Penge tilbage?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-02-02 18:08

Hej

Jeg har købt et Creative Audigy Lydkort med EX box... Jeg købte lige da den
kom frem, for ca. 6 månedere siden...

Jeg er dog aldrig blevet glad for produktet...

Da den externe box (EX) er meget modtagelig for støj.

Jeg gjorde ikke retning noget voldsomt ud af det i starten.

Men nu ringede jeg så til Creative Danmark ( 3 kroner pr minut til
hovedkontor)

Hvor de var meget venlige osv....

Jeg blev tilbudt at få skifte den(de) dele som kunne tænkes var defekte...
Jeg sendte det så til creative, og har allerede modtaget de 2 nye dele idag.
Hurtig betjening.

Men problemet er bare at problemet stadig er der.

Så er mit spørgmål:

Kan jeg kræve pengene og produkt retur, selvom jeg har haft udstyret i den
tid.. Da jeg mener det sikkert er selve produktet der er fejlproduceret.
Hvor det ikke hjalp med udskiftning af hardware.

Problemet er altså, hvis kablet eller boxsen kommer tæt på min skærm, eller
andet udstyr. kommer den pulserende støj. Hvis den trådløse telefon er i
nærheden, er det særdeles støjende.

Så det må være støjkravne der ikke er opfyldt...

Udstyret koster skam en god ting over 2000. Så det er da værd at vide lidt
om, end at blive ved med at udskifte hardwaren. Selvom det er produktet der
fejler.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-02-02 20:01

On Thu, 28 Feb 2002 18:08:03 +0100,
Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
> [...]
> kom frem, for ca. 6 månedere siden...
>
> Jeg er dog aldrig blevet glad for produktet...
>
> Da den externe box (EX) er meget modtagelig for støj.

Er din computer og udstyr tilkoblet reglementeret udtag ?
Dvs. har du jord i din stikkontakt ? I modsat fald har du
ikke nogen fornuftig skærm omkring boksen.

> Kan jeg kræve pengene og produkt retur, selvom jeg har haft udstyret i den
> tid.. Da jeg mener det sikkert er selve produktet der er fejlproduceret.
> Hvor det ikke hjalp med udskiftning af hardware.

De har rimelig tid til at afjælpe, og normalt 3 forsøg.

> Problemet er altså, hvis kablet eller boxsen kommer tæt på min skærm, eller
> andet udstyr. kommer den pulserende støj. Hvis den trådløse telefon er i
> nærheden, er det særdeles støjende.

Er de andre ting forbundet til jord ? Såfremt problemet er
tilslutningsfejl eller ukorrekt strøm (dvs uden jord), så kan
Creative principielt holde dig ansvarlig for omkostninger i
forbindelse med ombytningen, idet du har påført dem en
omkostning uden at der var fejl på produktet.

En computer må f.eks. ikke sælges i Danmark med en strømledning
med kun 2 ben. Der er dog undtagelser ved enkelte bærbare.

> Så det må være støjkravne der ikke er opfyldt...

Se ovenfor.

> Udstyret koster skam en god ting over 2000. Så det er da værd at vide lidt
> om, end at blive ved med at udskifte hardwaren. Selvom det er produktet der
> fejler.

Normalt siger man 3 forsøg.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-02-02 21:17

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
Hej Poul

> Er din computer og udstyr tilkoblet reglementeret udtag ?
> Dvs. har du jord i din stikkontakt ? I modsat fald har du
> ikke nogen fornuftig skærm omkring boksen.

Ja det er der. Har opsat en seperart 6A gruppe op, med jord ja.

> De har rimelig tid til at afjælpe, og normalt 3 forsøg.

Ok,

> [...]
> forbindelse med ombytningen, idet du har påført dem en
> omkostning uden at der var fejl på produktet.

Skærm, scanner og computer er tilsluttet til jord. Skærmen og computeren er
desuden bag UPS. Dog er modem, og diverse tilsluttet til den alm. forsyning

> En computer må f.eks. ikke sælges i Danmark med en strømledning
> med kun 2 ben. Der er dog undtagelser ved enkelte bærbare.

Ja det ved jeg.. desuden er jeg i lærer til Elektriker. Så derfor ville det
være lidt dumt,,, Ved godt at computeren ligger med en dødspænding på ca.
110 V iforhold til NUL(0) så det er ikke godt for udstyr, og desuden
personer med dårlig hjerte osv... for man for altså et godt knald over
fingrene.. hvis man nærmer sig noget der ligner et nulpunkt.