Køling af serverrum
Fra : Lars Klostergaard Pe~

Dato : 02-03-02 20:05

Hej NG

Er der nogen som har erfaringer men tempering af et serverrum. I hvilken
temperatur fungere servere bedst. ??

--
Venlig hilsen

Lars Klostergaard Pedersen
larsped@get2net.dk

Fra : Christian Land

Dato : 03-03-02 02:09

Det optimale er hvis et sted mellem 16 - 18 grader, men jeg fortrækker nu
20 - 22 grader.
16 - 18 grader er kan godt være lidt koldt, at arbejde i, og man bliver nemt
forkølet, hvis man løber ind og ud af serverrummet en hel dag.

Så mit bud er 20 - 22 grader. Man skal også tænke på dem der arbejder der.

/Christian Land

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-03-02 21:34

On Sun, 3 Mar 2002 02:08:31 +0100, "Christian Land"
<land@mail.dk> wrote:

> Så mit bud er 20 - 22 grader. Man skal også tænke på dem der arbejder der.

Der er da ingen, der arbejder (i længere tid) i et serverrum.
Der burde i hvert fald ikke være det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 04-03-02 00:13

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Der er da ingen, der arbejder (i længere tid) i et serverrum.

Og hvis de endelig gør burde de ikke have problemer med at holde varmen.

> Der burde i hvert fald ikke være det.

Nej, men jeg syntes alligevel tit det tager længere tid end beregnet at
montere en server, det er altid et eller andet det går mere eller mindre
galt når 2 styker jern fra 2 forskellige leverandører skal passe sammen.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Peter E.

Dato : 21-03-02 23:42

Jeg har nu i nogle år stået for driften af nogle server rum.
Der har vi en indblæsnings temperatur på 9 (ni) grader censius og en relativ
fugtighed på 50.
Denne luft er blæst ind under et hævet EDB gulv, hvor der kun er "åbent"
under rackskabene, dette giver kolde servere og et tempereret server rum
(18-25 grader) højest bag skabene.
Det kræver selvfølgelig at der holdes lukket mellem rackskabet´s
frontrammer, således at når man betjener serverene, at man ikke bliver
"frosset ned", men kan beholde det "kølige overblik"