FYI: Brev til Vej og Park :-)
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 01-03-02 19:02

Hej alle,

Jeg har lige skrevet nedenstående reminder til Vej og Park i København -
bare for god ordens skyld. Hvis ikke der er sket noget indenfor de næste par
uger så skal jeg nok råbe op igen og hamre i bordet. Der er vel en grund til
at vi betaler en høj skat og vægtafgift?

Tony
XJ600S (ude i morgen)

Kære Vej og Park,

Så er vi motorcyklister igen på gaden og det betyder vist at foråret er godt
på vej.

Det betyder desværre også at der er mange veje der i vinterens løb er blevet
godt ramponerede og ikke har det så godt. F.eks. har jeg lagt mærke til at
Jagtvej (tæt på hvor jeg bor) er ret medtaget og meget hullet. Da det kan
være yderst fatalt at ramme ned i sådan et hul på motorcykel (nogle af dem
er op til 10 cm. dybe og ret store i omkreds) håber jeg at I vil rykke ud
hurtigt og lappe hullerne her - som andre steder i byen.

På forhånd tak og glædeligt forår.

Med venlig hilsen,

Tony Lorentzen
København N

Fra : Frederik

Dato : 02-03-02 00:02

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
> [...]
til
> at vi betaler en høj skat og vægtafgift?

Fuldstændig enig, hvad er deres adresse? Så vil jeg da gerne skrive ind og
minde dem om deres pligter, når jeg engang får cyklen ud af vinterhiet.

Frederik

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-03-02 01:42

"Frederik" <glem@det.dk> wrote in message

> Fuldstændig enig, hvad er deres adresse? Så vil jeg da gerne skrive ind
og
> minde dem om deres pligter, når jeg engang får cyklen ud af vinterhiet.

Deres website er: http://www.vejpark.kk.dk/

Og de kan "fanges" på telefon 33 66 35 49 hvis man vil rapportere skader på
veje, fortorve, skilte og vejafmærkning. Ellers kan de kontaktes på e-mail:
vejpark@btf.kk.dk

Jeg kan _kun_ opfordre til at folk bruger den flittigt hvis de har set
huller i vejen som "kan virke forstyrrende på afviklingen af den kollektive
trafik". Så vidt jeg ved er de forpligtede til at lappe huller i vejen,
der er dybere end 4 cm. og længere (på den ene eller anden led) end 30 cm.
Om det er korrekt ved jeg ikke da jeg ikke har kunnet finde specifik
information om det noget sted. Men det er hvad jeg har fået at vide.

Hilsner,

Tony

Fra : Foo Bar

Dato : 02-03-02 14:15

> [...]
> Om det er korrekt ved jeg ikke da jeg ikke har kunnet finde specifik
> information om det noget sted. Men det er hvad jeg har fået at vide.

Synes det er rart at jeg ikke er den eneste der forsøger at 'holde dem til
ilden'... Og så er jeg selvfølgelig helt enig i, at det vel kun er rimeligt
at de holder vejen i rimelig stand.

Mht. til dit spørgsmål, så kompliceres forholdet en del af, at der
tilsyneladende skelnes mellem tre slags veje (stats-, amts- og kommuneveje)
og et skriftligt regelsæt for standarden af veje findes (vistnok) kun for
statsveje (og hedder ét eller andet i stil med "Almindelige
arbejdesbestemmelser for varmblandet asfalt" - se og søg evt. på
http://www.vejregler.dk)

Jeg har tidligere rettet et lignende spørgsmål (om en kommunevej) til
Teknisk Afdeling i Greve kommune, hvor svaret var noget i stil med at
"vejene skal være sikre at færdes på", hvilket jo er nærmest ubrugeligt.
Dette betyder nemlig at de først er tvungne til at ubedre en skadet vej
efter den beviseligt er usikker - dvs. uheldet ER sket! - men at de til
gengæld er ansvarlige for følgeskader der opstår pga. en vejskade, hvilket
jo ikke er særligt tilfredsstillende hvis ligger på hospitalet med en
brækket ryg..?!

På et tidspunkt var jeg ved at undersøge om det var muligt at melde
kommunerne til politiet jvfr. straffelovens § 184. "Med fængsel indtil 6 år
straffes den, der uden at være strafskyldig efter § 183 eller § 183 a
forstyrrer sikkerheden for jernbaners, fartøjers, motorkøretøjers eller
lignende transportmidlers drift eller sikkerheden for færdsel på offentlige
færdselsveje." - men den advokat jeg rådførte mig med mente (underligt nok!)
ikke at det ville holde vand...

Husk derfor:

1) Sikkerhedsudstyr når I kører!
2) At kontakte kommunen/amtet/staten når I løber ind i 'syge' veje..!

Hermed nok moralsk opstød...

/claus

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-03-02 16:31

"Foo Bar" <noone@nowhere.com> wrote in message
> [...]
> gengæld er ansvarlige for følgeskader der opstår pga. en vejskade, hvilket
> jo ikke er særligt tilfredsstillende hvis ligger på hospitalet med en

Det er sq for meget! Nu kender jeg tilfældigvis til Greve Kommune fordi
familien bor dernede og med den hastighed borgmester René Milo bygger nyt i
Greve for at efterlade et minde om hans "storhedstid" så synes jeg det er
groteskt at man ikke sørger for at ordne vejene FØR de bliver usikre. Jeg
kørte så sent som i går ned af Greve Centervej og Holmeagervej, hvor det er
tydeligt at vejen har taget skade af vinteren og byggeriet. Det er sgu for
slapt!

Tony