Den har jeg aldrig set før
Fra : Bente D. Eskildsen

Dato : 03-03-02 21:13

Idag ved 13-tiden luftede jeg hund i Kvaglund i Esbjergs østlige
udkant - og i den lille kunstige sø, som kommunen har lavet for enden
af gangstierne herude så jeg blandt de almindelige gråænder og
blishøns en mandarinand, en han. Hvor er den flot! Jeg genkendte den
fra fuglebøger, men slog lige op for en sikkerheds skyld, så den er
god nok - selvom det nok er en bortfløjet parkfugl er det alligevel en
dejlig ting at have set.

Bee

Fra : em

Dato : 04-03-02 15:53

"Bente D. Eskildsen" <bee@bee-in-tulip.dk> wrote in message
> [...]
> fra fuglebøger, men slog lige op for en sikkerheds skyld, så den er
> god nok - selvom det nok er en bortfløjet parkfugl er det alligevel en

Er du sikker, min kone siger: det er da vist en and, hvad?
em

Fra : Mai-Brit

Dato : 05-03-02 19:36

snip

> Er du sikker, min kone siger: det er da vist en and, hvad?
> em

Javist er det en and, endda en med mange farver.
Jeg kan dog sige til dig Bente, at jeg for lang tid siden har set en i
Vognsbølparken. (også Esbjerg)
Mange hilsner Mai-Brit

Fra : Henrik Hestbech

Dato : 07-03-02 19:08

som kuriosom kan bemærkes, at der sidste år ynglede et par i Odense Å.
Dengang var der 4 voksne fugle om foråret og 10 om efteråret. I år er der
observeret i hvert fald 2 par, så det bliver spændende at se, hvor mange
ællinger, der kommer i løbet af foråret.

MVH Henrik Hestbech