Kumquat Fortunella japonica - sygdom
Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 03-03-02 14:09

Hej, jeg ville forberede mig på at sætte en Kumquat tilbage i drivhuset,
efter at den har overvintret indendørs - godt gemt af vejen, vil I kunne
se! )-:

Jeg har uploadet et par billeder til news:dk.binaer under samme subject.

Den er voldsomt angrebet af (formoder jeg) spindemider, og har nu tyndet den
og sprøjtet med insektsæbe. Men:
Er det spindemider?? Og er det så voldsomt, at jeg hellere skal "destruere"
den?

Skadet - Kim

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 03-03-02 20:35

Det ser ikke så rart ud. Det ser for mig ud som din Kumquat har et kraftigt
angreb af uldlus af en slags. Jeg vil foreslå at du vasker blade og plante
og derefter stikker nogle "Provado Insektpinde" i potten. Insektpindene kan
fås i planteskoler og større varehuse. Du skal blot følge brugsanvisningen.

mvh

Preben Mikkelsen