skyde gæs med saloon riffel ??
Fra : Karsten

Dato : 02-03-02 19:43

Hej i gruppen

En kammerat og jeg , blev den anden dag uenig om hvorvidt det er tilladt at
skyde grågæs med saloon riffel.

Han mente at det var tilladt og jeg mener at have lært at , man kun må skyde
vildt der er mindre end hare og fasan.
Er der mon nogen der kan hjælpe os , ellers må vi ud i en duel
=l..................

--
Karsten Abrahamsen
pa2@image.dk

Fra : Jens Langkniv

Dato : 02-03-02 21:36

"Karsten" <pa2@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen
>
> En kammerat og jeg , blev den anden dag uenig om hvorvidt det er tilladt
at
> skyde grågæs med saloon riffel.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det må du godt Karsten - vel og mærke hvis ingen opdager det - ide` med en
god lyddæmper. Jeg går ud fra du ikke har jagttegn - for der gælder samme
regel min ven. Hold dig altid i den anden ende af skoven hvor skovens folk
er - så bliver i aldrig uenige om noget vedrøremde jagten.

Og krybskyttens yndlingsret er - Nyskudt hare med friskplukkede danske
jordbær - herligt!

Held og lykke på andres revirer fra

Jens Langkniv

Spiser vildt hele året

Fra : Torben F@rum

Dato : 03-03-02 12:14

Det var da et sygt svar......

Med venlig hilsen
Torben Farum
--
Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne ** fra min emailadresse
inden svar.

Fra : Jens Langkniv

Dato : 03-03-02 23:11

"Torben F@rum" <**farum@city.dk> skrev i en meddelelse
> Det var da et sygt svar......

Utroligt flot svar du gav her - positivt og oplysende for spørgsmålet herr
professor Karl Smart - og ingen gider nok maile dig - så spar bare din
forfængelighed - du får ingen spam.

Jens Langkniv

Fra : Karsten

Dato : 04-03-02 10:22

tak til jer der har svaret seriøs , Til Jens latterlig eller hvad du hed ,
så benytter jeg mig i dit tilfældet af det gode kendte motto " Visse
personer og ting skal ignoreres ".
Det er den bedste medicin mod jeres slags

--
Karsten Abrahamsen
pa2@image.dk

Fra : Anders Sørensen

Dato : 04-03-02 14:25

Kære Jens Langkniv

Hvad er det helt præcist du opfordrer til i dit indlæg?
Krybskytteri??
Desuden, som jeg læser dit indlæg, så skriver du, at det ikke er lovligt at
skyde Gæs med salonriffel, det er forkert, det må man gerne, hvis det sker
med en kal. .22 Magnum.
Desuden tror jeg slet ikke du er jæger, det er ikke særligt hensigstmæssigt
at fremstille jægere som jagtpsykopater, som jager året rundt med ulovlige
metoder og på andres revirer. Du burde vide bedre, hvis du er jæger!

- Anders

Fra : Andy P.

Dato : 04-03-02 16:30

Hej Anders,

Jeg kan kun gentage Erik Prestmos opfordring:
Never Feed A Troll. (Hvor svært kan det være?)
Hilsen
Andy.

Fra : M Sørensen

Dato : 02-03-02 23:45

Hej

Du må ikke skyde Grågæs med en alm. kal 22 salon riffel. du skal op i en kal
22 magnum for at opnå den nødvendige anslagsenergi.
Ræv, Hare, Fasan, Gæs. Kal. 22 magnum 2.5 G kugle med en anslagsenergi 200
Joule
mindre vildt må skydes med alm kal 22 salonriffel dog mindst 180 Joule.

--
Med Venlig Hilsen / Digital regards
Martin Sørensen

Fra : Claus Lauritsen

Dato : 04-03-02 14:03

Vildtart
Kuglevægt og anslagsenergi (E100) - minimums krav
Krondyr
Dådyr
Sikavildt
Muflon
Vildsvin 9 g og 2700 J eller
10 g og 2000 J
Råvildt 3,2 g og 800 J
Ræv
Mårhund
Vaskebjørn
Hare
Gås
Fasan 2,5 g og 200 J
Ilder
Mink
Kanin
Agerhøne
Blishøne
Jagtbare ænder og vadefugle
Sølvmåge
Svartbag
Sildemåge
Fiskehejre
Skarv Ingen krav til kuglevægt, men E0 = 180 J
Ringdue
Tyrkerdue
Kragefugle
Stær Ingen krav til kuglevægt og anslagsenergi, men mundigshastighed
(V0) minimum 150 m s-1

se mere på www.jagt.net under våben og ballistik

Hilsen Claus

Fra : Jens Langkniv

Dato : 04-03-02 17:34

Regler Regler Regler - lavet af de rige såkaldte adelige!

