Når 2 forskellige udgaver af office konfli~
Fra : Anne M. Olsen

Dato : 03-03-02 14:25

Jeg er stødt ind i et problem med Office. Jeg har købt en ny computer hvor
der er præinstalleret Word og Excel. Da jeg selv har hele officepakken og
hellere vil bruge den, har jeg slettet den udgave som ligge på computeren og
installeret min egen udgave. Nu kommer der så en fejlmeddelelse når jeg skal
lukke programmerne ned efter brug. I fejlmeddelelsen står der:
Appname:excel.exe appVer: 9.0.03822 ModName: vbe6.dll Modver: 6.0.87.14
Offset: 00038fb9.

Er der nogen der kan hjælpe mig med mit problem.

Med Venlig Hilsen

Anne

Fra : Anne M. Olsen

Dato : 04-03-02 17:10

Bare glem mit spørgsmål. Jeg har siddet længe med Microsoft support i røret
og de kunne ikke hjælpe.

Fra : pre

Dato : 04-03-02 18:15

Den er da heller ikke nem at greje. Mit gæt er at der trods sletning stadig
ligger en eller flere tilsyneladende uskyldige filer gemt. Og min Excel
hedder 3821-SR1. Jeg har en udgave af vbe6.dll. Den er dateret 22-2-00 og
fylder 2440 kb.
Lidt afhængig af hvor meget andet der er installeret, og dine muligheder
for at retablere de andre programmer (udenfor Office), evt brænde CD-Rom´er,
burde det være muligt at få renset op. En total formatering er ikke noget
man lige gør uden videre.

Det er frygtlig svært at vise den rigtige vej men det skal selvfølgelig
kunne lade sig gøre. Jeg kan fortælle, at en spørger, der havde mistet en
kæmpefil i et crash, og havde opgivet alt: han har netop fortalt at han
trods alt fandt en tidligere kopi i TIF mappen, som vi alle tømmer ud af og
til.

Hvis du nu igen en gang slettede Office, og totalt rensede Registry for alt
der hed noget med Excel. Hvis du satte søgerutinen til først at lede efter
vbe6.dll, næst efter filer hvor Excel var nævnt (de skulle nok ligge i
Windows).

pre

Fra : Anne M. Olsen

Dato : 04-03-02 19:04

Tak pre for dit gode og seriøse svar.

Jeg tror du har meget ret i det du skriver. Måske er det et program der
ligger på harddisken der hedder QuickRestore hvor blandt andet den
præinstalleret Word og Excel ligger. Jeg vil tro at den går ind og blander
sig i min egen udgave af Office 2000. Jeg har selv tænkt på om jeg skal
formatere hele min harddisk. Jeg har før været ude for at Compaq har deres
lukkede systemer i computeren der gør at ens handlemuligheder er begrænset,
og måske kan en formatering gøre at jeg selv kan styre computeren lidt bedre
.

MVH

Anne

Fra : pre

Dato : 04-03-02 22:44

Ja, jeg turde ikke skrive navnet - men jeg har bakset med QuickRestore før
og blev meget uvenner med firmaet. Et andet forslag: Anskaf en ny harddisk,
de er store nutildags, de er hurtige og billige. Er du fiks på fingrene,
eller kender en eller anden, så kan du i en periode køre med to HD´er uden
at de konflikter.

pre

Fra : Anne M. Olsen

Dato : 05-03-02 08:06

Tak for dit svar, det bekræfter bare mine egne anelser. Også mange tak for
dit forslag, selvfølgelig en harddisk, jeg har sågar en liggende fra min
gamle computer. Tusind tak for dit råd. Så et lille spørgsmål, den gamle
harddisk kører på win98 kan man godt køre med 2 forskellige styresystemer?
Det ville unægtelig være meget nemmere at sætte min gamle harddisk ind i
stedet for at skulle formatere den jeg har nu og så måske støde ind i
uforudsete problemer med det.

Fra : pre

Dato : 05-03-02 20:25

For så vidt kan du sagtens køre med to systemer, men så vidt jeg ved (og jeg
kan ta´ fejl), så kan det nødvendige DualBoot kun etableres ved installation
af nummer to. Hvis den gamle computer virker, så kan du f. eks. slette den
fil der hedder WIN, den ligger i Windows folderen. Det skal gøres fra DOS.
Kom evt. igen for vejledning.
Vi har det gamle problem: jeg kan ikke "se" hvad og hvordan. Du får et
problem med internettet, efter al sandsynlighed har du et indbygget modem,
og til gengæld kun én egentlig kommunikations port. Modemet damper af hvis
du piller i det oprindelige, begge dele kan erstattes fra en god forhandler.
Sandsynligvis er der FAT32 i den nyeste og FAT16 i den gamle, men det er
nemt at klare. Undgå så vidt muligt Partition Magic og andre "smarte
hjælpere", de gør det som regel værre end nødvendigt.

Som med så meget andet vil omhyggelig planlægning sikre mod mange
forglemmelser og en masse disketter og Backup programmet kan gøre det
nemmere at flytte rundt med specielle filer. (BackUp har den fordel, at man
kan indsætte disketter efterhånden som det er nødvendigt.

pre

(periander@postkasse.net)

Fra : Lytteren

Dato : 07-03-02 09:55

Det er ganske rigtigt som der skrives i fejlmeddelsen. vbe6.ddl ver
6.0.87.14, er til Office XP, dette kan give problemer hvis det f.eks er
Office 2000 du bruger nu, uden at have fået den originale VBE installeret.

/Lars

Fra : Anne M Olsen

Dato : 08-03-02 16:36

Hej Pre og Lytteren

I skal have tusind tak for jeres gode hjælp. Nu fungere det hele perfekt, og
jeg er blevet klogere

MVH

Anne