Idé til en musik quiz
Fra : Rhythm

Dato : 01-03-02 10:13

Min idé går ud på en slags: Musik Politiet Quiz.
Musik Politiet kender de fleste sikkert fra det legendariske: Stenstrop
Partners som kørte
på P3.
Ok, her er idéen:
Man tager lydsekvenser fra lad os sige nyere numre (90´erne og opefter) som
er lånt fra
numre som blev lavet i tiden 80-89.
Så går det ud på at gætte hvilket 80´er nummer at sekvensen er lånt fra.
Jeg ved det kræver at der nok bliver lavet en eller anden hjemmeside, men
jeg er total
amatør når det kommer til kreering af hjemmesider, men så kunne man jo tage
Yahoo Groups ibrug til formålet.
Hvad siger i til den idé ?

Mvh
Rhythm

Fra : Dennis Lange

Dato : 01-03-02 10:49

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg er total
> amatør når det kommer til kreering af hjemmesider, men så kunne man jo

Lidt af ideen blev postet her i gruppen for et stykke tid siden... Kan ikke
hitte indlægget, men har da linket
http://home1.stofanet.dk/lundlaursen/quiz/quiz.html

Godt initiativ iøvrigt
--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : Troels

Dato : 02-03-02 00:27

> Lidt af ideen blev postet her i gruppen for et stykke tid siden... Kan
ikke
> hitte indlægget, men har da linket
> http://home1.stofanet.dk/lundlaursen/quiz/quiz.html

Hos Stenstrup og Partners var der så ikke tale om plagiater af numre som
blev "anholdt", og ikke samples?

På den side du linker til der (som jeg forøvrigt har lavet er der jo
tale om en "sample-spotnings-quiz", hvor der ligger lydstumper fra gamle
sange som er blevet samplet.

Forøvrigt regner jeg snart med at være klar med en ny hvis i gider.....

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-03-02 00:34

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> wrote in message
> På den side du linker til der (som jeg forøvrigt har lavet er der jo
> tale om en "sample-spotnings-quiz", hvor der ligger lydstumper fra gamle
> sange som er blevet samplet.

Og det var jo taget ud af Henrik Millings samplelaboratorium. Flot arbejde

> Forøvrigt regner jeg snart med at være klar med en ny hvis i gider.....

Det kunne være fedt. Jeg fik vist aldrig deltaget, men morede mig
fremragende med at lytte bidderne igennem.

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 02-03-02 00:55

> Og det var jo taget ud af Henrik Millings samplelaboratorium. Flot arbejde

Øv.... det tror jeg aldrig jeg har hørt. Hvornår blev det sendt? Jeg kan
huske at han en gang havde en quiz kørende søndag aften der vist hed noget
med Milling uden tvilling, hvor der sommetider skulle gættes samles.

Og tak for rosen

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-03-02 09:10

> Øv.... det tror jeg aldrig jeg har hørt. Hvornår blev det sendt? Jeg kan
> huske at han en gang havde en quiz kørende søndag aften der vist hed noget
> med Milling uden tvilling, hvor der sommetider skulle gættes samles.

Milling og Molbeck (st?) havde deres fantastiske funkshow hver fredag aften.
Fra tid til anden fik Milling lov til at blære sig med sin fantastiske viden
om samples og forklarede, hvordan de var blevet behandlet m.v. Så det var
sådan set ikke en quiz

> Og tak for rosen

Selv tak.

/Nikolaj

Fra : Jacob E

Dato : 01-03-02 12:26

Fin idé!

Jeg vil også gerne selv lave en quiz, hvori der indgår lydfiler, men er
heller ikke god til hjemmesider. Min idé var så istedet at poste det i
dk.binaer. Det kunne man jo også gøre med "politi-qiuz'en".

Mvh Jacob E.

Fra : Kasper Aae

Dato : 01-03-02 14:03

On Fri, 1 Mar 2002 10:12:48 +0100, "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk>
wrote:

>Min idé går ud på en slags: Musik Politiet Quiz.
>Musik Politiet kender de fleste sikkert fra det legendariske: Stenstrop
>Partners som kørte
>på P3.

Det kører stadig på Katapult på P3, hver torsdag, tror jeg.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com