Bruge politiet i domæne-navn
Fra : // Overby

Dato : 28-02-02 18:28

Hejsa...

Jeg har haft kigget på nogle domæne-navne, der kunne være skæge at eje
(f.eks. lidt a la narkopolitiet ) men ved dog ikke om det er på kant af
loven eller andre regler - er der nogen der kan be- / afkræfte inden jeg får
rodet mig ud i noget snavs

Daniel

Fra : Tolle

Dato : 28-02-02 19:22

"// Overby" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (f.eks. lidt a la narkopolitiet ) men ved dog ikke om det er på kant af
> loven eller andre regler - er der nogen der kan be- / afkræfte inden jeg

Du kan læse reglerne her: http://www.dk-hostmaster.dk/regler.html

Du kan godt eje det domæne, hvis det ikke krænker politiet, og hvis politiet
ikke har gjord krav på navnet.

Derfor kan du altid købe det domæne, hvis du ikke gør nar af politiet.
Men finder politiet ud af at du skal bruge det domænenavn, kan de gøre krav
på det.

Det er (hvis du følger overstående) usandsynligt at der sker noget vildt, og
ubehageligt.

Det værste er vel at de kan gøre krav på domænenavnet, hvis det ellers er en
nobel side.

/Tolle

Fra : padre

Dato : 01-03-02 08:40

> Du kan godt eje det domæne, hvis det ikke krænker politiet, og hvis politiet
> ikke har gjord krav på navnet.

Derudover er det ulovligt at udgive sig for at være politimand osv.

Det vil sige, at hvis domænenavnet er egnet til at give det indtryk,
at der er tale om et officielt politisite, *kan* det efter en konkret
vurdering være ulovligt at bruge navnet som alm. borger.

Padre

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-03-02 09:17

"padre" <spirito_santo@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> at der er tale om et officielt politisite, *kan* det efter en konkret
> vurdering være ulovligt at bruge navnet som alm. borger.

Mener du domænenavnet alene skulle være nok?
Indhold og udformning af siden må da have ganske stor vægt.

/Per

Fra : Padre

Dato : 01-03-02 17:34

> Mener du domænenavnet alene skulle være nok?
> Indhold og udformning af siden må da have ganske stor vægt.

Deraf mit *kan*

Padre

Fra : // Overby

Dato : 01-03-02 21:11

> Deraf mit *kan*

Hvis man nu kun ville bruge det til ens private hjemmeside, hvorpå der ville
ligge diverse familie-billeder osv

Daniel

Fra : Fischer

Dato : 02-03-02 06:56

> [...]
> at der er tale om et officielt politisite, *kan* det efter en konkret
> vurdering være ulovligt at bruge navnet som alm. borger.

En fyr havde i forbindelse med sit webdesignfirma lavet hjemmesiden
'Netpolitiet.dk'. Det var en side hvor man kunne "anmelde" grimme
hjemmesider til hans firma, så han kunne tilbyde dem et pænere design.

Det fandt politiet (Ringkøbing) krænkende og tiltalte manden med påtale om
fængselsstraf.

Manden blev dog frifundet ved en domsmandsret (efteråret 2000), men havde
sikkert en ret ubehagelig oplevelse.

*Fischer

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-03-02 15:14

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev:

> Det fandt politiet (Ringkøbing) krænkende og tiltalte manden med
> påtale om fængselsstraf.

Hvilken § i straffeloven har de dog sigtet og tiltalt manden efter?

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Fischer

Dato : 02-03-02 16:27

> Hvilken § i straffeloven har de dog sigtet og tiltalt manden efter?

Jeg kan ikke huske §'en, men det var den med at udgive sig for at være
politi.
Og jeg synes også den var meget tynd, hvilket retten så heldigvis var enig
i.

*Fischer