Principalansvar ved opsyn?
Fra : VisseVasse

Dato : 28-02-02 20:11

Til dk.videnskab.jura

Hvis et udgravningsarbejde udføres af selvstændigt virkende trejdemand under
opsyn af hvervgivers/kommunens opsynsmand er dette så nok til at statuerer
principalansvar efter DL 3-19-2?
Tredjemand er ikke underlagt nogen decideret instruktionsmyndighed.

Takker..

Jacob

Fra : Peter G C

Dato : 28-02-02 20:32

"VisseVasse" <gunst@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> principalansvar efter DL 3-19-2?
> Tredjemand er ikke underlagt nogen decideret instruktionsmyndighed.

Jeg husker stadigvæk opgaven fra 1. år. Du skal diskutere, skal du - i
opgaven. Det er diskussionen, der er afgørende - ikke svaret. Men husk dog
en begrundelse for dit svar.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : VisseVasse

Dato : 28-02-02 20:59

Hej Peter

Ja, jeg vidste jo hvad du ville svare.. Opgaven er nu forholdsvis svær.
Men jeg tror at jeg har løst opgaven.. men det er altid dejligt at blive
bekræftet!!

Jacob

Fra : Peter G C

Dato : 28-02-02 21:52

> Hej Peter
>
> Ja, jeg vidste jo hvad du ville svare.. Opgaven er nu forholdsvis svær.
> Men jeg tror at jeg har løst opgaven.. men det er altid dejligt at blive
> bekræftet!!

Opgaven er svær - det er faktisk den eneste jeg husker. Det ér rent faktisk
argumentationen der tæller her.

Beklager

/Peter

--