elipse træner...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-03-02 16:14

jeg er begyndt at motionere efter en større operation.. har naturligvis fået
"good for go" fra sygehuset og min tilseende sygeplejeske....

jeg har sådan en elipsetræner som er blevet nævnt i forbindelse med puks
spørgsmål omkring hendes motionscykel..... og har bla fundet følgende om
redskabet:
Det kan en ellipsetræner
Ellipsetræneren er en mellemting mellem trappemaskine, løbebånd og
motionscykel. Den træner både over- og underkrop igennem. Bevægelsen kræver
ingen indlæring. Vær specielt opmærksom på håndtagenes højde. De skal nemt
kunne justeres, så de befinder sig nogenlunde ud for dine skuldre.

ud fra dette fornemmer jeg jo at den giver en god allround workout.... og
jeg kommer da også alvorligt til sveden og pusten når jeg er på den....

af hensyn til min operation og mine indvendige ar ( jeg har et 20-25cm langt
ar midt på maven samt et "hul" i mavemusklen hvor min stomi sidder) har jeg
fravalgt maveøvelser.... også fordi jeg lider af periodevis brok under
stomien....

jeg træner dagligt.... mellem 10 og 30 minutter alt efter hvad min krop
føler for... men jeg har det bedst med at komme i gang hver dag og går
bevidst efter at kunne tage 10 km på den inden ret længe i et hug ( med
"vandings"pauser) helst med tiden hver anden dag ca.

min personligt bedste har jeg taget i dag hvor jeg løb 7 km i intervaller
hvor jeg tog rimeligt tempo ( lettere forpustet) ca 800 meter og så spurtede
200 meter.. ( ud fra måleren på maskinen), det tog mig ca 30 minutter....

nu til mit spørgsmål..... får jeg en altidig nok træning ved denne maskine
til at jeg kan forvente at der bliver strammet op på diverse "løsere"
kropsdele?? og hvor længe skal jeg forvente der går før det kan ses på
vægten og tøjet hvis jeg bliver ved som det er nu???

jeg forventer at begynde at lave balleøvelser og med tiden også maveøvelser
men lige nu vil jeg bare have min kondi op og køre

nogen der har nogle gode råd??

--
knus sabina

behind every good woman,