Økonomisk optur eller nedtur??
Fra : ses

Dato : 28-02-02 17:49

jeg sidder og skal skrive en opgave om økonomien efter 11.9.2001. til
gymnasiet
Jeg ville så gerne vidde om vi er på vej mod økonomisk ned eller optur. Jeg
vil selvfølgelig gerne høre, hvilke argumenter i bruger for, hvad i nu tror.

på forhånd tak

BS

Fra : Mikkel T. Kromann

Dato : 28-02-02 23:15

ses wrote:

> [...]
> Jeg vil selvfølgelig gerne høre, hvilke argumenter i bruger for, hvad i nu

Kort og frækt: 11/9 betyder nul og niks for konjunkturcyklen. At den har
fået så meget økonomisk opmærksomhed er ikke som andet end en dårlig
undskyldning for den nedtur der fulgte den spekulative internet/aktieboble
i USA. Tjek The Economist for mere af samme skuffe.

--
Venlige hilsner Mikkel

Fra : T. Cao

Dato : 01-03-02 15:47

Vi er på vej mod en optur jævnfør. bloomberg.com. Og det gør sig også
gældende med udtalelser fra den Danske Bank. Kort sagt er forbrugertilliden
høj, renten lav, arbejdløshedstallene i USA er stabil, det er tegn på at
væksten er på vej tilbage.

--
MVH
cand. oecon.

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 03-03-02 09:57

> [...]
Jeg
> vil selvfølgelig gerne høre, hvilke argumenter i bruger for, hvad i nu

Du kan jo også tjekke vismændenes rapport fra efterår 2001:

http://www.dors.dk/rapp/index.htm

Mvh

Jean Christophe
Studi.dk - din online lektieguide