Xj 750 Seca
Fra : Per Michael Peen

Dato : 03-03-02 01:34

Jeg har fået nogle store økonomiske problemer i forbindelse med renovering
af bagtøjet på Seca'en da alle lejerne koster mellem 500 og 1023,75 kr har
dog fundet det dyreste til 1023,75 kr til 250 kr hos min svoger der har et
kuglelejefirma i Støvring men, de andre kan ikke fås uorginale da de har
meget speciale mål.
Her er et eksempel på, det der sider i enden af spidshjulet (nåleleje) og
inder ringen (bøsning) der sider i bagtøjet som endestyr.
På lejet står der 22BTM3018 Nålelejet målene er 30 mm udvendig og 18 mm
bred. Inderringen måler
inderdiameteren 17 mm brede 17,5 mm.
Påkdåserne er også ukurante i størrelsen 38*53*7*LT.
vi har prøvet at finde ud af om det kan skaffes ude i verden men det var et
meget nedslående resultat vi kom frem til, der var kun bid et enkelt sted og
det var i Portugal og, de havde ikke nogen pris på og hvis det skulle være
muligt at de har det er der lige det med portoen.
Så hvis der er nogen der har et godt link eller ved hvor man kan få det til
menneske priser så vil jeg blive meget glad.

Yamaha XJ 750 Seca (model 11M).

Michael Peen
Bull's MC

Fra : Armand

Dato : 03-03-02 14:53

Per Michael Peen <ppeen@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
> Så hvis der er nogen der har et godt link eller ved hvor man kan få
> det til menneske priser så vil jeg blive meget glad.

Bagtøjslejer er typisk evigt-holdende (?), hvilket vel også er det an
kan
læse i priserne.
Udgifternes størrelse taget i betragtning vil et ophugs bagtøj sikkert
være det bedste alternativ !!!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-03-02 17:51

> Bagtøjslejer er typisk evigt-holdende (?), hvilket vel også er det an
> kan
> læse i priserne.

Hmmm...
Kan du ikke lige komme og fortælle det til mine lejer på terræncyklerne, det
har de tydeligvis glemt!

Rittig

Fra : Torben E

Dato : 03-03-02 21:44

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
..

> Hmmm...
> Kan du ikke lige komme og fortælle det til mine lejer på terræncyklerne,
det
> har de tydeligvis glemt!
>
> Rittig

Har du bagtøj på dine tærræncykler ?

Jeg troede kun det var BMW det havde det

--
Torben E
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-03-02 22:54

"Torben E" <topper666@hushmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du bagtøj på dine tærræncykler ?

Njah, hvis en XJ750 Seca har bagtøj, så har mine cykler vel også?
(Men indrømmet, jeg aner ikke hvad det er for nolge lejer gutten taler om)

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-03-02 00:15

Claus Rittig skrev:

> Njah, hvis en XJ750 Seca har bagtøj, så har mine cykler vel også?
> (Men indrømmet, jeg aner ikke hvad det er for nolge lejer gutten taler om)

Kardantræk!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Torben E

Dato : 04-03-02 15:12

> Njah, hvis en XJ750 Seca har bagtøj, så har mine cykler vel også?
> (Men indrømmet, jeg aner ikke hvad det er for nolge lejer gutten taler om)
>
> Rittig

Èt ord, "kardantræk"

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-03-02 16:33

"Torben E" <topper666@hushmail.com> skrev i en meddelelse

> Èt ord, "kardantræk"

Nåååh, så var det derfor jeg ikke forstod en bønne!

Rittig

Fra : Armand

Dato : 04-03-02 02:21

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm...
> Kan du ikke lige komme og fortælle det til mine lejer på
terræncyklerne, det
> har de tydeligvis glemt!

Der er altid en aller anden ekstremistisk vandal, som kan smadre alle
statistikker
Når nu snakken går på Seca'en, er det jo lejringerne i
kardan-vinkeldrevet bagest, og dér kan du vist ikke være med - Eller
hvad?

