Farenhait og Bjørnekløer
Fra : Kim Juul

Dato : 28-02-02 17:09

Er der nogle steder på nettet man kan se omregningen af C til Farenhait ?

En spørgsmål fra udlandet er på "Bjørnekløer" Er der nogle der kender den
opskrift ?

--
Kim Juul
----------------

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-02-02 17:28

Kim Juul skrev:

> Er der nogle steder på nettet man kan se omregningen af C til
> Farenhait ?

Ja, i tusindvis.

Hvis du bare vil se formlen, så klik på

   <http://www.google.com/search?q=Celsius+Fahrenheit&btnI=1>

Hvis du selv vil taste tal ind, kan du fx benytte en af disse to:

   <http://www.futuresource.com/weather/cfcalc.asp>
   <http://206.75.36.174/Sun99/conditions/convert.htm>

Og der er tabeller på disse to:

   <http://www.nws.mbay.net/convert.html>
   <http://www.crh.noaa.gov/pub/temp2.htm>

Og en liste over 109.998 andre websites der omhandler Celsius og
Fahrenheit:

   <http://www.google.com/search?q=Celsius+Fahrenheit>

God omregningslyst.

// Klaus

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-02-02 18:01

On Thu, 28 Feb 2002 17:09:15 +0100, "Kim Juul" <kim-juul@mail.dk>
wrote:

>Er der nogle steder på nettet man kan se omregningen af C til Farenhait ?

Jeg bruger en simpel metode til omregning fra Fahrenheit tili Celsius,
da jeg bor i USA og ofte har brug for at omregne (uden at skulle finde
lommeregneren frem). Træk 30 fra og det tal du kommer frem til, tager
du det halve af.

Eksempel: Vejrudsigten siger 72F for i dag. Hvis jeg trækker 30 fra,
er der 42 tilbage. Det halve af 42 er 21C. Den rigtige omregning vil
give 22C, så denne metode er rimeligt nøjagtig.

Bjørnekløer (Bear Claws) er en amerikaniseret udgave af wienerbrød.
Her i området kan man købe dem i de fleste supermarkeder.

http://www.e-cookbooks.net/recipes/rd317.html

http://recipes.alastra.com/pastries/bear-claws02.html

Lars
San Francisco

Fra : Stig Mogensen

Dato : 28-02-02 22:36

Fra F -> C:

(F-32)*5/9=C
<=>
F=C*9/5 + 32

/Stig

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 01-03-02 10:54

> (F-32)*5/9=C
> <=>
> F=C*9/5 + 32

Bare for det er nemmere at huske en *5/9..

(F-32)/1,8=C
F=C*1,8+32

/Peter

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 01-03-02 06:07

"Kim Juul" <kim-juul@mail.dk> skrev följande i meddelandet...
> Er der nogle steder på nettet man kan se omregningen af C til
Farenhait ?

Alternativt.
De fleste velassorterede lommebøger, og fx Mailands Spiral-Kalender,
tilbyder under afsnittet 'mål og vægt'; en overskuelig skema/tabel el.
skala over temperaturmål på hhv. Réaumur, Celsius og Fahrenheit-grader.
(let og enkelt)

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Undersøgelser viser nu, at få genstande alkohol om dagen kan holde
demens-sygdomme væk. Forskning har tidligere vist, at alkohol kan have
en gavnlig effekt på hjertet, og det er lige meget, om man drikker øl,
vin eller spiritus.
www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=48065