fancy mappe og fil oversigt.
Fra : Thomas Purkaer

Dato : 04-03-02 11:25

Hej

I de nye windows når man klikker sig ind i en mappe og får oversigten over
under mapper og filer i mappen så er der i de nye windows 98 og fremefter
specielt i XP nogle rimelig fancy iconer ud forad mapper osv.

Kan man ikke lave samme mappe index i VB 6.0 som i XP evt med et afkrydnings
felt ud for hver enkelt mappe eller fil?

Jeg kan kun finde den gamle mappe og fil browser i vb som ligner noget fra
windows 3.11

/Thomas

Fra : @sbjørn

Dato : 04-03-02 22:54

Jep, med ListView og ExtractAssociatedIcon og ImageList

God Fornøjelse
Asbjørn

PS: Jeg har noget godt kode til det med Ikonerne, send lige en mail til mig
så sender jeg det til dig

--------------------
Lidt fra allapi.net
--------------------
Create a new project, and add this code to Form1
Const DI_MASK = &H1
Const DI_IMAGE = &H2
Const DI_NORMAL = DI_MASK Or DI_IMAGE
Private Declare Function ExtractAssociatedIcon Lib "shell32.dll" Alias
"ExtractAssociatedIconA" (ByVal hInst As Long, ByVal lpIconPath As String,
lpiIcon As Long) As Long
Private Declare Function DrawIconEx Lib "user32" (ByVal hdc As Long, ByVal
xLeft As Long, ByVal yTop As Long, ByVal hIcon As Long, ByVal cxWidth As
Long, ByVal cyWidth As Long, ByVal istepIfAniCur As Long, ByVal
hbrFlickerFreeDraw As Long, ByVal diFlags As Long) As Long
Private Declare Function DestroyIcon Lib "user32" (ByVal hIcon As Long) As
Long
Private Sub Form_Paint()
'KPD-Team 1999
'E-Mail: KPDTeam@Allapi.net
Dim mIcon As Long
'Extract the associated icon
mIcon = ExtractAssociatedIcon(App.hInstance, "C:\Autoexec.bat", 2)
'Draw the icon on the form
DrawIconEx Me.hdc, 0, 0, mIcon, 0, 0, 0, 0, DI_NORMAL
'remove the icon from the memory
DestroyIcon mIcon