Fnidder med iMovie
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 01-03-02 20:55

Jeg sidder lige nu med en iMac G3/700 hvor iMovie er gået helt i kage... Jeg
ved ikke hvordan problemet skal forklares - i hvert fald er det ret
uforståeligt: <http://homepage.mac.com/jmfink/imovie.jpg>

iMac'en har 256 mb ram og der er installeret OS 9.2DK på den. Desværre er
iMovie ikke sådan lige at geninstallere (man skal bruge
tilbagekopieringscd'erne og de sletter bl.a hele hd'en inden softwaren
installeres igen.)

Nogen der har en god idé?

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 21:06

In article <B8A59B1A.1F58%jmfink@mac.com>,
Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Nogen der har en god idé?

Der er en skrift der laver gnøf - Jeg kan ikke huske hvilken med jeg ved
at det står i en artikkel der tidligere er postet her i gruppen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 21:22

In article <qvmo5a.j01.ln@G4.reippuert.dk>,

> Der er en skrift der laver gnøf - Jeg kan ikke huske hvilken med jeg ved
> at det står i en artikkel der tidligere er postet her i gruppen

Apple hævder at 2.03 opdateringen kan eliminere problemet

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60764>

Ved samme lejlighed _bør_ du tjekke dette url:

<http://groups.google.com/groups?as_q=&num=10&as_scoring=r&btnG=Google-s%
F8gning&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=&as_usubject=&as_uauthors=&as_ums
gid=1eq29et.1vgog13137esgeN%25jmfink@mac.com&lr=lang_da&as_drrb=q&as_qdr=
&as_miny=1981&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2002&as_maxm=3&as_maxd=1>

Og hvis du ikke har adgang til at hente opdateringen har Finn Poulsen i
samme tråd angivet en alternativ løsning:

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 01-03-02 22:05

On 01/03/02 21:22, in article dtno5a.f11.ln@G4.reippuert.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <qvmo5a.j01.ln@G4.reippuert.dk>,

> Apple hævder at 2.03 opdateringen kan eliminere problemet
>
> <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60764>

Hmmm... Hvor er den danske update?

> [...]
> gid=1eq29et.1vgog13137esgeN%25jmfink@mac.com&lr=lang_da&as_drrb=q&as_qdr=
> &as_miny=1981&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2002&as_maxm=3&as_maxd=1>

Jeez! Det er jo også meeeget lang tid siden!

> Og hvis du ikke har adgang til at hente opdateringen har Finn Poulsen i
> samme tråd angivet en alternativ løsning:

Jeg har nu prøvet tricket... iMovie er opdateret til 2.0.3, men desværre kan
jeg ikke bare lige geninstallere det, da det ligger skjult på en af
restore-cd'erne (stupid move, Apple!).

Jeg vil lige prøve at se om jeg kan overføre det fra min iBook...

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 01-03-02 22:26

On 01/03/02 22:04, in article B8A5AB89.1F64%jmfink@mac.com, "Jesper
Møller-Fink" <jmfink@mac.com> wrote:

> Jeg vil lige prøve at se om jeg kan overføre det fra min iBook...

Og _det_ virkede! Jeg troede ellers at version 2.1.1 kun var forbeholdt OS
X... Hmmm... Men nu spiller det! Tak for hjælpen!

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 22:40

> Hmmm... Hvor er den danske update?

Det ved jeg ikke... dette er den eneste jeg i en hurtig vending kan
hitte:

<http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates
/Danish/Macintosh/Application_Updates/iMovie/DK-iMovie_2.1.1_Update.smi.b
in>

> Jeez! Det er jo også meeeget lang tid siden!

LOL. Af en eller anden grund mente jeg at kunne huske at Martin havde
stillet spørgsmål samt at du besvarede det

> Jeg har nu prøvet tricket...

ovenstående?

> iMovie er opdateret til 2.0.3, men desværre kan
> jeg ikke bare lige geninstallere det, da det ligger skjult på en af
> restore-cd'erne (stupid move, Apple!).

?? Der var da også en seperat iMovie CD med til min iBook.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 01-03-02 22:56

On 01/03/02 22:40, in article tfso5a.051.ln@G4.reippuert.dk, "Morten
> [...]

> /Danish/Macintosh/Application_Updates/iMovie/DK-iMovie_2.1.1_Update.smi.b

Jep - den så jeg også, men jeg troede kun den kunne køre på OS X.

> ovenstående?

Jep - men det hjalp så bare ikke.

> ?? Der var da også en seperat iMovie CD med til min iBook.

Det var der ikke til min... og altså heller ikke til denne iMac. Apple har
åbenbart skåret ned på cd-kvoterne, f.eks. er der nu også kun 50-60 mb
mp3-musik med hvor der før fulgte 600 mb mp3-musik med...

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>