Suzuki GSX750F - 1994 HJÆLP !
Fra : Lasse Madsen

Dato : 02-03-02 13:45

Hej

Jeg overvejer at købe en GSX750F fra 1994 den er i perfekt stand og har kørt
10.000km
den sælges af en forhandler. prisen er 63.000kr

Jeg vil meget gerne høre om dens ulemper og gerne om den fordele.

Jeg har p.t. lillekørekort og skal derfor have den neddroslet så jeg regner
da med at den vil være en "livstids" investering når jeg får stort kørekort
fjerne jeg jo bare plomberingen.
og så har jeg en "ny" mc

Hvordan er den maskine i forbindelse med reparationer osv.. er den dyr i
dele ? er der noget som går istykker normalt ? - noget jeg skal tjekke hos
forhandler. m.v.

M.v.h
L. Madsen

Fra : flemsus

Dato : 02-03-02 14:49

> Jeg overvejer at købe en GSX750F fra 1994 den er i perfekt stand og har
kørt
> 10.000km

Jeg vil ikke male fanden på vægen men 10000 km på 8 år det var ikke meget.
Mvh. Flemming Sørensen.

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 02-03-02 16:20

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
> [...]
kørt
> 10.000km
> den sælges af en forhandler. prisen er 63.000kr

Det lyder altså mærkeligt, samme årgang med 45.000 til 80.000 på klokken
står til samme pris hos forhandlere.
Hvis km. tallet er rigtigt burde det være nok at lytte efter om der er
mislyde fra knasterne, som du kan læse MEGET mere om ved at søge tilbage i
denne gruppe, resten klarer de 2 års reklamationsret du har over for
forhandleren for dig.
Men husk nu at få det km. tal på et stykke papir.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Allan Wisborg

Dato : 03-03-02 01:56

Hvilken forhandler ?? Der har været sager med forhandlere der har skruet på
klokken, nyt instrumentpanel efter skade m.v. og som "glemmer" at oplyse
dette.

~1000 km om året lyder ikke sandsynligt
Slet ikke...

Allan

Fra : Armand

Dato : 03-03-02 14:50

Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en

> Jeg overvejer at købe en GSX750F fra 1994
> Jeg vil meget gerne høre om dens ulemper og gerne om den fordele.

Udover at tilslutte mig strengens skepsis omkring km-tallet:

> Jeg har p.t. lillekørekort og skal derfor have den neddroslet

"Slingshot'en" kán plomberes, men - Det ér dels en stor og tung model et
lægge ud med, og dels kan kun 34 Hk af samme grund være lige i
underkanten til at få
den ordentligt rundt i trafikken - Måske ikke mindst af en uøvet pilot
:-/

> ................så jeg regner da med at den vil være en "livstids"
> investering når jeg får stort kørekort fjerne jeg jo bare
plomberingen.....

Godtnok vinder du en merydende maskine ved at afdrosle den efter de 3(?)
år; men jeg er sikker på at du fra din nuværende position ikke kan se 3
år frem og være forvisset om at det lige er en Slingshot at du vil leve
med "resten af
livet", og at du ikke alligevel vil ende med at købe dig en anden "stor"
drømmemaskine når dit kørekort tillader det :-/

Du skal roses for at forsøge at se rationelt på sagerne; men på baggrund
af
ovennævnte er det i praksis mere rationelt at købe sig en af de mest
populære mindre droslede modeller (GS500?): En sådan vil du bedre kunne
håndtere fra dag 1 af, og derved bevare glæden over ejerskabet, endsamt
kunne komme let af med når kørekortet tillader at du må udløse dine
drømme om en større model.
Skulle det så alligevel ende med en Slingshot, er der derved dårligt
sket nogen økonomiske skade, samtidig med at din indfaldsvinkel til den
(som enhver anden større/tungere model) måtte være mere velkvalificeret
:-/

> Hvordan er den maskine i forbindelse med reparationer osv.. er den dyr
> i dele ? er der noget som går istykker normalt ? - noget jeg skal
tjekke
> hos forhandler. m.v.

Tjaeh :-/
Suzuki's oleikølede motorer (hvorunder GSX 750 F hører) er en af mine
yndlingsaversioner her på gruppen:
Dette på grund af at jeg på dem har oplevet et stort antal knastaksler
med
produktions-fejl á små knappenåls-hoved store huller skjult lige under
overfladen (som brister og medfører skarpe råkostjerns-agtige skær, som
videre slider på vippearmens trædeflader).
Og netop på Slingshot'en er det en større operation at udskifte slidte
vippearme, hvorved at det ikke kun(?) vil være udgiften til en ny
knastaksel at der tales om

Men som nævnt andetsteds: Søg lidt tilbage (Gå ind på Google, der har en
fremragende søgemaskine for nyhedsgrupper!) og søg med ordene "GSX 750
F" og "oiekølet" og læs i de derved fremkomne strenge nærmere om
problematikken!!

