defekt på Aerox
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 02-03-02 23:20

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en lettere brugt Yamaha Aerox, som har
en lille defekt.
På digital termometret for motor temp. får jeg ingen visning, displayet
viser ved start fuldt udslag og går derefter i nul og bliver der. Er der
nogen som har oplevet det samme og hvad skyldes det ? defekt display eller
en defekt føler ?
Hvis det er føleren, hvad jeg tror det er, hvor sidder den så og hvordan
kommer man ind i "motorrummet" og finder den ??

MVH

Jens Peter Sørensen

Fra : PHK

Dato : 03-03-02 12:28

"Jens Peter Sørensen" <jens.peter@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er føleren, hvad jeg tror det er, hvor sidder den så og hvordan
> kommer man ind i "motorrummet" og finder den ??

Det kan være ledningen, der er hoppet af føleren. Du må ind til motoren og
rode - kan du evt. ind ind i motoren bagfra?

Det kunne jeg på min, men det var svært at lave andet end at se :)

--
_
|_|

Fra : RpR

Dato : 03-03-02 15:43

> Det kan være ledningen, der er hoppet af føleren. Du må ind til motoren og
> rode - kan du evt. ind ind i motoren bagfra?

Yep, lyder som ledningen der er hoppet fra.

Føleren sidder på topstykket i højre side (set oppefra).
Der skal sidde én lille ledning på den.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 03-03-02 21:24

Yes - jeg har fundet en ledning med en uisoleret kabelsko og en terminal på
motoren, efter at have sat de to ting sammen så er der visning på
instumentet igen.

Så kunne man jo sige, at det ikke er lavet særligt smart, en kabel sko uden
nogen form for aflastning på en motor som vibrerer en del - det skal falde
fra hinanden på et eller andet tidspunkt.
Men bare man ved hvor man skal kigge så kan man sætte tingene sammen igen.

Tak for svarene !!