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-03-02 16:33

> Når nu snakken går på Seca'en, er det jo lejringerne i
> kardan-vinkeldrevet bagest, og dér kan du vist ikke være med - Eller
> hvad?

Næh, der er jeg godtnok hægtet af.
Jeg har faktisk aldrig ejet nogetsomhelst med stangtræk, men jeg er jo
heller ikke gammel endnu...

Rittig

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-03-02 19:22

Claus Rittig wrote:Næh, der er jeg godtnok hægtet af.

> Jeg har faktisk aldrig ejet nogetsomhelst med stangtræk, men jeg er jo
> heller ikke gammel endnu...

Definer gammel!.

Ib Jakobsen

Fra : Adam Christensen

Dato : 05-03-02 22:01

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
> Claus Rittig wrote:Næh, der er jeg godtnok hægtet af.

> Definer gammel!.

Det må vel være en stangtræksejer...

--
Adam
SV650S

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-03-02 12:24

Adam Christensen wrote:

> Det må vel være en stangtræksejer...

Med indtil flere af slagsen. Men rigtigt nok. Man har altid tænkt at BMW er
for halvgamle gråhårede typer. Men for helvede, man skulle have købt sådan en
for mange år siden. Det virker bare.

Ib Jakobsen

Fra : Per Michael Peen

Dato : 03-03-02 23:09

Armand skrev i meddelelsen ...

> [...]
>kan
>læse i priserne.
>Udgifternes størrelse taget i betragtning vil et ophugs bagtøj sikkert

Du har helt ret men jeg har allerede brugt 700 kr på mit lille projekt og
der ud over er der også sporten i at få skidtet til at virke.

Michael Peen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-03-02 23:18

Per Michael Peen wrote:

> Du har helt ret men jeg har allerede brugt 700 kr på mit lille projekt og
> der ud over er der også sporten i at få skidtet til at virke.

Det er også det sjoveste. Jeg har lige lagt nyt kron/spidshjul i bimmeren.
Jeg genbrugte til dels de gamle lejer. Nye koster ca kr.2.000. Det eneste jeg
måtte have af nyt var det lille du også søger. Pris, kr.152. Efter god
gammeldaws justering med mærkeblåt blev det prøve kørt igår. Det virker
perfekt.

Ib Jakobsen

Fra : Per Michael Peen

Dato : 04-03-02 22:52

> [...]
>måtte have af nyt var det lille du også søger. Pris, kr.152. Efter god
>gammeldaws justering med mærkeblåt blev det prøve kørt igår. Det virker

Jeg er glad på dine vejene at dit projekt er komet ud og køre men, jeg
mangler stadig et sted hvor der er en der kan skaffe mig varen til den helt
rigtige pris.

Tjek lige her www.fimrally2002.dk

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 04-03-02 23:31

> [...]
>
> Så hvis der er nogen der har et godt link eller ved hvor man kan få
> det til menneske priser så vil jeg blive meget glad.

Jeg er lidt bange for at du ikke kan skaffe de omtalte lejer + pakdåser
uorginalt.
I 1986 (uha det er mange år siden...) gik bagtøjet i min da værende XJ650
istykker p.g.a. af en defekt pakdåse. Og dengang prøvede jeg at skaffe
tingene
uorginalt med fandt kun få at stumperne. Så enden på det hele blev at jeg
købte
en brugte bagsvinger med kardan & baghjul for 100 DM (390 kr.-) og dermed
var jeg kørende igen.

Beklager, at jeg ikke kan hjælpe.

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-03-02 07:18

Per Michael Peen wrote:

> Så hvis der er nogen der har et godt link eller ved hvor man kan få
> det til menneske priser så vil jeg blive meget glad.

Prøv lige om du kan få dem hos: www.ina.de

Ib Jakobsen

Fra : Olie

Dato : 03-03-02 23:29

Hej Michael
Prøv at tilmelde dig XJ owners mailingliste
http://www.geocities.com/MotorCity/Speedway/7795/list.htmlael
Det kan være at der er nogen, der kan hjælpe dig der.
Held og lykke
Olie
Helsinge MC
Peen <ppeen@mail.tele.dk> skrev i en