nokia 6150 display
Fra : Henrik Enslev

Dato : 03-03-02 10:23

Hej
Jeg har en nokia 6150 hvor displayet er mærkeligt.
Den er meget svag i lyset, med mindre jeg trykker lige over displayet, så
vises normalt. Derudover begynder den af og til at skrive på "kinesisk",
visningen er helt volapyk.
Hvad kan jeg gøre?
Hvilken reparatør kan anbefales (København), hvad kan det koste?

Venlig hilsen

Henrik

Fra : JMo.

Dato : 03-03-02 16:50

On Sun, 03 Mar 2002 10:23:00 +0100, Henrik Enslev
<henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>visningen er helt volapyk.
>Hvad kan jeg gøre?
>Hvilken reparatør kan anbefales (København), hvad kan det koste?

På en 61xx består forbinndelse fra printet og op til displayet af en
lille gummi-dims (LCD-rubber) omviklet med kobbertråde. Hvis denne er
slidt, kan det godt betyde at forbindelse ryger periodisk. Så en
hurtig løsning vil ofte være at udskifte denne.
På nogle modeller er den dog limet fast på lcd'en, så der er man nødt
til at skifte hele displayet.
Du kan evt. starte med at skille telefonen ad, pille displayet af
printet (sidder fast i en metalramme, der klemmer fast om printet), og
rense kontaktfladerne - evt. forsigtigt "hive" lidt i gummi-dimsen -
nogle gange er det nok...

Skal du ha' den repareret autoriseret kan du prøve EMTS i Fiolstræde,
eller på Lyngby Hovedgade (www.emtscenter.com) (-tror det bliver lidt
dyrt her). Eller gå ind til din lokale mobilpusher - han kan sikkert
klare det med lidt fingerfærdighed - løse LCD-rubbers (excl.
montering) bør du kunne få for max 100,- (måske det halve hvis du
presser ham lidt)

Fra : Henrik Enslev

Dato : 06-03-02 00:01

in article 3c8243a0.2973627@news.worldonline.dk, JMo. at ns-sf_001@mohr.cx
wrote on 03/03/02 16:50:

> [...]
> klare det med lidt fingerfærdighed - løse LCD-rubbers (excl.
> montering) bør du kunne få for max 100,- (måske det halve hvis du

Hej JMo
Tak for tippet. Jeg skildte telefonen ad pillede lidt på gummidimsen og
samlede det hele, og vupti... No problem.
Jeg opdagede også, at når et nyt display koster 300kr, og 500 incl
montering, så har de fyre timelønninger på højde med advokater.

Venlig hilsen

Henrik