En ikke-registrerings pligtig PGO. DR. Big~
Fra : Michael Jensen

Dato : 28-02-02 20:27

Jeg har lige sidde og diskutteret lidt med min sted-far om hvorvidt en en
PGO Dr.Big er en knallert eller en scooter. Jeg holder på at det kun kan
kaldes en knallert, da en scooter kører med mc plader på, korrekt ?

Hjælp mig lidt, skriv hvorfor i mener at en pgo dr.big eller lignenden IKKE
er en scooter, og forklar lidt om de to begreber. Mange tak!

--

Med Venlig Hilsen

Michael Jensen

Fra : bill gates

Dato : 28-02-02 21:25

"Michael Jensen" <michael-j@FJERNDETTEcool.dk> wrote in message
> [...]
IKKE
> er en scooter, og forklar lidt om de to begreber. Mange tak!

jeg vil jo også vove den postend ligesom der lige har været defineret
andesteds at en scooter uanset motorstørrelse og fart gælder opbygningen,
små hjul ca max. 14" og helt indkapslet i enten plast eller metal og med
beskyttelse foran ben og fødder, påmonteret bagskubbermotor som også virker
som bagsvinger. det er definsionen af en scooter.

Bendt Grunge

Fra : Mads Jensen

Dato : 28-02-02 22:12

"bill gates" <micro@sucks.cum> skrev i en meddelelse

> "Michael Jensen" <michael-j@FJERNDETTEcool.dk> wrote in message

> IKKE

En PGO Dr. Big hedder en knallert, fordi det er en 30'er.

Mads

Mads

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-02-02 23:07

Der er lavet en tråd om samme emne i dk.fritid.motorcykel .. Deres
konklusion er at en scooter er min 124ccm og MC plader.. Jeg mener at
ølkasse definationen passer bedre..

/Thomas

Fra : bill gates

Dato : 28-02-02 23:47

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
> Der er lavet en tråd om samme emne i dk.fritid.motorcykel .. Deres
> konklusion er at en scooter er min 124ccm og MC plader.. Jeg mener at
> ølkasse definationen passer bedre..

Ok. så må vi nok skrive til samtlige cykel og scooterforhandlere og forklare
dem misforståelsen, en ting er hvad man "kalder" dem i love i dk, en anden
er hvad de egentlig er, oprindelig er de jo scootere, inden de bliver
droslet, om de så bliver droslet mere eller mindre, med eller uden plader,
ændre vel ikke på det den ER, måske på det at den så kommer ind under en
gammel betegnelse som hedder knalleret fra dengang der kun var det, gør da
ikke den til en knald. kun at den skal følge regler for knallert, under
kørsel og cykel ved parkering, husk det og ikke forlange den skal stå i en
bilbås for der høre den ikke til.

regler er en ting og oprindelse en anden.

Bendt.

Fra : bill gates

Dato : 01-03-02 07:44

> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message

... Jeg mener at

Det kan også være man skulle bruge en Ølkasse som dif., surt at den så ikke
bliver kølet lidt af fartvinden.

Bendt G

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-03-02 07:52

> [...]
> kørsel og cykel ved parkering, husk det og ikke forlange den skal stå i en

Men der er jo sådan set ikke nogen tohjulede køretøjer der hører til i en
parkeringsbås, så jeg ved ikke
hvor du vil hen med det der?

> regler er en ting og oprindelse en anden.

Prøv et leksikon. Det siger at det er en MC !

> Bendt.
/Thomas

Fra : bill gates

Dato : 01-03-02 08:27

> [...]
> parkeringsbås, så jeg ved ikke
> hvor du vil hen med det der?

> Prøv et leksikon. Det siger at det er en MC !

Jeg vil derhen at flere,(mange) provokativt smider deres 45 i en bilbås
fordi de mener det har de ret til når der er plader på, men det er jo ikke
noget nyt når en billist eller andre ikke MC kyndige får lov til at færdes
på en tohjulet, derfor også min mening at man burde droppe 30km knaller. og
give dem et 45KM/t kørekort istedet for og at EU knallerten bliver afdroslet
op til en hastighed hvor den kan følge trafikken, og man entern skal heve MC
kort, eller bil+et tillægs kursus så de kan plasere sig korrekt i trafikken.

et lex er en god ting til mange ting.men men.

Fra : PHK

Dato : 01-03-02 11:27

> Jeg vil derhen at flere,(mange) provokativt smider deres 45 i en bilbås
> fordi de mener det har de ret til når der er plader på, men det er jo ikke

Hvor gør de det henne?

Jeg har aldrig nogen sinde set det i Esbjerg.

--
_
|_|

Fra : bill gates

Dato : 01-03-02 19:36

> Hvor gør de det henne?
>
> Jeg har aldrig nogen sinde set det i Esbjerg.
>
> --
> _
> |_|

jeg har oplevet det flere steder, sågar på en handicap plads ved en Aldi
butik, fordi han mente at når han gik dårligt kunne han parkere der, selvom
cykel/knallert stativer og p-området var tættere på.

Fra : RpR

Dato : 02-03-02 15:05

> Hvor gør de det henne?
>
> Jeg har aldrig nogen sinde set det i Esbjerg.

Jeg parkerede min GPR 50R i bilbåsen, hvis det var muligt sammen med en
anden MC.

Og MC'er må forresten godt parkere i bilbås, bare de gør det 2 og 2.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : bill gates

Dato : 02-03-02 15:31

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Jeg parkerede min GPR 50R i bilbåsen, hvis det var muligt sammen med en
> anden MC.
>
> Og MC'er må forresten godt parkere i bilbås, bare de gør det 2 og 2.
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --

men din GPR har intet at gøre i en bilbås. færdig.

Fra : RpR

Dato : 03-03-02 15:41

> men din GPR har intet at gøre i en bilbås. færdig.

Det er jeg prut ligeglad med.
Den er for stor til at holde blandt cyklerne, og politiet har aldrig givet
mig nogen bøde for at holde blandt biler & mc'er.
Tværtimod er der opstået sjove diskussioner med MC piloter når de mener det
er en 125'er eller 250'er, og når man så fortæller at det er en 50'er så
kigger de MEGET mistænksomt på den =]

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Energy

Dato : 03-03-02 00:43

> [...]

> Hjælp mig lidt, skriv hvorfor i mener at en pgo dr.big eller lignenden IKKE
> er en scooter, og forklar lidt om de to begreber. Mange tak!

Når nu fabrikanter og reservedelsfirmaer her i Europa nu kalder en 50cc.
knallert med
skjolde, små hjul og en trinløs transmission for en scooter, skulle vi
så ikke bare kalde køretøjet
det samme, for at udgå forvirringen?

Alle de definationer på en scooter jeg har hørt siger også: små hjul
karrosseri foran fødderne.