Ahhh så kom den ud :-)
Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-03-02 15:46

altså mcén og det var sgu dejligt at komme ud at trille igen

Straffen kommer når man skal bruge 1 time på rengøring bagefter pga alt det
skide salt.

Men det var nu det værd !

lalalalalala sikke en dejlig dag

mvh
Thomas Jensen
XJ600s Div ´96

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-03-02 16:04

"Thomas Jensen" <oelhunden@oelhunden.dk> wrote in message
> altså mcén og det var sgu dejligt at komme ud at trille igen
>
> Straffen kommer når man skal bruge 1 time på rengøring bagefter pga alt
> [...]

Ja ikke ... ?! Jeg skal også ned om lidt og vaske vaske vaske....

Tony
Også XJ600S Div. '01

Fra : Moller

Dato : 03-03-02 16:21

> Ja ikke ... ?! Jeg skal også ned om lidt og vaske vaske vaske....

hæhæ, og så er der os som slipper for at vaske, fordi den stadig skal
kunne hænge sammen, og så er den mørke farve nu pæn :)

VH
Moller
MZ ETZ 251 Gul, med TopBox UDEN klistermærker....

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-03-02 16:34

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:a5tevn$k6p$1@sunsite.dk...
> hæhæ, og så er der os som slipper for at vaske, fordi den stadig skal
> kunne hænge sammen, og så er den mørke farve nu pæn :)

Og som betaler forsikring for tid hvor I ikke bruger maskinen.

Jeg har købt min cykel for at bruge den og har ikke noget mod at betale
"prisen" for at skulle vaske den når jeg har taget en tur i det dejlige
forårsvejr ... Og så er det jo også lidt rart at pusle ved cyklen når nu den
har været væk i 4 mdr.

Tony

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-03-02 16:51

Det gode er, at nu regner det, så hvis vi er heldige er der ikke så meget
salt på vejene i morgen, hvor det bliver mc vejr.
Så er det mc på arbejde istedet for toget

Thomas
XJ600s Div ´96

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-03-02 16:59

> Og som betaler forsikring for tid hvor I ikke bruger maskinen.
>

> Tony

Øhh, hvor mange dage har der været sne.... i alt nok omkring 15 tror jeg..
ellers kan man da køre de resterende 75 dage af vinter sæsonnen... (i snit)

--

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : Moller

Dato : 03-03-02 17:29

> Og som betaler forsikring for tid hvor I ikke bruger maskinen.

Ikke bruger den ??? øh, nå.... man har vel en vinter og en sommer
maskine :) og hvis du mener de 2-300Kr... jeg betaler ekstra for at kunne
køre om vinteren, og de 10-15 dage hvor der er for meget sne, så er det jo
småting.

> Jeg har købt min cykel for at bruge den og har ikke noget mod at betale

Øh, du mener så at vi andre ikke kan bruge vores ???

> "prisen" for at skulle vaske den når jeg har taget en tur i det dejlige
> forårsvejr ... Og så er det jo også lidt rart at pusle ved cyklen når nu
den
> har været væk i 4 mdr.

VH
Moller
Som snart skal pusle med sin GT-380, men har ikke måtte undvære MC
kørslen af den grund i mellemtiden :)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-03-02 21:10

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:a5tivd$33d$1@sunsite.dk...

[snip]

> [...]
> køre om vinteren, og de 10-15 dage hvor der er for meget sne, så er det jo

Jeg ville ønske at jeg havde en vintercykel. Måske der bliver råd til det
når den anden er betalt Hvis jeg skulle have vinterdækning på min cykel
skulle jeg betale næsten det dobbelte af hvad jeg betaler nu, så det er slet
ikke på tale...

> Øh, du mener så at vi andre ikke kan bruge vores ???

Jo da - men pointen var jo bare, at hvis man bruger sin maskine når der er
salt og grus på vejene så må man også afse tiden til at vaske den godt og
grundigt efter hver tur (hvis man vil passe lidt på den).

Heldige asen

Hilsner,
Tony

Fra : Pein

Dato : 03-03-02 18:32

"Tony Lorentzen" wrote ...

> Og som betaler forsikring for tid hvor I ikke bruger maskinen.

Det gør vi jo alle i større eller mindre omfang, med mindre man kører hver
eneste dag.
Mon ikke de der har helårsforsikring rent faktisk kører hele året?

> [...]
> dejlige forårsvejr ... Og så er det jo også lidt rart at pusle ved
> cyklen når nu den har været væk i 4 mdr.

"købt for at bruge den" og "væk i 4 mdr." hænger imho ikke sammen.

Men hvis man virkelig vil bruge sin maskine til det den er lavet til, så er
det hårdt arbejde også at tage hensyn til økonomien (vedligeholdelse, vask,
rustbeskyttelse), og at se godt ud hele tiden (pudsning ud over alm.
vedligeholdelse). Hatten af for de der gør det.

Jeg har f.eks. valgt at _bruge_ maskinen, og ikke tage så rasende meget
hensyn til økonomi eller udseende. Når jeg vil have en ny, må jeg vel få den
pris jeg kan få for den gamle. Jeg forringer maskinens levetid og
gensalgsværdi ved at køre om vinteren, men ikke væsentligt, og det generer i
hvert fald _slet_ ikke min køreglæde, at den er lidt beskidt nogen gange og
de forkromede afgangsrør ikke blænder fodgængerne.

/Pein
Honda TransAlp (144.856 km)
Yamaha DT125R (kun til offroad)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-03-02 21:01

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in message

[snip]

> "købt for at bruge den" og "væk i 4 mdr." hænger imho ikke sammen.

Jo hvis man næsten skal betale det dobbelte i forsikring (og den er dyr) for
at få lov til at køre i vintermånederne så gør det. Jeg var blevet slagtet
af konen hvis jeg havde bestilt vinterdækning

> [...]
> rustbeskyttelse), og at se godt ud hele tiden (pudsning ud over alm.
> vedligeholdelse). Hatten af for de der gør det.

Bestemt.

> [...]
og
> de forkromede afgangsrør ikke blænder fodgængerne.

Nej netop. Grunden til at jeg ikke har valgt at køre i vintermånederne
skyldes at det koster _kassen_ for vinterdækning når min maskine er så ny
(købte den i juli sidste år) og fordi jeg er ny på vejen (fik kortet en uge
før jeg købte min cykel).

Hilsner,
Tony