Priotering med delphi i win 98, me, xp
Fra : Jesper Ankersen

Dato : 01-03-02 16:51

Hvordan er det nu lige at man i Delphi bestemmer at ens eget program skal
have al datakraft ??. Mine programmer snakker direkte med egen elektronik på
printerporten, og det er ikke godt når windows pludseligt "stjæler" al kraft
til "ligegyldige" rutiner !

Jeg har prøvet med eks

SecondProcess := TMyThread.Create(True); { create but don't run }
SecondProcess.Priority := tpLower; { set the priority lower than normal }
SecondProcess.Resume; { now run the thread }

etc, men det bliver det bestemt ikke bedre af

Håber at nogen kan hjælpe

Hilsen

--
Jesper Ankersen
Dynomet www.dynomet.dk

--
Jesper Ankersen
Dynomet Sales A/S

Fra : Thomas Rose

Dato : 01-03-02 20:26

Hej Jesper,

"Jesper Ankersen" <ja@dynomet.dk> wrote in message
> [...]
> have al datakraft ??. Mine programmer snakker direkte med egen elektronik

> printerporten, og det er ikke godt når windows pludseligt "stjæler" al

Hehe... hader når det sket

> [...]
> SecondProcess.Priority := tpLower; { set the priority lower than normal }
> SecondProcess.Resume; { now run the thread }

Tja, jeg går ud fra (men er ikke helt sikker på) at SecondProcess tråden
indeholder din logik der kommunikerer med din "elektronisk"; du skal du blot
sætte trådens prioritet i vejret, f.eks.

SecondProcess.Priority := tpHighest;

eller for "real-time":

SecondProcess.Priority := tpTimeCritical;

Kig på TThread og Priority i Delphi's hjælp...

Hygge, og god weekend,

Thomas

Fra : fkb

Dato : 02-03-02 09:27

hejsa der....

pas lidt paa med 'real-time'.....det kan laase maskinen helt op...

/finn

Fra : Jesper Ankersen

Dato : 02-03-02 09:50

Jeg har skam prøvet med tpHighest, men jeg får en "abstract error", og det
duer jo ikke

--
Jesper Ankersen