Ingen svar på agurkerne
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-03-02 23:50

Jeg gentager lige et delspørgsmål fra mit sidste indlæg:

Jeg vil gerne være supertidlig med
agurkerne i år. Min ide går ud på at droppe en termostatstyret akvarievarmer
ned i plantekassens vandreservoir, samt at lave et bobletelt over planterne.
Jeg regner med at varmen vil brede sig op i jorden, men er det muligt, når
spagnumrørene er af flamingo? Hvad mener I om ideen? Nogle erfaringer, hvor
tidligt kan man så (inde), samt plante i drivhus?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-03-02 00:14

On Sat, 2 Mar 2002 23:49:34 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>spagnumrørene er af flamingo? Hvad mener I om ideen? Nogle erfaringer, hvor
>tidligt kan man så (inde), samt plante i drivhus?

Jeg tror det er fint nok. Det er jo spagnumen som suger vandet op, så
der er hul igennem til jorden, så varmen skal nok virke. Få fat i et
jordtermometer så du kan måle varmen i både vandet og i jorden.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-03-02 11:20

> [...]
> der er hul igennem til jorden, så varmen skal nok virke. Få fat i et
> jordtermometer så du kan måle varmen i både vandet og i jorden.

Ja, jeg kan jo ret let prøve det af allerede nu og måle virkningen. I hører
nærmere.
De hjemmedyrkere der starter tidligt og beskytter med varme, hvor tidligt
sår de og sætter ud?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen