Blinklysglas går i stykker!!!
Fra : Ukendt

Dato : 03-03-02 00:02

Hej.
Jeg har lige bestilt sådan et sæt (til mit Kappa-rack) hos min lokale
MC-forhandler.

Hvorfor er sådan nogle glas lavet til at gå i stykker.. De sidder yderligt
på motorcyklen og bare man bakker en lige smule ind i noget hårdt - så ryger
de. Hvorfor kan man ikke få dem i et gummi-materiale.. Det ville da være
nemmere og billigere for mig.

Er der nogen der kender til uoriginale bliklys - hvor glaset er af gummi??
(eller lign)

Mvh
Allan Rasmussen
Motorcyklist

Fra : Troels Sørensen

Dato : 03-03-02 01:28

hmm gummiglas ?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-03-02 10:14

Har du fået et bakgear på, som er for højt gearet til at du kan styre den...

--
Mvh.
Henrik (som troede de fleste MC kørte forlæns når du ramte "noget")

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-02 21:48

> Har du fået et bakgear på, som er for højt gearet til at du kan styre
den...

ja ja - sjovt er det.
men jeg så i Tjekkiet en stor touringcykel - med netop - "gummi-glas"
Så meget alm. ud - men han gjorde meget ud af at demonstrere at det var af
et eller andet gummimateriale...
Smart - syntes jeg

Allan

Fra : Troels Sørensen

Dato : 03-03-02 22:37

okey et havde jeg ellers aldrig hørt om før ;)

Fra : S.G

Dato : 03-03-02 23:06

jamen du skal da bare have nogle blinklys som sider på offroadere (sikke
rosse på andre cykler)..
De 2 jeg har haft har der været gummi omkring det inderste stykke, dvs hvor
bolten sættes på, altså modsat selv blinkglasset. Dvs du kan tage lygten og
bøje den cirka 3-6 cm i alle retninger, hvis du kan følge mig.
Anyway tag ned til en lokal pusher og kig på blinklys, du burde hurtigt
kunne finde nogle hvor der er gummi i den ene ende.

Fra : Troels Sørensen

Dato : 03-03-02 23:29

Nu snakkede allan jo om glasset, og ikke selve blinklyset.. men ellers må
jeg give dig ret, det er en ganske fiks løsning hvis man har problemer med
bakgearet *G*

-Troels

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-02 23:56

> [...]
og
> bøje den cirka 3-6 cm i alle retninger, hvis du kan følge mig.

Sådan nogle uoriginale nogle har jeg monteret foran - bag til kunne jeg godt
tænke mig gummiglas... Ellers må jeg "støbe" nogen i silikone - blandet med
en transparent orange maling... Se DER var en idé...

Allan

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-03-02 23:27

On Sun, 3 Mar 2002 00:01:50 +0100, "Allan Rasmussen" <luise (a)
mail.tele.dk> wrote:

Hej Allan.

>Er der nogen der kender til uoriginale bliklys - hvor glaset er af gummi??
>(eller lign)

Det er ikke nødvendigt med "unbreakable" glas.
Du skal blodt sørge for at have benet mellem modellen og jorden når du
taber den
Godt ord igen - men med lidt forsigtighed går det.
Jeg har selv knust baglygten på XN85 ved at tabe den så uheldigt at
bagenden ramte Lises tørrestativ.
Både ærgelsen over at være et fjols og vægten af cyklen da jeg skulle
rejse den igen har lært mig at passe på ikke at smide mine cykler.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-02 23:54

> Du skal blodt sørge for at have benet mellem modellen og jorden når du
> taber den

Nu er det primært når jeg bakker rundt i små garager (som størstedelen af
familien har stoppet med ragelse - og lige nøjagtigt efterladt plads nok til
at jeg kan være der med cyklen) - at det sker at blinklyset på mit
kappa-rack (a'la Givi) rager på - og knækker... jeg troede bare at der var
nogen der havde set / hørt om et sådant produkt... Men det lader til at det
kun er mig der fjoller rundt med blinklysene ... og smadre dem mod gamle
cykler...

