Brede skuldre...
Fra : Bo S.

Dato : 02-03-02 17:49

Hej

Jeg er 196 cm, og har lige investeret i en Honda VTR (hihi)

Mit problem er, som et altid har været i øvrigt når jeg har siddet på en mc
er, at jeg kun kan bruge ca. 20% af spejlene. Resten kan jeg kun se mine
arme i. Det er ret irriterende. Og af de 20% jeg kan bruge af spejlene, kan
jeg kun se hvis der ligger en lige skråt bag ved mig. Jeg kan ikke se, om
der fx. ligger en bil bagved mig.

Nogen der kender nogen campingsvognsagtige spejle, man kan sætte på sådan en
maskine. Ved godt det er lidt synd, men hvis man kan få nogen lidt diskrete
anordninger ville det kraftigt sætte min køreglæde i vejret.

Og så synes jeg, at Danmark skal lægge et pres på Japan for at få dem til at
indføre væksthormoner allerede i børnehaveklassen, så de måske kunne begynde
at fremstille deres prægtige maskiner i mandestørrelser.

mvh Bo

Fra : Bo Thomsen

Dato : 02-03-02 17:54

> [...]
diskrete
> anordninger ville det kraftigt sætte min køreglæde i vejret.
jeg er kun 170 og spinkel, men der er da også albuer i minespejle. jeg
samler blot albuen lidt ind når jeg kigger ( men hvis der ligger en så er
det
også fordi jeg kører for langsomt ( håber sku bare ikk han har blink på )

bo thomsen

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 02-03-02 18:56

Bo skrev
Og af de 20% jeg kan bruge af spejlene, kan
jeg kun se hvis der ligger en lige skråt bag ved mig. Jeg kan ikke se, om
der fx. ligger en bil bagved mig

Hvorfor vil du vide om der ligger en bil bagved....? det gør der jo ofte.
Selv brugte jeg kun spejle et halvt års tid i min spæde ungdom, og de var sq
mere irriterende end nyttige. Skrønen med at der kommer en "pande" og båtter
op i dig før et lyskryds-farve-skift er jo nærmest ren paranoia.
Er det ikke bare en dårlig vane med de spejle. Lidt nakke vrideri af og til
er ikke usundt- ej heller før vognbaneskift, hvor jeg aldrig ville stole på
et sæt spejle-.
Tænker du på politiet, så kør endnu hurtigere istedet!
Det sidste var et dårligt råd

JD

Fra : Jonas Holt

Dato : 02-03-02 20:09

> [...]
> er ikke usundt- ej heller før vognbaneskift, hvor jeg aldrig ville stole på

Jeg tjekker altid om der er en anden der er ved at overhale inden jeg overhaler så jeg ikke buser ud
i ham/hende - både på motorvej og på landevej.
Skal jeg dreje til højre (i byen) er det rart at vide om der kommer en øvert eller en hurtig
knallert indenom.
Ligger der en bil meget tæt oppe i røven af mig er det skønt at vide så man kan tage sine
forholdsregler, for jeg har ikke trang til at ende som kølerfigur.
Kører jeg sammen med andre mc'er er det da dejligt at vide om de er stuntet eller om de stadig
følger med.
Umiddelbart vil jeg mene det er uansvarligt at køre uden at bruge sidespejlene - specielt overfor en
evt. passager!

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Allan Wisborg

Dato : 03-03-02 08:45

Til nogen modeller kan man få et sæt spejlforlængere. Spejlene er typisk
monteret med to skruer i kåben, og forlængersættet består af to forlængede
skruer og et formstøbt plastikstykke der sættes mellem kåben og spejlet, og
som matcher "foden" på spejlet. Dem jeg har set er på 4 - 5 cm. Jeg mener
at det var i et M &P katalog jeg så dem.

Allan
TRX 850, monteret med SZR660 sidespejle, da disse er længere og ser smartere
ud end de orginale ( ...og ikke et ord om brede skulde herfra )

Fra : Allan Wisborg

Dato : 03-03-02 09:06

Og efter lidt søgning kan du så læse om dem her:

http://www.zianet.com/GenMar/h216.html

Allan
...god fornøjelse.

Fra : Bo S.

Dato : 03-03-02 10:13

Hmm. Jeg tror sgu jeg prøver at bestille et par. De ser ret diskrete ud
Tak for hjælpen

mvh Bo

Fra : Allan Wisborg

Dato : 03-03-02 20:29