Jeg har mine egne regler - kun dumme mennesker følger Godsejernes og de
kongeliges SÆRREGLER.

Bedre at få tilgivelse end tilladelse - hvor tit har du jagtet gratis i
Dyrehaven - NEJ vel for du er en sød og måske også en dum dreng. Alt vildt
tilhører
os allesammen og ikke de priv. som i er nikkedukker og klappere for.

Jens Langkniv
nu pensioneret krybskytte - men tolder lidt til husbehov

Skyd hvad du vil og når du vil - og lev livet uden at være en fanget fugl i
et gyldent bur.

Gider ikke spilde mere tid på vatp......... og nikkedukker - så bye bye

Fra : Peder Porse

Dato : 04-03-02 21:29

Rart du smutter...holder du dig væk fremover?
pp

Fra : Torben F@rum

Dato : 04-03-02 21:25

Er der nogen som ved hvor "krybskytten" holder til ? det ville jo være rart
nok at vide om man risikerer at rende på ham på sit revir.

The Postfix program

<krybskytten@mail.dk>: host smtp.mail.dk[195.41.46.146] said: 550 Invalid
recipient: <krybskytten@mail.dk>

Med venlig hilsen

Torben Farum

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-03-02 08:04

> Er der nogen som ved hvor "krybskytten" holder til ? det ville jo være
rart
> nok at vide om man risikerer at rende på ham på sit revir.

Ja det kunne jo være man kom til at "træffe ham" på sit revir en gang

/Alex

Fra : Torben F@rum

Dato : 05-03-02 09:22

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> Ja det kunne jo være man kom til at "træffe ham" på sit revir en gang
>
> /Alex

Er der nogen krav til kaliber ? kuglevægt o.s.v. ? Eller må "glatnakker"
skydes med hvad som helst ?
Hvad gør man efterfølgende, hovedmontering eller udstopning ?

Torben Farum

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-03-02 13:42

> Er der nogen krav til kaliber ? kuglevægt o.s.v. ? Eller må "glatnakker"
> skydes med hvad som helst ?

Glatnakker skal selvfølgelig skydes med et glatløbet gevær, ikke?

> Hvad gør man efterfølgende, hovedmontering eller udstopning ?

Kommunekemi vil være mit bud.
Er det ikke der man bortskaffer ting der er så forurenede med skidt og møg
at de er til fare for miljøet?

/Alex

Fra : Peder Porse

Dato : 06-03-02 22:44

Jeg ville nok koge suppe eller fond på dem..
pp

Fra : Jens Langkniv

Dato : 05-03-02 17:25

Spørgsmålet vedr. gæs og salonriffel er jo besvaret - derfor til slut dette
efterskrift:

Jeres ynkelige sprog taler for sig selv - ingen af jer har nogensinde været
rigtige jægere. Fjer i hatten og fine slikkere for godsejere og de royale -
det er hvad det kan blive til. Lære vildtets vaner og levevis at kende. så
man kan snige sig ind på det en mørk nat og affange det - det kræver nosser
og ikke jeres glatnakkesnak.
Hvis i en dag skulle blive mænd og lære den "rigtige" jagt at kende - så kan
vi måske føre en ordentlig dialog og ikke denne platte snak der forsøger at
undskylde jeres mindreværdskomplekser vedrørende JAGT.
Kasketten på - snus i munden - pandelygten klar - riffel - lyddæmper og
listesko - så er i ikke forpyntede nikkedukker i en hønsegård hos de
"fine" - som i ligger under for. ---- Hvad er jeres næste argumentation
for jeres "fine jagtførelse" - og afstand fra mit fag og frie liv? Inderst
inde ved i det godt - men tør ikke vedgå jer retfærdigheden - hvad kalder
man det? Ja! det er rigtigt - men men men !!!!!!!!

Jens Langkniv
pensioneret krybskytte
spiser vildt hele året

Fra : Erik Munck

Dato : 05-03-02 17:36

Han slår sku Niels Ebbesen - troede det var umuligt.
Muncken

---

Fra : Anders Sørensen

Dato : 05-03-02 17:53

Jeg er ved at være lidt træt af ham. Vi har hans ip-adresse, det kunne være
vi bare skulle klage til hans ISP-udbyder, for det er jo misbrug det her!