> Både ærgelsen over at være et fjols og vægten af cyklen da jeg skulle
> rejse den igen har lært mig at passe på ikke at smide mine cykler.

Det er aldrig i forbindelse med at jeg taber cyklen - der har jeg altid et
ben under

Allan

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-03-02 00:14

On Sun, 3 Mar 2002 23:54:02 +0100, "Allan Rasmussen" <luise (a)
mail.tele.dk> wrote:

>Det er aldrig i forbindelse med at jeg taber cyklen - der har jeg altid et
>ben under

lol ))))

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 04-03-02 21:18

> [...]
til
> at jeg kan være der med cyklen) - at det sker at blinklyset på mit

Ehm.. så smid alt det gamlee lort ud
det gjorde jeg for at få plads til mit køretøj

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-02 12:28

> Ehm.. så smid alt det gamle lort ud
> det gjorde jeg for at få plads til mit køretøj

Ja - men nu bestemmer jeg jo ikke helt over min families ragelse. Nu bør det
jo nok lige nævnes at i betegnelsen "ragelse i garagen" - indgår f.x. min
søsters MZ251 og min fars Suzi 1200.. Jeg vil helst ikke ridse deres
cykler - og det går så ud over mine blinklys!! Men det var ikke min families
ragelse det drejede sig om - det var gummi-blinklys - eller lign. Hvorfor
laves blinklys stort set altid af et skrøbeligt-plastmateriale??? Jeg støber
sgu' selv nogle - nogle der har erfaringer med afstøbning af ting - i
gummi... Så send lige en mail..

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 05-03-02 19:38

> [...]
støber
> sgu' selv nogle - nogle der har erfaringer med afstøbning af ting - i

Dem der laver høreapperater støber også den siliconeprop man kommer i øret,
det matriale man bruger mener jeg kan farves i rød, grøn, blå og gul.
Phonak på Frederiksberg lavede engang sådan nogle, men har vist nok flyttet
hele deres produktion til Fyn.

Da jeg arbejdede der (4-5 år siden) ville støbeteknikerne gerne påtage sig
sådan en opgave for en stribe pils, ved ikke hvordan det er nu.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Troels Sørensen

Dato : 05-03-02 19:50

> Da jeg arbejdede der (4-5 år siden) ville støbeteknikerne gerne påtage sig
> sådan en opgave for en stribe pils, ved ikke hvordan det er nu.
>
> Henrik
> www.gsx.dk

ellers kunne man måske forsøge sig med plexiglas og noget orange/røgfarvet
film ?

-Troels

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 05-03-02 21:06

"Troels Sørensen" <troels@tdc.broadband.dk> wrote in message

> ellers kunne man måske forsøge sig med plexiglas og noget orange/røgfarvet
> film ?
>
> -Troels

Problemet er bare at plexiglas ikke er særligt blødt, men på den anden side
jo noget stærkere end det plastik de normalt er lavet i.

henrik

Fra : Troels Sørensen

Dato : 05-03-02 21:19

> Problemet er bare at plexiglas ikke er særligt blødt, men på den anden
side
> jo noget stærkere end det plastik de normalt er lavet i.
>
> henrik

ja jeg vil da syntes at et så lille stykke plast i en 3 mm tykkelse ville
være ret svært at smadre... man laver jo enkelte bilruder i plexi... en
anden mulighed end at farve er jo at sætte orange pærer i ?

-Troels

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 05-03-02 21:27

> [...]
> være ret svært at smadre... man laver jo enkelte bilruder i plexi... en
> anden mulighed end at farve er jo at sætte orange pærer i ?

