Hej Palle,
jeg har arbejdet i en virksomhed, hvor der også var behov for 2-3 uger. Det
skyldtes bl.a at hovedafdelingen med økonomiafdelingen lå på Sjælland -
"min" virksomhed lå på Fyn. Når en faktura gik ind, skulle den konteres,
signeres - evt. godkendes af den daglige leder (som ikke altid var på sin
pind) - bundtes med 2-3 dages andre fakturaer m.v. og sendes til Sjælland.
Alt efter transporttiden, blev det så økonomiafdelingens tur til at kigge på
bilagen/fakturaerne og sende dem til betaling. Da virksomheden havde
forskellige divisioner, koncentrerede økonomiafdelingen sig oftes om en
division af gangen ........ og sådan gik ugerne!
et var en forholdsvis stor virksomhed - hvad andres grunde er? Tjah kan det
handle om kassekreditter og udeståender evt.
kjeldgaard
"Palle" <bruselius@email.dk> skrev i en meddelelse
news:a5vgbm$pdl$1@news.cybercity.dk...
> En samarbejdspartner er et par gange stødt på firmaer der hævder, at de er
> nødt til at have mindst 2-3 uger til rådighed for at kunne betale en
> faktura.
> Hvor almindeligt er dette og hvad i alverden kan bevirke at det skal tage
så
> lang tid? (udover renteindtægterne)?
> Den pågældende kører konsekvent med betalingsbetingelsen Kontant.
>
> Wizion
>
>