Hjælp vedr.Thailand's rejse
Fra : Martin Toulstrup

Dato : 03-03-02 14:46

Hej gruppe,

Jeg står overfor en 2 ugers tur til Thailand med start på onsdag.
Vi har først 2 dage i Bangkok og de resterende dage tilbringes i Hua Hin.
Vi har hjemmefra booket tur til River Kwai og en elefant safari.
Men hvad vil ellers være på sin plads at se? Vi er nemlig ikke interesseret
i KUN stranden men vil også
gerne se lidt af Thailand.
Har i nogle gode ideer og forslag hører jeg meget gerne fra jer.

På forhånd tak
Martin

--
Check Min Hjemmeside:
http://www.florida-usa.subnet.dk

Fra : Anker K. Jensen

Dato : 03-03-02 17:00

Hej Martin
Du kan tage ud til Khao Sam Roi Yot nationalpark,det gjorde vi og det var en
stor oplevelse. Der er nogle fantastiske grotter. Vi var to par der
splejsede om en taxa derud det var en heldagstur. I kan også tage en
songthaew til abebjerget og nyde udsigten der.
Vi har boet ved River Kwai 3 gange, det er et dejligt sted.
God tur
Hilsen Else og Anker

Fra : Eliasen

Dato : 03-03-02 18:02

> [...]
> i KUN stranden men vil også
> gerne se lidt af Thailand.
> Har i nogle gode ideer og forslag hører jeg meget gerne fra jer.

Hvis I har mod til - og på - det, kan det anbefales at leje en motorcykel i
et par dage. Det er ikke specielt dyrt, men til gengæld er der specielle
trafikale forhold der gør det særdeles spændende.

Tag en tur langs en hovedvej og find en lille grusvej eller en anden mindre
afkørsel. Følg den så langt I har lyst eller til I ender et sted, der ser
spændende ud. Kommer I til en lille landsby er der nærmest garanti for at I
bliver inviteret til at spise med hos de lokale, og er klokken blevet mange
får I lov til at overnatte - kvit og frit. Der er *læsset* med oplevelser på
de små veje, men I skal også passe på i trafikken. Der er venstrekørsel og I
har ubetinget vigepligt de mærkeligste steder. Den mindste overtrædelse af
færdselsloven udløser en klækkelig bøde - eller "tilladelse til" at bestikke
trafikkontrolløren, der som oftest ikke er politibetjent, men ansat til at
regulere trafikken.

Go' tur til et af de smukkeste lande i verden (naturligvis en subjektiv
vurdering, men kommer i lidt på bevidst "afveje" er jeg sikker på du vil gi'
mig ret når I er kommet hjem.)

--
Eliasen

Fra : manse

Dato : 04-03-02 01:52

hejsa
Ja eller gøre sommig jeg tog en bus ud på landet og stod af i en lille
landsby,og blev inviteret på mad og soveplads og fik lov til at bo hos dem i
3 dage og virkelig opleve livet i thailand,og som tak gav jeg dem 500 bath
for mad og soveplads.
ha en rigtig god tur

Fra : Anita

Dato : 05-03-02 11:28

"Martin Toulstrup" skrev

> [...]
> i KUN stranden men vil også
> gerne se lidt af Thailand.
> Har i nogle gode ideer og forslag hører jeg meget gerne fra jer.

Tja, jeg synes kongepaladset (som man ofte ser i rejsekatalogerne) i Bangkok
er rigtig flot og værd at bruge nogle timer på. Men pas på med at tage
billeder, hvis der er forbudsskilte. Det kan koste resten af feriefilmen,
hvis det bliver opdaget.

Nu er det godt nok mange år siden jeg var der, men mon ikke det stadig
ligner sig selv?

/Anita