Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Software til videoredigering!
Fra : Claus Smith

Dato : 02-03-02 14:13

Hejsa.

Jeg er på udkig efter noget software som kan bruges til redigering af video
på pc.

Her er lidt om selve maskinen:

Pentium Pro 200mhz
Matrox Rainbow Runner
64 mb ram.

Har du noget bud på hvad der ville være godt at stoppe i sådan en maskine
til videoredigeringsbrug?

Claus

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-03-02 17:07

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Har du noget bud på hvad der ville være godt at stoppe i sådan en maskine
> til videoredigeringsbrug?

*************

Mere ram.
Et redigeringskort med hardwarerendering af klip, effekter mv.
Hurtigere harddisk...

MVH

Fra : fido

Dato : 02-03-02 17:55

Pøv evt. at se på
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=470&Langue_ID=7 jeg
bruger studio dv, det er nemt og godt - kan købes til ca. 799,- incl
firewire kort og kabel

Fra : J@N

Dato : 02-03-02 18:49

Du skal opgradere din PC

- hurtigere CPU
- mere RAM, så meget du har råd til
- stor harddisk, helst 40 Gb,

Studio DV 7 kræver som min.:
a.. 300 MHz or faster Pentium ®II or equivalent
b.. 64 MB RAM (128 MB recommended)
c.. Windows® ® 98 Second Edition, Windows Millenium, Windows 2000 or
Windows XP
d.. DirectX (or higher) compatible graphics and sound boards
e.. Mouse
f.. CD-ROM Drive
g.. One free PCI slot
h.. 200 MB of disk space to install software
i.. 120 MB of disk space for every 20 minutes of video captured at preview
quality (4 GB for every 20 minutes of finished movie).
j.. Hard disk drive must be capable of sustained throughput of at least
4MB /sec.(All SCSI and most UDMA drives will work)
Jan

Fra : Soren Pedersen

Dato : 02-03-02 22:41

Du glemmer at fortælle om det skal være digitalt eller analogt. Til det
analoge vil jeg anbefale et Miro DC10. Du skal også have nogen kvikke diske,
for at undgå framedrops. Resten af maskinen er ok, men du skal nok regne med
at det kommer til at tage noget tid at render - Men det er jo op til din
tålmodighed

Mvh
/Søren

Fra : Dan Andersen

Dato : 03-03-02 12:26

Allerførst bør du investere i en stor HD fx. 40 Gb, som du kun bruger til
filmredigering.
Du kan udmærket arbejde med 64 Mb RAM - det gør jeg med udsmærket resultat.
Mht. software, så er Studio DV fra Pinnacle et utroligt godt prg. som man
næsten ikke behøver at kigge i vejledningen for at kunne arbejde med.
Og så har det virkelig gode proff. effekter - det er selvfølgelig mulighed
for at tilkøbe sig yderligere effekter - men der er rigleigt med i pakken
Jeg selv kører med en bærbar 366 Mhz - 64 Mb RAM med Firewirekort - og
ekstern 60GB HD

Se på flg. adresse:
http://www.videoredigering.dk/
Mail mig gerne, hvis du har yderligere spørgsmål!

Fra : Jørgen

Dato : 04-03-02 18:11

Hej du skriver at man kan tilkøbe sig yderligere effekter
Jeg har Hollywood men kan ikke bruge det, hvad skal der til ?
hvordan kan jeg tilføre yderligere effekter. ?
på forhånd tak

Jørgen