinn <thorfinn@forum.dk> wrote:

> [...]
> afvikle transaktionerne. Det bruger ikke nogen tung browser, en
> intuitiv GUI og.... det virker bare - inklusive en direkte krypteret

Og det kan du også eksekvere fra fx. en PC/Mac på fx. en netcafe i
Madrid ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 06-03-02 20:23

> Og det kan du også eksekvere fra fx. en PC/Mac på fx. en netcafe i
> Madrid ?
Ja, du skal bare har dine nøglefiler med. Sådan en USB dims til
datalagring vil være ideal, da den virker uden driver, ellers lægger du
dem bare på din iDisk, eller på din Palm og så beamer du filerne ind i
Desktop PC'en, eller på diskette.... Der er mange muligheder at har
filerne ved hånden. Men nej, det virker desværre ikke på Palm OS
maskiner.

hilsen
Sebastian

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 07-03-02 13:41

Sebastian Loeck <sebalo@worldonline.dk> wrote:

> og så beamer du filerne ind i
> Desktop PC'en, eller på diskette....

Øhm...tager jeg fejl, når jeg mener at vide, at flertallet af offentligt
tilgængelige PCer har adgangen til diskettedrevet spærret?
Og skal sikkerhedsfilerne forresten ikke bagefter fjernes igen??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-03-02 13:49

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Øhm...tager jeg fejl, når jeg mener at vide, at flertallet af offentligt
> tilgængelige PCer har adgangen til diskettedrevet spærret?
> Og skal sikkerhedsfilerne forresten ikke bagefter fjernes igen??

Eller hvad med de offentlige computere, som fx. står på et bibliotek -
der er som regel totalt blokeret for både flash, shockwave, disketter,
CD-drevet og så videre.

Jyske Bank er det eneste ordentlige og reelle netbank tilbud til Mac.

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 07-03-02 20:59

> [...]

> tilgængelige PCer har adgangen til diskettedrevet spærret?
> Og skal sikkerhedsfilerne forresten ikke bagefter fjernes igen??

så brug bare din iDisk (eller din iPod).

og forresten hvad er med de filer browseren efterlader i Cache og hvor
ved jeg hvor efter dit besøg på jyske banks netbankserver ?
Jeg laver i hvert fald ikke netbanking fra offentlige maskiner,
medmindre via HBCI.

Du opretter vel ikke en HBCI forbindelse og slæber din kortlæser med når
du er på ferie ?

Men vælget er dit, det er det gode ved markedsøkonomien.

hilsen
Sebastian