driver
Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 01-03-02 21:57

Heysa er der nogen som ved hvor man kan finde en driver ud over
versiontracker, tucows og download.com til et zonet model zen1010/11 Pc
card?

MVH Niels

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-03-02 22:01

In article <eWRf8.13531$PE.1002295@news000.worldonline.dk>,
"Niels Erik Karred Larsen" <nekl0401@worldonline.dk> wrote:

> Heysa er der nogen som ved hvor man kan finde en driver ud over
> versiontracker, tucows og download.com til et zonet model zen1010/11 Pc
> card?

Producentens hjemmeside?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 22:03

> [...]

> Heysa er der nogen som ved hvor man kan finde en driver ud over
> versiontracker, tucows og download.com til et zonet model zen1010/11 Pc

Hvad er "zonet model zen1010/11 Pc card?" ?

Lejlighed soges i KBH Besides, if you can't get a decent

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-03-02 04:50

Hej Morten

zen1010/11 Pc card
^^^
- Mon ikke det er et PC card til måske DOS/Windows?

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Hvad er "zonet model zen1010/11 Pc card?" ?

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-02 05:35

In article <3C804BB9.8E6BAF8E@mail1.stofanet.dk>,

> zen1010/11 Pc card
> ^^^
> - Mon ikke det er et PC card til måske DOS/Windows?

Jo, det kan jeg godt regne ud - sagen er bare den at der sansynligvis
ikke findes en officiel driver fra producenten. Hvis man skal finde
generic driver er det rimeligt relavant, at vide hvad man skal lede
efter... Visse kort typer kan desuden udelukkes på forhånd.

Set i lyset af den sidste uges diskussioner har jeg støvet den gamle
"Special Edition" af min signatur af Only Youuuu... <elvis>

--
Knap så venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....og så er der den sædvanlige beklagelse over associal adfærd mht. til
linielængde, brug af quoted-printable på usenet, svar over citeret tekst
samt alen lange signature uden korrekt signaturadskillelse*. Her er lidt
littereratur som du kan hygge dig med

<http://www.usenet.dk/netikette/forklaring.html>
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>
<http://www.usenet.dk/netikette/udbydere.html>
<http://www.usenet.dk/ord/lokal.html>

og sidst men ikke mindst denne:

<http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html>

Jeg vil endda tillade mig at misbruge andres båndbrede for at citere det
sidste afsnit:

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 01-03-02 22:16

Hej Morten
Zonet er mærket.

Niels

----------
I artiklen <8aqo5a.q31.ln@G4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 22:31

In article <zcSf8.13540$PE.1002831@news000.worldonline.dk>,
"Niels Erik Karred Larsen" <nekl0401@worldonline.dk> wrote:

> Hej Morten Zonet er mærket.

Det kan jeg godt regne ud, men hvad er det for et kort??

er det et landkort, et grafikkort eller et netkort? Hvilket interface?

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 02-03-02 12:56

et pcmcia type II ethernet kort

----------
I artiklen <3vro5a.k41.ln@G4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 02-03-02 13:01

Jo det er til win/dos, men er der ikke en standard driver eller noget i den
retning, hvor man kan få maskinen til at fatte den skal bruge kortet.
Jeg kan godt se kortet på skrivebordet, hvor der står ethernet card, og når
man så dobbelt klikker og kommer ind i opsætningen, og slår den over til at
bruge kortet kan jeg se at den kommunikere med kortet, og så kommer den med
en meddelelse om, at man skal få fat i en driver.

MVH Niels

----------
I artiklen <3C804BB9.8E6BAF8E@mail1.stofanet.dk>, Erik Richard Sørensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-03-02 13:43

In article <Q93g8.3610$b33.93551@news010.worldonline.dk>,
"Niels Erik Karred Larsen" <nekl0401@worldonline.dk> wrote:

> Jo det er til win/dos, men er der ikke en standard driver eller noget i den
> retning, hvor man kan få maskinen til at fatte den skal bruge kortet.

