G4 hvor man pludselig ikke kan komme i TCP~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-03-02 18:00

Prøver man skriver den er det ikke er muligt, da en anden på netværket
måske bruger adressen.

Da det er refereret via telefon, så er jeg ikke helt med på hvad der
menes.

Kan en udvidelse til TCP/IP være defekt og hvis man eventuelt fjerner
den, kan man så bare bruge en fra en anden Mac ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 18:28

In article <1f8doki.1oz18dkd64bn8N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Prøver man skriver den er det ikke er muligt, da en anden på netværket
> måske bruger adressen.
>
> Da det er refereret via telefon, så er jeg ikke helt med på hvad der
> menes.

Der menes højst sansynligt det der siges: at der er to maskiner på samme
netværk der har samme IP#.

> Kan en udvidelse til TCP/IP være defekt og hvis man eventuelt fjerner
> den, kan man så bare bruge en fra en anden Mac ?

Nej, det er netværksopsætningen den er gal med. Enten fordi at to
maskiner har fået indtastet samme IP adresse, eller fordi der er to DHCP
servere på samme netværk, der ved et tilfælde har fået uddelt samme IP
nummer.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-02 22:52

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> [...]
>
> Kan en udvidelse til TCP/IP være defekt og hvis man eventuelt fjerner
> den, kan man så bare bruge en fra en anden Mac ?

Det er formentlig netop det der antydes, at der er en anden maskine
der svarer paa maskinens eget IP-nummer.

Spoerg hvordan TCP/IP-delen er konfigureret. Hvis det er via DHCP,
saa fat i netvaerksadministratoren og bank ham. Hvis det er statisk,
saa maa I pinge IP-nummeret og ud fra MAC-adressen i ARP-cachen
deducere hvilken maskine det er der har faaet IP-nummeret indtastet i
konfiurationen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-03-02 23:12

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> saa maa I pinge IP-nummeret og ud fra MAC-adressen i ARP-cachen
> deducere hvilken maskine det er der har faaet IP-nummeret indtastet i

Så er det mig, der skal have bank, da det er mig der har sat det op med
DHCP. Imidlertid har det pågældende sted lejet noget af deres ADSL ud
til andre firmaer i bygningen, så jeg har ikke længere overblik over
hvormange computere/switches der efterhånden er koblet på. Jeg vidste
ikke at de ville tilbyde andre at køre på deres ADSL !!

Nå men jeg skal derud i morgen, så må jeg jo se om jeg kan løse
problemet anyway.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 23:26

In article <1f8e2yi.md7nj0h0z2csN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Så er det mig, der skal have bank

Den opgave vil jeg gerne løse for dig

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-03-02 09:10

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Så er det mig, der skal have bank, da det er mig der har sat det op med
> DHCP.

Saa kig i DHCP-serverens log. Der skulle gerne staa noget. Hvis der
er nogen der har hugget dit IP-nummer saa bank dem. Tag eventuelt
gruppens taeskehold med til formaalet.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-03-02 10:14

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Saa kig i DHCP-serverens log. Der skulle gerne staa noget. Hvis der
> er nogen der har hugget dit IP-nummer saa bank dem. Tag eventuelt
> gruppens taeskehold med til formaalet.

Jep, men jeg klarer den selv. 12 års karate træning burde kunne få folk
til at lade være med at bruge MINE IP-numre 8-D

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-03-02 12:39

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jep, men jeg klarer den selv. 12 års karate træning burde kunne få folk
> til at lade være med at bruge MINE IP-numre 8-D

Godt du ikke ejer min udbyder?

"Her er et IP-nummer, men du HOLDER SNITTERNE FRA DET!". Uha.

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-03-02 11:17

In article <1f8expu.1vi2vfr1mmi90uN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jep, men jeg klarer den selv. 12 års karate træning burde kunne få folk
> til at lade være med at bruge MINE IP-numre 8-D

Det er slet ikke lige så effektivt som dårlige vibrationer og onde
blikke.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 23:18

In article <kkr8n45530.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvis det er statisk,
> saa maa I pinge IP-nummeret og ud fra MAC-adressen i ARP-cachen
> deducere hvilken maskine det er der har faaet IP-nummeret indtastet i
> konfiurationen.

Eller pil netkablet ud, giv den et nyt IP nummer, plug netkablet i og
slå IP nummeret op - Meget nyttigt hvis ikke man ved hvordan man pinger
ud fra mac adressen