tnt2 model 64 32 mb. vs. ati rage128 pro 3~
Fra : rh

Dato : 04-03-02 00:11

hvilket er at fortrække.?

--
Nostalgi for gamle radio nørder : www.ras916.dk
Hurtig overblik over satellit : www.hollensted.dk/sat

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-03-02 10:27

"rh" <news@hollensted.dk> skrev:
> hvilket er at fortrække.?

TNT2, da de har den bedste 3D ydelse, det er meget muligt
ATI Rage er bedre i 2D, men jeg ved ikke hvad du skal
bruge det til.

Venligst
Mikael

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 05-03-02 12:23

> TNT2, da de har den bedste 3D ydelse, det er meget muligt
> ATI Rage er bedre i 2D, men jeg ved ikke hvad du skal
> bruge det til.

Tror du glemte at se "Model 64" betegnelsen... Måske er TNT2 Ultra
hurtigere, men jeg opgraderede fra et M64 kort med 32 MB til et Rage Fury
Pro med 32 MB. ALLE 3D-spil kører væsentlig bedre på både min Celeron 400 og
min PII-500... Og 2D-kvaliteten er klart bedre (jeg vidste slet ikke at min
Samtron monitor stod så skarpt...)

Michael.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-03-02 12:41

"Michael Jørgensen" <m.jorgensen@fjernmig.mail.dk> skrev
> [...]
> et M64 kort med 32 MB til et Rage Fury Pro med 32
> MB. ALLE 3D-spil kører væsentlig bedre på både min

Nææ, jeg så skam det var billigmodellen M64.
Du sammenligner jo et ATI Rage Fury og et ATI Rage 128,
det er jo 2 vidt forskellige kort.

ATI Rage 128 Pro:
<http://www.ati.com/products/pc/aiw128pro/index.html>

ATI Rage Fury Pro:
<http://www.ati.com/products/pc/ragefurypro/index.html>

Fundet her:
<http://www.ati.com/products/builtdesktop.html>

> Og 2D-kvaliteten er klart bedre (jeg vidste slet ikke at
> min Samtron monitor stod så skarpt...)

Ja, jeg tror gerne 2D kvaliteten er bedre.
Jeg har selv en Samtron skærm og den er jeg glad for.

Venligst
Mikael

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 05-03-02 13:35

> Nææ, jeg så skam det var billigmodellen M64.
> Du sammenligner jo et ATI Rage Fury og et ATI Rage 128,
> [...]
[snip]

Rage Fury Pro og Rage 128 Pro bruger samme 3D-engine, clocket til det samme.
Forskellen mellem de to kort er udstyr (DVD HW-understøttelse, Video In/Out
etc). Det ene link du har fundet er desuden til et "All in Wonder 128 Pro",
som igen kun adskiller sig på udstyrsfronten. Det kort har TV-tuner også.

ATI siger:
"The RAGE 128 Pro is a performance enhanced and feature enriched, fully
integrated 128-bit graphics and multimedia accelerator that has evolved from
the proven RAGE 128 family of graphics chips."

Og fra deres Rage Fury Pro FAQ:
Q10: When will the new RAGE 128 PRO boards be shipping?

A10: RAGE FURY PRO is currently shipping to OEM customers and will
becoming available in retail channels in volume by February 2000 as shipping
quantities ramp to full production levels. XPERT 2000 PRO will begin
shipping in late Q1'00.

Min konklusion er at et Rage Fury Pro og et Rage 128 Pro er samme kort,
teknisk set.

Michael.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-03-02 13:47

"Michael Jørgensen" <michael.jorgensen@ted.ericsson.dk>:
> Min konklusion er at et Rage Fury Pro og et Rage 128
> Pro er samme kort, teknisk set.

Aha, så er jeg nok galt på den alligevel.

Venligst
Mikael