Byggemarkeder i Flensborg
Fra : Peer

Dato : 03-03-02 14:38

Hej NG!

Jeg står og skal købe nogle elartikler til mit hus bl.a. Elradiatorer,
stikkontakter osv.

Jeg har i den forbindelse ladet mig fortælle at der er penge at spare ved at
købe det i Tyskland.

Er der nogen af jer som kender nogle byggemarkeder (gerne med websider til
sammenligning af priser) i nærheden af Flensborg?

Peer

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 03-03-02 15:20

"Peer" <peer@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stikkontakter osv.
>
> Jeg har i den forbindelse ladet mig fortælle at der er penge at spare ved

Prøv at tjekke Harald-Nyborgs priser på el-ting ! Der er store penge at
spare i forhold til alm. byggemarkedspriser. Jeg kender desværre ikke til
priser i Tyskland

mvh
Bendt

Fra : Preben Kaas

Dato : 03-03-02 20:14

On Sun, 3 Mar 2002 14:38:29 +0100, "Peer" <peer@os.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen af jer som kender nogle byggemarkeder (gerne med websider til
>sammenligning af priser) i nærheden af Flensborg?

Hej Peer

Prøb at klikke ind på

www.bauhaus-ag.de

mvh
Preben

ved e-mail fjern xxxx

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-03-02 20:35

Peer wrote:

> [...]
> Er der nogen af jer som kender nogle byggemarkeder (gerne med websider til
> sammenligning af priser) i nærheden af Flensborg?

Der er et byggemarked i Indkøbscentret der vist hedder Førdepark.
Det hedder Praktiker.

Fortsæt sydpå ad motorvejen fra Kruså grænse-overgangen ca. 4 - 6 km. Så ligger
det lige til venstre.
Du kan ikke undgå at se det.

Jeg kender ikke priserne.

Mvh. Jørgen
--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : PEB

Dato : 03-03-02 21:38
Fra : Anders Brandt

Dato : 04-03-02 17:31

> Der er et byggemarked i Indkøbscentret der vist hedder Førdepark.
> Det hedder Praktiker.
Der ligger også Bauhaus - jeg tror endda der er to af dem!!!

> Fortsæt sydpå ad motorvejen fra Kruså grænse-overgangen ca. 4 - 6 km. Så
ligger
> det lige til venstre.
> Du kan ikke undgå at se det.
Förde Park ligger rigtigt nok til venstre, men du skal dreje af til højre

Mvh
Anders

Fra : Søren Kring

Dato : 04-03-02 22:33

Hej Peer,

Jeg er meget kendt med byggemarkeder i Flensborg, se
kommentarerne

Peer wrote:

> Hej NG!
>
> Jeg står og skal købe nogle elartikler til mit hus bl.a. Elradiatorer,
> stikkontakter osv.

Uha, du må ikke bruge tyske stikkontakter i Danmark, fy fy
skamme sig. Men hvis man måtte fås de i omegnen af 3 euro
vil jeg tro. ALt efter design kvalitet osv. Elradiatorer går
de ikke meget op i i Tyskland, jeg tror ikke at du vil finde
nogen i byggemarkeder. Grunden hertil er at el koster det
sammme som herhjemme men olie kun halvdelen. Du må bruge
tyske elledninger til _lette_ instalationer (dvs. i rør og
hulrum) og tyske afbrydere, men kender du en instalatør der
vil sætte det op? El-ledning 3x1,5 koster ca. 10 euro
for 50m

> Jeg har i den forbindelse ladet mig fortælle at der er penge at spare ved at
> købe det i Tyskland.

Der er meget at spare ved at købe forskellige ting i
Tyskland, men lige indenfor el er Danmark altså meget
protektionistisk. Du kan vælge mellem hvide eller grå bare
de hedder LK

> Er der nogen af jer som kender nogle byggemarkeder (gerne med websider til
> sammenligning af priser) i nærheden af Flensborg?

Som beskrevet før kører du over Kruså grænseovergang indtil
frakørslen Flensburg Süd (der er skiltet med Fördepark) ved
Fördepark ligger Praktiker (byggemarked). Når du er kørt fra
omfartsvejen så hold til venstre og drej til venstre ved
første lyskryds. Det næste lyskryds du kommer til er faktisk
udkørslen fra et byggemarked (ligger t.v.). Kig dér ellers
kør ligeud. Kører du også ligeud ved næste lyskryds kommer
du til Fördepark. Hvis du drejer til højre hér (dvs. in mod
byen) kommer du efter et stykke vej til Bauhaus på venstre
hånd, de har alt undtagen el. Fortsæt en 100 m, så kommer
der en Bauhaus mere, de har kun el. fortsætter du indtil
næste lyskryds og drejer til venstre dér kommer du efter
500m til et byggemarked mere (Bahr) på højre hånd. Det var
vist de største. God jagt. Min erfaring er at Praktiker er
bilig med tilbud mens Bauhaus generelt er billigere og har
en bedre service.

Websider: prøv med www.bauhaus.de det er da så nemt

hilsen Søren