Nokia 6310
Fra : MHJ

Dato : 02-03-02 01:28

Hej

er der ikke en venlig sjæl der har fået ovenstående til at virke som modem
der kan kontakte mig? Efter at have haft 4 stk. 6210'ere uden nogen som
helst former for installationsproblemer kan jeg fa'n tage mig ikke få møget
til at virke......

Problemet relatere sig til at der ikke installeres nogen IrDa modemdriver.
Det meddeles under installation af der formodentlig skal foretages en
opdatering af irComm.

Så vidt jeg kan læse mig til skulle denne være includeret i SP 2 dk (win
2k), men forklar mig lige en gang hvorfor det aldrig har været et problem
med 6210'eren eller en ericsson T39m'er

Gode erfaringer modtages venligst.

MVH
Morten

Fra : N/A

Dato : 02-03-02 12:56

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-03-02 12:56

"Kurt Madsen" <kmadsen@mail.dk> wrote

> Jeg har præcis samme problem og er også meget interesseret i en løsning !
>
> "MHJ" <mhj@adslhome.dk> wrote in message

Prøv at sætte din IR-port til en lavere maxconnect-rate, eks. 57600.

Det løste problemet for mig på WinXP.

Ole Thomsen

Fra : MHJ

Dato : 02-03-02 19:54

Så lykkedes det.

Jeg installerede SP2 og efterfølgende installerede jeg software jeg fandet
her http://www.gsm.org.uk/gnu_ircomm.htm

Det virkede tilsyneladende ikke, men efter at jeg afinstallerede software
(nokia) og modemmet (havde prøvet med blietoothdriveren) og slukket og ladet
maskinen natten over - jamen så kom forløsningen da jeg bootede den igen.

Den fandt et std. ir modem.

Slettede dette og geninstallerede modemdriveren. Herefter blev modemmet
fundet.

Tilsyneladende kan jeg ikke connecte med mere end 28.8 (med 6210'eren havde
jeg jævnt 43.2) men det er et problem må jeg adressere senere.

HEld og lykke
Morten