Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
problem med smartmediakort
Fra : anders larsen

Dato : 02-03-02 16:14

Hej
Er der en som kan hjælpe mig, pludselig vil mit smartmedia kort ikke virke i
mit Olympus kamera. Kan de bare sådan pludselig holde op med at virke? det
virker i kortlæseren så man kan lægge billeder ind på det via pc´eren men
det er jo ikke meningen.
Jeg har kørt scandisk, men jeg kan ikke formatere gennem kameraet da det
nægter at godtage kortet, det blinker bare på 81 billeder og linsen vil ikke
kører ud.
Ps mine andre kort virker fint.
hilsen
Anders

Fra : emj

Dato : 02-03-02 16:34

anders larsen skrev i
<3c80ec94$0$56563$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> jeg kan ikke formatere gennem kameraet da det
>nægter at godtage kortet, det blinker bare på 81 billeder og linsen vil ikke
>kører ud.

Er du sikker på, at du har lukket batteridækslet og lukket kortdækslet
..
Jeg mener, at du kan formaterere kortet i camediasoftvaren.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : anders larsen

Dato : 02-03-02 17:00

> Er du sikker på, at du har lukket batteridækslet og lukket kortdækslet
> .
> Jeg mener, at du kan formaterere kortet i camediasoftvaren.
> Hilsen emj

Ja, dækslerne er lukkede, når jeg sætter en andet kort i er der ingen
problemer!
Jo, jeg har også formateret kortet via pceren.
Jeg tænkte bare på om man kunne starte kortet op på en eller anden måde, da
det jo virker som et drev på pcéren, men ikke virker i kameraet.
mvh
anders

Fra : emj

Dato : 02-03-02 17:47

anders larsen skrev i
<3c80f787$0$46138$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Jeg tænkte bare på om man kunne starte kortet op på en eller anden måde, da
>det jo virker som et drev på pcéren, men ikke virker i kameraet.

Prøv at spørge hos din Olympusforhandler. Jeg fik erngang et kort
byttet, men jeg har ganske glemt, hvad der var i vejen med det.
Hilsen emj

Fra : Svend Erik

Dato : 02-03-02 22:47

"anders larsen" <aol@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har kørt scandisk, men jeg kan ikke formatere gennem kameraet da det
> nægter at godtage kortet, det blinker bare på 81 billeder og linsen vil

Hej Anders.

Husk der er garanti på SmartMediakort lige som alt andet. Jeg har lige fået
et kort byttet, som havde stort set samme problem. Det fungerede fint i min
kortlæser, men ikke i mit Olympus kamera og heller ikke i min MP3-player.

Du er vel opmærksom på, at en standard formatering af et SmartMediakort i
kortlæseren via PC'en giver en forkert sektorstørrelse på kortet.
Operativsystemet i et kamera er meget simpelt og forstår ikke den ændrede
sektorstørrelse. Det er sandsynligvis muligt at lave en specialformatering
fra PC'en, men det ved jeg ikke lige hvordan man gør. Er der ikke én der kan
oplyse dette??

Mvh/Svend Erik

Fra : anders larsen

Dato : 03-03-02 13:18

tak for rådene
jeg installerede softwearen til kameraet, så nu kan jeg formatere kortet med
Smprep i pc´eren, så alt fungere igen, skønt.
mvh
Anders

Fra : Per Madsen

Dato : 03-03-02 13:27

Jeg havde tidligere et Olympus 820i digitalkamera. Jeg havde en del
smartmedia kort til det, men det ældste begyndte på et tidspunkt at give
fejl, og kameraet kunne ikke finde det. Jeg fandt ud af, at hvis jeg gjorde
kortets gyldne kontaktfelter rene med en blød klud, virkede det nogle gange
igen. Jeg tror der kan være tale om almindelig slid, da kontakterne jo kun
rører en forholdsvis lille del af overfladen på kortet. Jeg fik i hvert fald
aldrig mit kort til at virke igen, og det var desværre noget over garantien,
så der var der ikke hjælp at hente.

/Per