Ny iMac: @
Fra : Christian Flintrup

Dato : 03-03-02 03:40

Hej

Har andre ejere af den nye iMac også et snabel-a det forkerte sted på
tastaturet?

@ er påtrykt "´"-tasten, altså den ved siden af tilbage-slet tasten.

Underligt :)

--
!! Se min signatur. Se min signatur. Se min signatur !!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-03-02 10:31

chr@mac.com (Christian Flintrup) writes:

> Har andre ejere af den nye iMac også et snabel-a det forkerte sted
> på tastaturet? @ er påtrykt "´"-tasten, altså den ved siden af
> tilbage-slet tasten.

Altså: Man opnår "@" ved at trykke een tast ned (med påtrykt "@")?
Lyder som en kool ting. @ er godt gemt på Apple-tastaurer.

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : Christian Flintrup

Dato : 04-03-02 19:28

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Altså: Man opnår "@" ved at trykke een tast ned (med påtrykt "@")?
> Lyder som en kool ting. @ er godt gemt på Apple-tastaurer.

Nej. @ opnås som normalt vha. option-'. Men det er trykt på en forkert
tast. :)

Fra : Kaj Vhristiansen

Dato : 04-03-02 19:43

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Altså: Man opnår "@" ved at trykke een tast ned (med påtrykt "@")?
> Lyder som en kool ting. @ er godt gemt på Apple-tastaurer.
>
> -j

Nej: Man opnår netop ikke @ ved at trykke på tasten! Man får "´"
@ ligger lige så godt gemt som altid, så det må nu være ekstra
frustrerende at være ny mac-bruger.

mvh.
Kaj.

--
My credit is so bad, that they won't even take my cash...

Fra : Karl Antz

Dato : 04-03-02 21:27

Kaj Vhristiansen <kajc@nospam.mac.com> wrote:

> Nej: Man opnår netop ikke @ ved at trykke på tasten! Man får "´"
> @ ligger lige så godt gemt som altid, så det må nu være ekstra
> frustrerende at være ny mac-bruger.

.... hvis man tidligere har været PC-bruger så ved man at højre tegn på
en taste med to tegn ved siden af hinanden opnås via alt+denne_taste

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Kaj Vhristiansen

Dato : 04-03-02 21:53

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> ... hvis man tidligere har været PC-bruger så ved man at højre tegn på
> en taste med to tegn ved siden af hinanden opnås via alt+denne_taste
>
> Hilsen ka'l

Hvilket man jo netop ikke gør her: tasten sidder to rækker for højt oppe
(ved siden af +-tasten i stedet for ø-tasten).

mvh.
Kaj.
--
My credit is so bad, that they won't even take my cash...

Fra : Karl Antz

Dato : 04-03-02 21:58

Kaj Vhristiansen <kajc@nospam.mac.com> wrote:

> Hvilket man jo netop ikke gør her: tasten sidder to rækker for højt oppe
> (ved siden af +-tasten i stedet for ø-tasten).

ooooooooops - det så jeg ikke

.... men der har man jo så ulempen med at have apostrof'en (apostrof´en)
to gange på tastaturet - omend den anden jo faktisk er en accent

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-03-02 01:54

kajc@nospam.mac.com (Kaj Vhristiansen) writes:

> Nej: Man opnår netop ikke @ ved at trykke på tasten! Man får "´" @
> ligger lige så godt gemt som altid, så det må nu være ekstra
> frustrerende at være ny mac-bruger.

Stenet fejl. Synd at Apple ikke har lavet en tast der som udgangspunkt
giver "@". Det ville rime OK på i(nternet) og sager.

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : Richard Nees

Dato : 04-03-02 19:03

"Christian Flintrup" <chr@mac.com> wrote in message
> Hej
>
> Har andre ejere af den nye iMac også et snabel-a det forkerte sted på
> [...]

Det er desværre sandt.
Det må være en fejl....hmmm.

/Richard Nees

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-03-02 22:04

<6tu93uco32mkmcucje5okpfa86r40s6230@4ax.com>

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-03-02 01:20

In article <newsspam3-63B4E2.22034018032002@news.tele.dk>,

> <6tu93uco32mkmcucje5okpfa86r40s6230@4ax.com>

Glem lige den her, det var en gang fummelfingeri.

Fra : Jens

Dato : 05-03-02 16:10

> @ er påtrykt "´"-tasten, altså den ved siden af tilbage-slet tasten.

Der er godt nyt. Apple DK bytter tastaturerne. Se her:
http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20020305160056

Fra : Christian Flintrup

Dato : 05-03-02 16:22

Jens <webdezign@ofir.dk> wrote:

> Der er godt nyt. Apple DK bytter tastaturerne. Se her:
> http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20020305160056

Ja, omend de blot kunne nøjes med at sende en ny tast.

Taster må vel i øvrigt være user-serviceable? Jeg mener, at jeg engang
så en pakke med Islandske taster som islændere kunne sætte på deres
tastaturer?

Men - jeg skulle alligevel have tastaturet byttet pga. en 'e'-tast som
sidder fast :)