Hvad er i grunden en underskrift ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-03-02 22:22

Hej alle,
Jeg sidder lige her og filosoferer lidt, og kom til at tænke over hvad en
underskrift er ?
- min håndskrift er bestemt ikke af de kønneste, og når jeg tænker på det
jeg skribler ned på en VISA kvittering, er ligheden fra gang til gang
bestemt ikke slående.

Hvis nogen nu kommer med et eller andet dokument, hvorpå de har scriblet
nogle ulæselige kruseduller som de så hævder er min underskrift, hvordan
beviser de så det ?, eller hvordan beviser jeg at det ikke er min
underskrift ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henning

Dato : 03-03-02 17:21

On Sat, 2 Mar 2002 22:21:53 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke9@hotmail.com> wrote:

> [...]
>nogle ulæselige kruseduller som de så hævder er min underskrift, hvordan
>beviser de så det ?, eller hvordan beviser jeg at det ikke er min

I yderste konsekvens ryger det til en grafolog, som kan afgøre
hvorvidt det er samme person, der har skrevet under.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 03-03-02 17:59

> I yderste konsekvens ryger det til en grafolog, som kan afgøre
> hvorvidt det er samme person, der har skrevet under.

Under alle omstændigheder vil bevisbyrden ligge på den, der påstår, at
du har underskrevet, for hvordan skal man bevise at man _ikke_ har skrevet
under?

/Rasmus

Fra : enn

Dato : 03-03-02 17:46

Som oftest kræver man 2 vitterlighedsvidner ved underskrift af meget vigtige
ting - de 2 vidner skal sikre at det er personen selv der har skrevet under.
(Du husker måske Rasmus Trads sagen - hvor 2 vitterlighedsvidner også blev
anklaget)
Findes ingen vitterlighedsvidner må en grafolog inddrages.
Det er i øvrigt en alvorlig forbrydelse at forfalske underskrifter - så har
nogen brugt din underskrift bør du gøre noget ved det.