Dohh, hvorfor havde jeg ikke tænkt på det? Klar silicone koster ikke en s...
for en tube i silvan, afstøbningen er vel ikke så svær at lave, en gul pære
kan købes i alle Brian forretninger og Vupti, aldrig mere smadrede
blinklysglas

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Troels Sørensen

Dato : 05-03-02 21:45

"Henrik B. Larsen" <hbl@stubnet.dk> wrote in message

> [...]
pære
> kan købes i alle Brian forretninger og Vupti, aldrig mere smadrede

nææh et stykke modellervoks og noget husholdningsfilm kan måske bruges...
ellers vil jeg da gerne sponsorere plexiglasset *GG*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-03-02 22:46

Henrik B. Larsen skrev:

> [...]
> s... for en tube i silvan, afstøbningen er vel ikke så svær at lave, en
> gul pære kan købes i alle Brian forretninger og Vupti, aldrig mere

A' fik lige'n idé
Man kan da bare støbe en flok lysdioder ind i sådan en dynge klar silikone,
det kan da ikke være så svært ...hvis udseendet ikke kommer sig så
nøje
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Troels Sørensen

Dato : 05-03-02 22:55

> [...]
silikone,
> det kan da ikke være så svært ...hvis udseendet ikke kommer sig så

ja der skal nok bare være en del.. eftersom at en lysdiode næsten ike kan
klare højere spænding end 1,5v og der er trods alt 12 v og en fandens masse
amp.

-Troels

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-03-02 23:45

Troels Sørensen skrev:

> silikone,
>
> ja der skal nok bare være en del.. eftersom at en lysdiode næsten ike kan
> klare højere spænding end 1,5v

Det kommer skam an på hvilke det er (surprise :). Dem jeg plejer at rode
med (5mm der lå i en skuffe på htx) spiste 3 v uden at klage

> og der er trods alt 12 v

6 serieforbindelser med 4 3volt LED'er var jo en mulighed. Det skal jo bare
lige lyse tærkt nok, men det er jo bare at købe de rigtige Et problem
er dog at ikke-elektroniske blinkrelæ kræver den rette belastning for at
virke, men den kan jo altid laves med en parallelforbundet pære eller
modstand der er gemt af vejen. Men det er jo ikke nødvendigt, hvis det er
et elektronisk relæ

> og en fandens
> masse amp.

Øhh, det er vist ikke lige inden for dit område, det her emne, er det?
Ampererne kommer først, når der er noget belastning (som LED'er typisk ikke
giver meget af).

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-02 23:24

> [...]
pære
> kan købes i alle Brian forretninger og Vupti, aldrig mere smadrede

Det var sådan noget jeg havde tænkt mig. Måske kan man dog finde noget lidt
"fastere" silikone end lige det alm. badeværelses-silikone. Lidt a'la det
man putter i brysterne på pigerne. Så laver man ellers en negativ af
glasset - i ler og så er det bare med at komme i gang med silikonen - tror
du ikke man kan blande noget farvestof i silikonen - så man slipper for at
købe orange-pærer. Min idé var jo at det gerne skulle ligne de originale
glas - nogenlunde...

Mvh
Allan

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 06-03-02 18:32

> [...]
> købe orange-pærer. Min idé var jo at det gerne skulle ligne de originale

Man kan få fugemasse, silikone, i sort, grå, brun, hvid og klar, men i
orange? Jo måske.
Måske noget gult farvestof ala det man maler på glas med, det kune måske
godt blandes i.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 05-03-02 20:58

Hej Allan!
> laves blinklys stort set altid af et skrøbeligt-plastmateriale???
Reservedelsleverandørende skal vel også leve!?

> Jeg støber
> sgu' selv nogle - nogle der har erfaringer med afstøbning af ting - i
> gummi... Så send lige en mail..

Jeg spekulere lige en stund over, hvordan man kan gummifabrikere en EL-pære
og fatning.... kom ikke til nogen seriøs løsning...

Det er jo fint, at man lave ting af gummi, men når det indre stadig er af
plast, metal og glas... så er man vel ikke kommet særlig langt?
Alternativt så kunne man vel fastgøre blinklysene bagerst med fjederhængler
med en "stopper", så de kan vippe ud til normal position og alligevel vippe
ind, hvis man bakker ind i noget, men pga. stopperen, så vil det jo ikke
virke, hvis man skal ud igen!

Hilsen
Lars