Er GeForce4 MX440 noget værd?
Fra : Jannik Mariager

Dato : 03-03-02 13:35

Hejsa

Jeg sidder og spiller C&C Renegade men det hakker godt i grafikken med mit
V6600, så der skulle jo gerne noget fart på. Er GeForce4 MX440 til 1300,-
noget værd og hvad svarer det til i forhold til mit V6600?
Nu er det jo et MX så ville et GF2 Gts være hurtigere?
Har I andre forslag til et billigt hurtigt kort?

mvh

Jannik

Fra : Jannik Mariager

Dato : 03-03-02 13:38

Faldt lige over dette her også 3D Blaster GeForce 4 MX420 TV-Out AGP /
64MB / 2048X1536 / GeForce4 MX420 1.146 kr.

Er det noget værd

Fra : BentBent

Dato : 03-03-02 15:34

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> wrote in message
> Faldt lige over dette her også 3D Blaster GeForce 4 MX420 TV-Out AGP /
> 64MB / 2048X1536 / GeForce4 MX420 1.146 kr.
>
> Er det noget værd

Her er der en test af Creative GF4 MX440
http://www.ocprices.com/index.php?command=view&GroupID=2&ID=1204

Jeg har selv et fra Palit - det kører godt og maxer vel min Athlon 700 MHz
ud. Lige nu spiller jeg Halflife igen, igen. Billedeopløsningen er på max +
4xAA og det kører uden hakken.

Hvis du har, som jeg, en ældre maskine uden DDR ram så er det et meget
fornuftigt køb. Måske er det ikke det mest optimale til de kommende spil,
men det er det til de nuværende når det kun koster 1069,-

Se www-edbpriser.dk

2D kvaliteten er også fin - jeg kører med 1600+1200.

Jeg skal lige tage mig sammen - så skal jeg nok teste det i RTCW, Serius Sam
2 og MOHAA.

Fra : Klitgaard

Dato : 04-03-02 15:53

"BentBent" <BentBent@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her er der en test af Creative GF4 MX440
> http://www.ocprices.com/index.php?command=view&GroupID=2&ID=1204

....og ud fra det må svaret på det oprindelige indlæg være at kortet ikke er
noget værd.

--
....Klitgaard

Fra : BentBent

Dato : 04-03-02 16:56

"Klitgaard" <na@na.dk> wrote in message

> "BentBent" <BentBent@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ...og ud fra det må svaret på det oprindelige indlæg være at kortet ikke
er
> noget værd.

Det er det bedste kort til under 1500,- altså alle kort under 1500,- er ikke
noget værd?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 03-03-02 16:32

Jannik Mariager wrote:

> [...]
> Nu er det jo et MX så ville et GF2 Gts være hurtigere?
> Har I andre forslag til et billigt hurtigt kort?

GF4 MX er ikke et GF4 men ligger familiemæssigt nok et sted imellem GF2 og
GF3. Det er en chip der specifikt er fremtillet til OEM formål, dvs at den
er let at integrere og billig at fremstille - ergo lav ydelse.

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of TeamOS/2 DK

Fra : Morten Pedersen

Dato : 03-03-02 16:37

men også lav pris... ihvertfald i forhold til GF4 ti udgaverne

//Morten

Fra : enn

Dato : 03-03-02 17:58

Som den ikke kan sammenlignes med

Fra : BentBent

Dato : 03-03-02 21:01

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote in message

> GF4 MX er ikke et GF4 men ligger familiemæssigt nok et sted imellem GF2 og
> GF3. Det er en chip der specifikt er fremtillet til OEM formål, dvs at den
> er let at integrere og billig at fremstille - ergo lav ydelse.

Den kan løbe fra et GF3 Ti200 så ydelsen er ikke så dårlig endda, så længe
det er i spil der ikke kræver Direct X 8.0. Et GF4 MX440 er et godt kort så
længe man ikke tror at det er 'fremtidssikret' men det er også kun til 2/3
af prisen på et GF3 Ti200.

3000,- for et grafikkort er vanvittigt IMHO.

Fra : Kasper Johansen

Dato : 03-03-02 23:06

Jeg skulle da ikke mene at MX440 udgaven kan løbe fra et GeForce 3 TI-200.
Det altså kun MX460 der gør det...

-Kasper Johansen

Fra : BentBent

Dato : 04-03-02 00:59

"Kasper Johansen" <Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg skulle da ikke mene at MX440 udgaven kan løbe fra et GeForce 3 TI-200.
> Det altså kun MX460 der gør det...

Jeg kan godt se at jeg skulle have formuleret mig noget tydligere.

I Serius Sam og 3d Mark 2000 er et GF4 MX440 hurtigere end et GF2 Ti200. Det
gælder ikke for alle spil, men i nogle spil er et GF4 MX hurtigere end et
GF3 Ti200 - det er udemærket for et kort til 1069,-
Jeg ved godt at at ingen spiller 3d Mark2000 men det giver dog et billede af
ydelsen i Direct X 7 spil.