Der er desværre ikke nogen standarddrivere til den slags kort, så hvis
producenten ikke har en driver til det, så er du beklageligvis nok ude i
et dødfødt projekt.

Gider du forresten ikke at skrive nedenunder det du svarer på?

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 02-03-02 15:56

On 02/03/02 13:43, in article
newsspam3-C01D3F.13432002032002@dtext.news.tele.dk, "Martin Edlich"
<newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> [...]
> et dødfødt projekt.
>
> Gider du forresten ikke at skrive nedenunder det du svarer på?

Jo det ka' jeg da godt

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-03-02 15:59

In article <B8A6A680.11AF%nielslarsen@post.tele.dk>,
Niels Erik Karred Larsen <nielslarsen@post.tele.dk> wrote:

> Jo det ka' jeg da godt

Tak

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 02-03-02 14:32

Hvor vi nu har emnet oppe, vil jeg også lige spørge:
Der er en del dimser der ikke kommer med Mac driver fra producenten, men
hvor der alligevel findes driver (third part) til mac (f.x. Nokia card
phone). Ved de kloge hoveder hvor man kan finde dem?

hilsen
Sebastian

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-03-02 20:28

Hej Niels Erik

Niels Erik Karred Larsen wrote:

> Jo det er til win/dos, men er der ikke en standard driver eller noget i den
> retning, hvor man kan få maskinen til at fatte den skal bruge kortet.

Hvilket system kører du med? 76.x, 8.x eller 9.x?

I alle 3 systemversioner findes der et sæt udvidelser, der alle hedder noget
med 'PC Card Extension', PC Card Compatibility Extension' osv.. Prøv derfor at
bruge din system CD og lav en speciel installering af de udvidelser og
kontrolpanelet hertil. Du skal i installeren så gå ind og vælge 'Speciel' og
navigere dig frem i vinduet til 'Kontrolpaneler' hhv. 'Udvidelser', og
'Kompatibilitetssoftware' (tror jeg nok det hedder). Afkryds de udvidelser og
andet, du vil installere og lav så den tilføjelse til installationen. Det kan
måske hjælpe.

Når du så er færdig med at tilføje til installationen, genstarter du med kortet
sat i PCMCIA slottet, så skulle PC Card udvidelserne gerne læse dit kort.
Udvidelserne kan læse alle standard type II og type III PCMCIA kort. - Selv
TDKs nyeste type III+ modem kort kan den læse, selvom den ikke fandtes, da fx.
system 7.6.x kom frem.

> [...]
> bruge kortet kan jeg se at den kommunikere med kortet, og så kommer den med
> en meddelelse om, at man skal få fat i en driver.

Hvordan står din AppleTalk kontrolpanel? - Den skal være sat til 'Ethernet',
når kortet kan ses på skrivebordet.- Og hvordan står popup menuen i din TCP/IP
kontrolpanel - også til ethernet?

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 03-03-02 16:33

----------
I artiklen <3C8127B6.644193F@mail1.stofanet.dk>, Erik Richard Sørensen
<kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev:

Hej Erik

> Hej Niels Erik

> Hvilket system kører du med? 76.x, 8.x eller 9.x?
Køre 8.6 men har ikke system cd'en til den.

> [...]
> når kortet kan ses på skrivebordet.- Og hvordan står popup menuen i din TCP/IP
Kan vælge infrarød, seriel og alternativt netværk.
Men når den er tilsluttet hubben lyser lampen ikke. Men når man slår
den over på alternativ ethernet søger den på netværket og lampen viser
aktivitet og så dør signalet ud og jeg får en melding om at der er opstået
fejl i alternativt ethnernet, og at jeg skal kontrollere om forbindelsen er
korekt.

> mvh. Erik Richard

Tak for rådet det prøver jeg lige.
MVH Niels