Musikkopiering: vedr. artikkel fra PC plan~
Fra : jones

Dato : 02-03-02 20:47

I en artikkel fra PC planet nr. 4 står der følgende (det er ikke et
citat, men gengivelse af indholdet):

Opretsretsloven paragraf 12 er blevet ændret således, at det nu er i
orden at fremstille digitale kopier til eget brug. Den nye lovgivning
kan godt være lidt vanskelig at forstå, men går i hovedtræk ud på
følgende:
Lovligt:

Du må gerne kopiere en CD, som du har lånt af en ven eller på
biblioteket.

Du må gerne spille lovligt kopierede CD'er til din egen fest.

Du må gerne lytte til lovligt kopierede CD'er i sommerhuset, i bilen,
derhjemme og på din discman.

Du må gerne kopiere en CD over på PC'en (til fx MP3-format), men den
skal afspilles inden for hustanden.

Ulovligt:

Du må ikke kopiere en kopi-cd, men du må må gerne kopiere den lovlige CD
fra bibliotekket eller fra en ven.

Du må ikke spille lovligt kopierede CD'er til en andens fest.

Du må ikke forære en kopieret CD væk eller låne, bytte eller sælge
kopieret CD.

Du må ikke lytte til en kopieret CD væk på din arbejdsplads musikanlæg,
men du må gerne, hvis det er dit eget anlæg på arbejdspladsen og du har
dit eget kontor.

Andre må ikke lytte til din kopierede CD i din Discman.

Er dette virkelig rigtigt???

MVH Jones

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-03-02 21:31

"jones" <jones1024@hotmail.com> skrev:

> Er dette virkelig rigtigt?

og
http://www.dklaw.dk/nyheder/jnyt01-2.html

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : jones

Dato : 02-03-02 22:38

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

> og
> http://www.dklaw.dk/nyheder/jnyt01-2.html

Takker. Så vidt jeg kan se ud fra dine links er det 100% rigtigt, hvad
de skriver i PC planet nr 4.

MVH Jones

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-02 23:39

jones skrev:

>Takker. Så vidt jeg kan se ud fra dine links er det 100% rigtigt, hvad
>de skriver i PC planet nr 4.

Ja.

--
Bertel