Et GF4 MX440 er et OK valg til dem, med en ældre maskine, som ikke skal
opgradere indenfor de næste 6 måneder. Jeg synes at det er spild af penge at
investere i et GF3 Ti200 til f.eks. en 700 MHz Athlon - vente 6 måneder med
at opgradere CPUen og ram og så ende med en maskine der hedder XP2500 + et
GF3 Ti200 når alle andre nye maskiner har et GF5 eller GF4 Ti880 (eller hvad
nu de kan finde på).

Når der udkommer et spil som jeg må eje der kræver et GF3 eller GF4 Ti så er
min CPU/RAM alligvel for sløv til at det nytter noget. GF4 MX erstatter alle
GF2 versionerne og GF4 Ti erstatter GF3 versionerne, der er ingen pointe i
at købe et f.eks. GF2 Ti når man kan få et GF4 MX440 til næsten samme pris.

Jeg har endnu til gode at eje et fuldblods GeForce kort og er begyndt at
tvivle på om det nogensinde sker.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 04-03-02 01:06

SNIP
"Kasper Johansen" <Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg skulle da ikke mene at MX440 udgaven kan løbe fra et GeForce 3 TI-200.
> Det altså kun MX460 der gør det...
>
> -Kasper Johansen

SNIP

> længe

Hvad f*** har givet jer den ide???
Det ville være rart med nogle referencer til nogle tests der viser jeres
påstand?
Ellers kik ind forbi Toms eller AnanTechs websides, og få det modsatte
bevist.
Joe

Fra : BentBent

Dato : 04-03-02 01:32

"Joe Sandøe" <joe@tv.dk> wrote in message
> [...]
> påstand?
> Ellers kik ind forbi Toms eller AnanTechs websides, og få det modsatte

Det har det her sgu da.
http://www.ocprices.com/index.php?command=view&ID=1204&TextPage=5&PHPSESSID=
caaa2b0f17d122f4e32f3e74804d10eb

Kan du for fanden ikke se at et GF4 MX440 er næsten lige så hurtigt som et
GF3 i 3D Mark 2000 og Serious Sam. Det kan for helvede ikke være så svært,
sgu.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-03-02 10:08

<--------->
> Kan du for fanden ikke se at et GF4 MX440 er næsten lige så hurtigt som et
> GF3 i 3D Mark 2000 og Serious Sam. Det kan for helvede ikke være så svært,
> sgu.
<--------->

så så ikke bande..

Fra : BentBent

Dato : 04-03-02 17:17

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> <--------->
> <--------->
>
> så så ikke bande..

Jeg driller også bare - heldigvis forstod Sandøe det godt.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 04-03-02 15:30

Jeg skrev:

> [...]
> GF3 i 3D Mark 2000 og Serious Sam. Det kan for helvede ikke være så svært,

Nå det kan jeg jo godt se.......men på mine refenrencer slår GeForce 3
Ti200, MX440 med længder. Men et MX 460 spiller lidt over 3 Ti200.
Og som man lige må huske, så ligger et billigt GeForce 3 Ti200 på omkring
1600 kr. og efter sigende skulle det være meget overclock-venlig (det skulle
MX440 dog også være he he).
Venlig hilsen Joe

Fra : Santa Xcaze

Dato : 04-03-02 13:40

sNIP
> [...]

2/3
>af prisen på et GF3 Ti200.

>3000,- for et grafikkort er vanvittigt IMHO.

Hvilket så er løgn da et geforce 3 ti200 koster 2000 kr (hercules) og man
kan få et palit til 1500 kr ... Såååå!!

Fra : BentBent

Dato : 04-03-02 16:18

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> wrote in message
> [...]
> 2/3

> Hvilket så er løgn da et geforce 3 ti200 koster 2000 kr (hercules) og man

Der menes her GF4 Ti modellerne

Fra : Joe Sandøe

Dato : 04-03-02 21:59

> Der menes her GF4 Ti modellerne

Jeg har hørt løse rygter om at GeForce 4 Ti 4200 (som er et sejt kort),
skulle kunne købes for omkring 2000 - 2500 kr. Det er da en pris der er til
at føle på......hvis det altså er rigtigt.
Har dog ingen link til dette he he.
Hilsen Joe

Fra : Schred

Dato : 04-03-02 16:17

Hej Jannik

Tjek:
http://www4.tomshardware.com/graphic/02q1/020206/geforce4-09.html
Her er en god artikel og test resultater om GF 4 / GF 4MX400.. gode
sammenligninger.. jeg har linket starten af test resultaterne.....
CITAT :" I therefore suggest the GeForce4 MX440 for value buyers, but they
should try to get the price down to less than $149. Better yet, a value
buyer should watch out for GeForce3 cards. Any GeForce3 card that costs less
than $190 is a bargain right now. GeForce3 comes with full DirectX 8.x
functionality, vertex/pixel shaders and lots of 3D power! If you can chose
between a GeForce3 card and a GeForce4 MX card for similar prices, I would
clearly go for the GeForce3! "

Håber det giver dig ro i sindet....

Mvh

Schred.