Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vedr Ixus 300 hvidbalance
Fra : Per Pedersen

Dato : 03-03-02 11:15

Når jeg tager et billede med auto instillinger bliver billedet meget mørkt,
men når jeg går over i manuel og giver den +1 bliver billederne meget bedre
!!
Har andre også dette problem, som jeg ser det kan jeg kun droppe brugen af
auto instillinger.

Mvh

Per

Fra : emj

Dato : 03-03-02 11:39

Per Pedersen skrev i <3c81f7bb$0$261$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>!!
>Har andre også dette problem, som jeg ser det kan jeg kun droppe brugen af

I nogle specielle situationer er det ofte en fordel at anvende +0,5
til 1,5 hvidbalance, fordi automatikken bliver snydt. Det er helt
sikkert beskrevet i din manual og er ikke specielt for dit camera.
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-03-02 01:41

Per Pedersen wrote:

> Har andre også dette problem, som jeg ser det kan jeg kun droppe
> brugen af auto instillinger.

Det er i grunden et underligt spørgsmål...:)

- når du bruger "auto", så er det jo kameraet der vurderer lyset og
beslutter eksponeringen...

- når du kører på "manuel", så er det fotografen bag kameraet der
vurderer lyset og beslutter eksponeringen...

- det handler vel om, hvad du har mest tillid til, kameraets elektronik
eller din egen viden om fotografering og din evne til at bedømme motivet
og de lysmålingsdata, som du får ved målinger i højlyset, skyggen og et
middelområde.