Nascar4 Nordic All Stars - sidste chance
Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 01-03-02 16:47

Så er det ved at være sidste chance for at få en plads på gridden i den nye
skandinaviske Nascar4 liga... vi kører med ESCORS regler og under ESCORS
dommere... så det er med realismen i højsædet.
( Kig mere ESCORS på http://escors.gib.it )

Der er stadig et par ledige pladser i rosteren, men da vi er ret seriøse
mht. til vores liga skal du nok have rimeligt styr på N4 for at være med.
Alle er dog velkomne til at kigge forbi en server og se om det er noget for
dem. Vi er lige nu en stak hårde hunde fra Danmark, Norge, Sverige og
Finland, men flere danskere ville være fint ;)

Det var vist det hele... find Nordic All Stars (NASS) i forummet her
http://forum.racesimcentral.com eller i ESCORS sektionen af forummet her
http://forum.racesim.net

Kig forbi hvis du har en seriøs Nascar ræser i maven ;)

Mikkel Gram-Hansen
--
Administrator
http://www.racesimcentral.com

Fra : Kasper Kirkegaard

Dato : 01-03-02 21:47

Er der en dansk online liga for Nascar Racing Season 2002

Hva mener du helt precist med "seriøs" Nascar ræser? Jeg er mega nybegynder
medhensyn til Nascar, jeg kender dog lidt til reglerne, og har spillet en
del andre bil spil, bla GP2 og 3
Er der nogle steder hvor man kan køre et prøve løb mod nogle af de "seriøse"
Nascar røsere inden man melder sig til en online liga?

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 01-03-02 22:33

"Kasper Kirkegaard" <Kasper_LK@mail.dk> wrote in message
> Er der en dansk online liga for Nascar Racing Season 2002

Ikke såvidt jeg ved... endnu.

> [...]
"seriøse"
> Nascar røsere inden man melder sig til en online liga.

Hvad vi mener med seriøst er, at du skal ikke køre andre folk af banen. Man
skal køre ordentligt, følge reglerne, og generelt opføre sig ordentligt,
både på banen samt i vores forums.

For at prøve at køre et løb kan du enten kigge i dette forum:
http://forum.racesim.net/forumdisplay.php?s=&forumid=88 som er et generelt
forum for Nascar 4 kørere, alle seriøse. Eller også kan du prøve at følge
med i NASS' egne forum som du kan finde her:
http://forum.racesim.net/forumdisplay.php?s=&forumid=141.

PS. En god start er at have et rat, hvis ikke du har et rat bliver det nok
svært at kunne følge med :).

Mvh Mark
#08 Pontiac

Fra : Kasper Kirkegaard

Dato : 01-03-02 23:13

Ja, det med rattet har jeg fundet ud af. Jeg har et Logitech Formula Force
(den gamle model, ikke den nye skod model), men jeg skulle da lige prøve med
tastatur og for at sige det mildt, det er ikke let...

Det der med at lade vær med at køre de andre af banen kan jeg nok overholde,
det var også mere med hensyn til hvor gode de andre kører er, jeg gerne
ville høre lidt om... Kan du vet sige noget om på hvilket niveat (computer
strength, og hvilke hjælpe "styre ting") jeg helst skulle kunne banke
computeren på...

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 01-03-02 23:21

> [...]
> ville høre lidt om... Kan du vet sige noget om på hvilket niveat (computer
> strength, og hvilke hjælpe "styre ting") jeg helst skulle kunne banke

Hej igen. Mht hjælpestyring vil jeg foreslå du slår det fra, da du så vil få
langt bedre kontrol over din bil. Manuelt gear kan du sagtens vente lidt med
:). De andre kørere svinger meget i dygtighed. Jeg kan absolut ikke prale af
at være blandt de bedste, tværtimod. Men jeg kan da holde trit, uden at
skabe alt for meget kaos på banen. Det er også svært at sige en computer
strength, da computeren kører uendeligt meget forskelligt fra virkelige
mennesker, da du kan forudsige computerens næste træk.

Mvh Mark
#08 Pontiac

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 02-03-02 00:47

Yep Mark har ret... at køre mod andre mennesker kan ikke sammenlignes med at
køre mod AI'en.
Alene det at dit adreanalin niveau er ca. 1000000 gange højere gør en ret
stor forskel. Når man ved at man ikke bare lige kan restarte ræset hvis man
nosser i det giver det en totalt anden oplevelse. De fleste af os der kører
rigtigt meget online kører stort set ikke offline længere, det kan ikke få
gejsten frem på samme måde når man først har prøvet "The real thing" ;)

Al hjælp kan du lige så godt slå fra med det samme... det gør dig
langsommere, og jo længere du kører med det des sværere er det at tage den
kolde tyrker og slå det hele fra.

Hvis du har samme indstilling som Mark med at hænge på uden at lave for
meget kaos, så er du velkommen... det med at få fart i bilen skal nok komme,
det er din indstilling til tingene der er vigtigst.

Jeg har kørt Grand Prix Legends i flere år nu, men er først lige for nyligt
begyndt at lege med i Nascar, så jeg træner i vildskab lige nu... AI mellem
97-100% alt efter banen og så kæmper jeg for at køre clean, kontrolleret og
strategisk. Det nytter ikke bare at brænde slæden af og overhale de første
15 omgange hvis dine dæk så er smadrede... alle dem du har overhalet suser
stille og roligt forbi dig og holder deres tempo 50 omgange mere mens du
bare bliver sat af feltet.

TÅLMODIGHED er det vigtigste element i Nascar... vent gerne 10-20 omgange på
den perfekte chance, spil det strategiske spil rigtigt, spar dine dæk til
det gælder.
Egentligt er Nascar vel lidt ligesom landevejscykling... TV kommer ind med
20 kilometer tilbage af et 300 km løb, det er først der det gælder... de
første 280 kilometer er strategi, skinangreb, småudbrud og køren de andre
matte så man kan sætte angrebet ind til sidst.
Nascar er lige sådan... de første lange stints gælder det bare om at være
med og ikke at blive sat med en omgang. Er man med i feltet til allersidst
har man en go' chance, og så er det totalt ligegyldigt om man var hurtigst
og førte midt i løbet. Hold fokus, kør sikkert og læg din gameplan når du er
med efter sidste pitstop, det er der det hele afgøres ;)

Nå, det blev en længere fortælling. Kig ind forbi os i den danske sektion af
forummet på http://forum.racesimcentral.com .... der er masser af kloge
folk der ææælsger at hjælpe rookies igang med online racing.

Mikkel Gram-Hansen
--
Administrator
http://www.simracing.dk

hehe.. og "NASS RaceSimCentral Pontiac #13" , og "Greyhounds Eagle 1.div.
GPL kører"