mappeindhold direkte til listbox
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 01-03-02 19:37

Jeg har vist været væk fra delphi for længe!
hvordan får jeg automatisk alle filer i 'minmappe' ind i en listbox eller
stringarray?

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Thomas Riedel

Dato : 01-03-02 22:07

det gøres vel bare med findfirst / findnext
mvh Thomas Riedek

<3c7fca55$0$39858$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Yngve Damgaard

Dato : 02-03-02 00:53

Hej
Du kan da bare bruge TFileListBox.
En anden mulighed at bruge Sendmessage med LB_DIR som message.
Se eks.

var
fname:array[0..255] of char;
begin
FillChar(fname, SizeOf(fname),#32);
StrCopy(fName, 'c:\temp\*.*');
SendMessage(ListBox1.Handle, LB_DIR, DDL_DIRECTORY or DDL_ARCHIVE,
LongInt(@fName));
end;

OBS!
Med første message parameter kan du sætte op hvordan du vil have vist
listen, der er
en oversigt i LB_DIR help.

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 02-03-02 17:45