Hvor er model/serienummer på G4 Quicksilve~
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 01-03-02 11:58

Til opdatering til OS X, skal jeg bl.a. skrive model nummer og serienummer
ned. Men hvor sidder disse på en G4 733, Quicksilver ?

Mvh
Gunnar

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 12:19

In article <B8A51D2A.F580%funkpost@mac.com>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Til opdatering til OS X, skal jeg bl.a. skrive model nummer og serienummer
> ned. Men hvor sidder disse på en G4 733, Quicksilver ?

boot i Mac OS 9 og åben Apple Systemprofil i æble-menuen, eller kig på
bagsiden af kabinettet.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 01-03-02 19:46

> boot i Mac OS 9 og åben Apple Systemprofil i æble-menuen
^^^^^^^^^^^^^^^

Kan du noget, der er sværere

Hva' med Applications/Utilities/Apple System Profiler.app ??

Eller Apple-menu -> About This Mac, klik på versionsnummer = build-nr.,
klik igen = serienr.

Thomas Tvegaard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 20:21

In article <1f8dtgj.1dn0aqpixen56N%tvegaard@mac.com>,
tvegaard@mac.com (Thomas Tvegaard) wrote:

> Hva' med Applications/Utilities/Apple System Profiler.app ??

Jeg ved ikke hvorfor men min Mac OS X installation vil ikke læse
nummeret længere (har tjekket). I Mac OS 9 er der dog ingen problemer.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 02-03-02 18:03

> Jeg ved ikke hvorfor men min Mac OS X installation vil ikke læse
> nummeret længere (har tjekket). I Mac OS 9 er der dog ingen problemer.

Åh, måske skyldes det at jeg har installeret ASP 2.7f2 som kun kan
downloades af den elitære, eksklusive, højt begavede og teknisk
overlegne klub af "Members of ADC" (eller hva' det nu hedder )...

eller også er det fordi min maskine er ny (relativ).

Thomas Tvegaard

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-03-02 19:00

In article <1f8fj85.1xnn72js9qu7aN%tvegaard@mac.com>,
> [...]

> downloades af den elitære, eksklusive, højt begavede og teknisk
> overlegne klub af "Members of ADC" (eller hva' det nu hedder )...

LOL

> eller også er det fordi min maskine er ny (relativ).

Det kan også være fordi at jeg har fået zappet NVRAM, [kan forstås i
både fundamental og overført betydning]

Member of ADC, LL, DLF & Danmarks Hi-Fi Klub

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 02-03-02 19:12

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det kan også være fordi at jeg har fået zappet NVRAM, [kan forstås i
> både fundamental og overført betydning]

Ikke nogen fundamentalistiske zappere her, tak!
Det er rigeligt med linielængde retrozappere

Thomas Tvegaard

Fra : Aske Andersen

Dato : 04-03-02 18:18

> boot i Mac OS 9 og åben Apple Systemprofil i æble-menuen, eller kig på
> bagsiden af kabinettet.

Det står også i OSX's Apple Systemprofil - der er vel ingen grund til at
boote til OS9 for at se det ?.
Alernativt tryk på 'about this mac' - der hvor version nr. står
(fx.10.1.3) trykkes 2 gange og serie nr. vil komme frem.
Måske et 'easter egg' ?.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 04-03-02 18:47

In article <1f8do5m.65fje4wtl2x8N%NyrupSOM@gadefejer.dk>,
NyrupSOM@gadefejer.dk (Aske Andersen) wrote:

> [...]
> Alernativt tryk på 'about this mac' - der hvor version nr. står
> (fx.10.1.3) trykkes 2 gange og serie nr. vil komme frem.

se: