Andet multimedie
bentjuul 3670
Crop en hund ud af et billede - hvad gør I~
Fra : JSC

Dato : 28-02-02 18:16

Hejsa
Jeg har nogle hundebilleder, jeg skal bruge til et website, men ønsker kun
hunden, ikke al 'fyldet' med.
Jeg har prøvet at croppe hunden med freehand masktool, men.. helt kønt er
det jo heller ikke.
Findes der et andet værktøj til at gøre den slags billeder pænere med...?
Jeg bruger paint shop pro5

Mvh
Jan
Vejles Forandring - fra besættelsen til i dag - www.jsc.dk
Kennel Grejsdalen - www.jsc.dk/kennel-grejsdalen

Fra : LaPPe

Dato : 28-02-02 19:22

Vidunderværktøjet hedder Corel Knockout.
Med det kan du få selv det mindste hår og dets skygge med i et snuptag!

--
Mvh Lars Sørensen
Icq: 77929467

Fra : emj

Dato : 28-02-02 19:56

JSC skrev i <3c7e660d$0$10850$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Findes der et andet værktøj til at gøre den slags billeder pænere med...?
>Jeg bruger paint shop pro5

Kan du ikke vælge "point to point" i freehandtool i PSP5?
Klik på kræet nogle gange med forstørrelsesglasset og sæt en masse
punkter i kanten af kræet hele vejen rundt. Dernæst vælger du
"inverter" og taster på Delete. Nu skulle du i grove træk have nået
målet. Klik på den nye baggrund med tryllestaven og vælg Expand 1-2
pixels og tast igen Delete.
Noget i den retning skulle gerne virke.
PSP5 er jo en gammel version og det er svært at huske, hvordan det var
engang.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Gudrun

Dato : 01-03-02 15:19

Prøv at kigge her:

http://www.designsbymark.com/pstips/photo_extractcomm.shtml

Måske er det det du søger...

Mange hilsner Liselotte

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 15:23

Gudrun skrev:

> http://www.designsbymark.com/pstips/photo_extractcomm.shtml

Jeg mener ikke Paint Shop Pro5 har den funktion. Ovenstående er
Photoshops Extract-funktion.

Madsen.

Fra : Ian Rosenfeldt

Dato : 02-03-02 21:52

Jeg ville også klart bruge Photoshop 6.0 extraction tool.

Fra : emj

Dato : 02-03-02 22:45

Ian Rosenfeldt skrev i
<3c813b8a$0$69911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Jeg ville også klart bruge Photoshop 6.0 extraction tool.

Det hjælper jo ikke meget, hvad du vil, når manden skriver, at han har
PSP5 til rådighed.
Hilsen emj

Fra : Madsen

Dato : 02-03-02 23:45

emj skrev:

> Det hjælper jo ikke meget, hvad du vil, når manden skriver, at
> han har PSP5 til rådighed.

Nej, just præcis. Det var ligesom det jeg ville frem til. :)

Madsen.

Fra : Ian Rosenfeldt

Dato : 03-03-02 03:11

Derfor ville jeg da stadig bruge PS6....:)

Fra : Madsen

Dato : 03-03-02 14:29

Ian Rosenfeldt skrev:

> Derfor ville jeg da stadig bruge PS6....:)

Ja, det ville jeg klart også, men det har Jan åbenbart ikke
mulighed for at gøre. :)

Madsen.