- Anders

Fra : Frans Jensen

Dato : 05-03-02 18:38

On Tue, 5 Mar 2002 17:53:27 +0100, "Anders Sørensen"
<anders@pbk.dk> wrote:

>Jeg er ved at være lidt træt af ham. Vi har hans ip-adresse, det kunne være
>vi bare skulle klage til hans ISP-udbyder, for det er jo misbrug det her!

han poster bl.a. fra Næstved

inetnum: 195.249.33.0 - 195.249.33.127
netname: TELEDANMARK-DIAL-UP-USERS
descr: IP addresses for dial-up users in
descr: Tele Danmark's IP backbone.
descr: Location: Naestved

remarks: | For abuse and security issues contact |
remarks: | csirt@csirt.dk, http://www.csirt.dk |

--
"Enighed gør stærk, men for det meste også blind".
Sigmund Graff

Fra : Jens Langkniv

Dato : 05-03-02 21:36

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det har alle dage været sådan, at det ynkeligste og laveste i et samfund er
anmeldere og stikkere. Kommer altid fra dem hvis argumentationer stopper
p.g.a. man ingen mening har - eller ikke kan/vil tilkendegive ved saglig
argumentation.
Det er iøvrigt et frit samfund - hvor man frit må/kan ytre sig - hvis man
tør.
Efterhånden bør du/jeg fortsætte i NG mudderkastning - hvis sagligheden er
tabt.
Det var så absolut sidste indlæg i denne gruppe fra min side af.

Jens Langkniv

Fra : Thomas

Dato : 06-03-02 00:38

Mon ikke vor kære krybskytte kan lokkes ud af buskadset, og bidrage med
endnu et fortræffeligt indlæg. For indrømmet, så har det været ganske
underholdende at følge disse mærkværdige og diffuse udbrud. Det er som om,
at den kære krybskytte, med sine indlæg, har søgt en særegen
tilfredsstillelse ved igennem, beretningerne om sit ulovlige virke, at få
foragelsen til at stige hos det bedre borgerskab. Det er uden tvivl med den
tanke in mente, at vor morsomme ven har valgt sit kaldenavn efter den jyske
røver fra Daugbjerg. Jeppe Aakjærs lokalhistoriske beretning fra
trediveårskrigen om Jens Olesen (bedre kendt som Jens Langkniv), der som
oprørsleder og forsvarer af samfundets udsatte grupper formår at yde den
tids skurke og uslinge modstand, er en beretning af social-historisk
karakter. Som denne nyhedsgruppes morsomme indslag, stiller vor krybskytte
sine meninger om denne verdens love og regler og dem som har udtænkt disse,
til skue. Dette gøres på en ufrvillig morsom og kluntet facon ved at male et
billede af sig selv, som vor tids lovløse samfundsrevser. Hvor er det er
pubetært og hvor er det pinligt. Endvidere forsøger vor debattør, med
uartikuleret sprog og tone, at sænke diskussionsniveauet for at afskrække
andre fra at deltage. For hvem vil for alvor indgå i en samtale, når den
tomme tønde buldrer så højt?
Afslutningsvis vil jeg rette en kommentar til krybskyttens valg af
dæknavn. Istedet for at tegne din figur af efter hovedpersonen i et af Jeppe
Aakjærs hovedværker, ville det vække langt mindre moro, hvis du egenhændigt,
udtænkte dit eget kaldenavn. Skulle det give for store hovedbrud, vil jeg
gerne være dig behjælpelig med et navn. Hvad med "Connie Gavtyv"?
Ligesom udgangspunktet for denne replik var tæppefaldet for krybskyttens
indlæg, vil jeg selv slutte. Skulle krybskytten, mod sædvane, tage tråden op
igen, er det forhåbentlig på baggrund af en revurdering af sine tidligere
indslag. Hvis ikke, vil det i bedste fald være tale om en gudsjammerlig
kedelig fortsættelse, som kun de færreste vil være tjent med.

/Thomas

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-03-02 10:36

"Jens Langkniv" <krybskytten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var så absolut sidste indlæg i denne gruppe fra min side af.

Hvad skal man sige?: "Af hjertet tak!"
Hyg dig i dk.snak.mudderkastning, der har du alle dine ligesindede.

/Alex

Fra : Karsten

Dato : 06-03-02 20:04

tja man må da sige at man får respons på sine indlæg her i gruppen , men som
jeg har skrevet før , så synes jeg at personer eller nar som jens langkniv
bare skal ignoreres

--
Karsten Abrahamsen
pa2@image.dk