Er følgende fremgangsmåde korrekt?
Fra : Årslev

Dato : 01-03-02 21:46

Jeg er ved at købe brugt scooter. Sælger har pillet nr.pladen af, så den er
ikke indregistreret. Jeg får først reg.attesten når jeg får scooteren.

Jeg skal jo have lavet nr.plade og ansvarsforsikring på scooteren, så jeg
kunne godt tænke mig at vide om denne fremgangsmåde er korrekt:

Jeg ringer til forsikringsselskabet og siger jeg skal have en
forsikringsbegæring. Dén tager jeg med på motorkontoret når jeg har fået
scooter og reg.attest.
Så ordner motorkontoret papirerne, sender begæringen til
forsikringsselskabet, giver mig en nr.plade og 2-3 uger efter får jeg en
police fra forsikringsselskabet.

Er det rigtigt? For jeg kan jo ikke få lavet et forsikringsbevis når den
ikke er indregistreret, og uden forsikringsbevis får jeg ingen nr.plade.

/Årslev

Fra : bill gates

Dato : 02-03-02 00:17

"Årslev" <overvejen63@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det rigtigt? For jeg kan jo ikke få lavet et forsikringsbevis når den
> ikke er indregistreret, og uden forsikringsbevis får jeg ingen nr.plade.

JO, du behøver ikke andet end det reg.bevis som egentlig er en ansøgening om
forsikring hos det selskab som du vil bruge, og reg. atesten for at få
plader på, når den har været indregistret før, på reg.attensen står der jo
det tidligere ind.reg.Nr., hvad havde du ellers forestillet dig du skulle
bruge ?

Bendt G

Fra : Årslev

Dato : 02-03-02 11:10

> [...]
> det tidligere ind.reg.Nr., hvad havde du ellers forestillet dig du skulle

Jeg vidste ikke om man skulle have et færdiggjort forsikringsbevis med på
motorkontoret. Men sådan en bevis kan man jo kun få lavet hvis man har
nr.plade, og dermed så bider det sig selv i halen....Derfor var jeg
forvirret.

/Årslev

Fra : bill gates

Dato : 02-03-02 11:39

> [...]
> motorkontoret. Men sådan en bevis kan man jo kun få lavet hvis man har
> nr.plade, og dermed så bider det sig selv i halen....Derfor var jeg

Ja ok, men det er den rigitge fremgangsmåde

Bendt G.

Fra : Supertankeren

Dato : 02-03-02 14:55

Husk at udfylde en omreg. formular de kan hentes på motorkontoret + du skal
ha en forsikringsbegæring fra dit selskab.
+ lidt penge til den ny nr.plade
ellers ok
Jan