Og så vil jeg gerne lige høre om du allerede har forhørt dig om hvad
sådan en 7½'er vil koste dig at forsikre - Selv i droslet tilstand?!

--
Armand.

Fra : knud hansen

Dato : 03-03-02 21:44

hej armand.. nu omtaler du slingshot.. hvad er dette/forskellen på alm karb.
ved at den gsx-r400 jeg kigger lidt på også har denne model karb.

-troels
(fra anden pc)

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 03-03-02 23:07

"knud hansen" <k.nud@hansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
karb.
> ved at den gsx-r400 jeg kigger lidt på også har denne model karb.

Please, svar under foregående indlæg.
se evt. http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Armand

Dato : 04-03-02 02:50

knud hansen <k.nud@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en
> hej armand.. nu omtaler du slingshot.. hvad er dette/forskellen på alm
karb.
> ved at den gsx-r400 jeg kigger lidt på også har denne model karb.

Dét er en af de ting jeg ikke har sat mig ind i (endnu)!

--
Armand.
(der finder at en så stor mængde svarer inkorrekt for oven, at han

Fra : Troels Sørensen

Dato : 03-03-02 23:32

> [...]
>
> Og så vil jeg gerne lige høre om du allerede har forhørt dig om hvad
> sådan en 7½'er vil koste dig at forsikre - Selv i droslet tilstand?!

Jamen så prøver vi da bare igen for at være lidt besværlige *GG* hvad er
forskellen på alm karb og slingshot ? Har læst et eller andet sted der er
slingshot på den gsx-r 400 jeg går og kigger lidt på

-Troels

Fra : Jonas Holt

Dato : 04-03-02 07:33

> Jamen så prøver vi da bare igen for at være lidt besværlige *GG* hvad er
> forskellen på alm karb og slingshot ? Har læst et eller andet sted der er
> slingshot på den gsx-r 400 jeg går og kigger lidt på

FLOT TROELS!!
Ca. 75 linier efterfølges af en kommentar på 3 linier!
Vær venlig at læse lidt netikette - 'brugervejledninger' i det de sidste par dage

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Troels Sørensen

Dato : 04-03-02 19:25

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> wrote in message
> [...]
> Ca. 75 linier efterfølges af en kommentar på 3 linier!
> Vær venlig at læse lidt netikette - 'brugervejledninger' i det de sidste

hmm og her prøver man så at gøre jer tilpasse ved at svare for neden, thihi
det er jo det jeg siger, det er nemmere at svaret er i toppen, og hvis man
bliver i tvivl om hvad der er sagt tidligere er der 75 linier nedenunder ...

ej seriøst jeg prø'ver sku da.. i behøver ikke allesammen tænde en kriger
vel ?

-Troels

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-03-02 21:09

Troels Sørensen skrev:

> [...]
> thihi det er jo det jeg siger, det er nemmere at svaret er i toppen, og
> hvis man bliver i tvivl om hvad der er sagt tidligere er der 75 linier

Det er for besværligt, for det er _altid_ nødvendigt med en
hukommelsesopfrisker... og sådan en behøver ikke at være mere end et par
linjer!

> ej seriøst jeg prø'ver sku da.. i behøver ikke allesammen tænde en kriger
> vel ?

Jow!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 04-03-02 22:16

Troels Sørensen <troels@tdc.broadband.dk> skrev i en

> hmm og her prøver man så at gøre jer tilpasse ved at svare for
> neden.............
> .......jeg prø'ver sku da.. i behøver ikke allesammen tænde en kriger
> vel ?

Hva så med lidt modvægt:

Godt gået Troels!
Nu mangler du blot lige..........

--
Armand.
(der lærte pædagogik ved militæret)

Fra : Troels Sørensen

Dato : 04-03-02 22:23

> Hva så med lidt modvægt:
>
> Godt gået Troels!
> Nu mangler du blot lige..........
>
> --
> Armand.
> (der lærte pædagogik ved militæret)

Thjaaa det højner jo nok moralen blandt ens folk *GG*

-Troels

Fra : S.G

Dato : 03-03-02 21:20

de er elelrs at finde som ny model til samme pris.
Dog med 15k -> på klokken
der er nok lidt mere kilometer garanti på den nye model, da den jo ikke har
været på markedet så længe

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 03-03-02 23:08